Archief - Negruj: geen terugbetaling na afgelast event (wegens Corona)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fransz

Legacy Member
Negruj had tickets gewonnen die hij hier voor €700 verkocht (korting van meer dan €250 want de oorspronkelijke prijs was €950). Ik heb ze gekocht maar het event is afgelast wegens Corona. Vriendelijk een terugbetaling gevraagd maar dit wou hij niet doen. Het ene excuus na het andere.

Castil

Legacy Member
Kan hij toch ook niks aan doen...

Als het wel doorging, zou je dan ook komen klagen dat je korting gekregen hebt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Fransz

Legacy Member
Dus gewoon €700 in uw zakken steken? Neen, vind ik niet kunnen.

Carrion

Legacy Member
Uhm, hij is hier volledig in z'n recht? Het enige dat jij kan vragen is of hij een refund wilt aanvragen in jou plaats bij de organisatie maar uiteraard is hij niet verplicht om u persoonlijk terug te betalen.

Dit hoort sowieso thuis in buy & sell, maar jij hebt gewoon 100% ongelijk.

Fransz

Legacy Member
Schandalig is het. Ik hoop dat hij héél gelukkig wordt met zijn 700 euro.

Carrion

Legacy Member
Fransz zei:
Schandalig is het. Ik hoop dat hij héél gelukkig wordt met zijn 700 euro.

En waarom is dat schandalig? Dat het evenement is afgeschaft is niet zijn schuld. Jij hebt een 2de hands aankoop gedaan dus dan weet je dat er een inherent risico is.

Five-seveN

Legacy Member
Ik vind dit de moeilijke kwestie.

Ja gekocht is gekocht.

Maar een gewonnen ticket daar krijg je uw geld niet voor terug bij Corona want je hebt namelijk niets betaald.

Dat is toch een ethische kant aan het verhaal dan.

Dan zou ik in de buy en sell toch refunds verplichten bij doorverkoop van gewonnen tickets. Natuurlijk op voorhand en niet achteraf.

De koper kan natuurlijk wel nog dreigen met politie of whatever, als gewonnen tickets doorverkopen op de privé markt illegaal blijkt.

Fransz

Legacy Member
Als ge het niet snapt Carrion, dan heeft het weinig zin hé beer.



Five-seveN zei:
Ik vind dit de moeilijke kwestie.

Ja gekocht is gekocht.

Maar een gewonnen ticket daar krijg je uw geld niet voor terug bij Corona want je hebt namelijk niets betaald.

Dat is toch een ethische kant aan het verhaal dan.

Dan zou ik in de buy en sell toch refunds verplichten bij doorverkoop van gewonnen tickets. Natuurlijk op voorhand en niet achteraf.

De koper kan natuurlijk wel nog dreigen met politie of whatever, als gewonnen tickets doorverkopen op de privé markt illegaal blijkt.



Danku !

Ik heb hem zelfs een veel lager bedrag voorgesteld maar zelfs dat wou hij niet. Enkel excuses en veel blablabla dat ik moest wachten op een beslissing van Sunweb, terwijl we allemaal weten dat Sunweb zich niets gaat aantrekken van gewonnen tickets van Stu Bru. Als hij €350 terugstort, dan steekt hij nog €350 in zijne zak. Maar neen. Liever €700 houden.

:doh:

Five-seveN

Legacy Member
Carrion zei:
Jij hebt gewoon geen poot om op te staan, punt.
Hij heeft wel de wet aan zijn kant. Enfin, toch een stuk.

https://www.test-aankoop.be/familie.../doorverkoop-concerttickets-aan-banden-gelegd
Sinds 1 oktober 2013 bestaat er een verbod op de georganiseerde doorverkoop van tickets. Dat verbod is er gekomen omdat consumenten in het verleden vaak slachtoffer waren van woekerpraktijken en veel meer betaalden dan de originele prijs. Om de consument te beschermen is het dus verboden om handel te drijven in de doorverkoop van tickets.

Als je onverwacht een concert moet afzeggen en je het ticket wilt doorverkopen, geen probleem: occasionele doorverkoop is als particulier toegestaan, op voorwaarde dat je daarbij geen winst maakt en het niet gaat om een ticket dat je gratis had gekregen of had gewonnen.
De reden dat het dus geen gewonnen ticket mag zijn, is waarschijnlijk ook deels om situaties als deze te vermijden.

En vermits beiden een 'illegale' transactie ondergingen op vertrouwen, valt er iets voor te zeggen dat beiden het ethisch correct mogen afhandelen.

Carrion

Legacy Member
Fransz zei:

Ja Franske, er zijn inderdaad mensen die hun ongelijk toe kunnen geven. Ik weet dat dat voor u een moeilijk concept is, maar ooit zal je wel eens volwassen worden.

Five-seveN

Legacy Member
Ik verkoop mijn Studio Brussel snowcase voor 2 personen.

De skireis gaat door van zaterdag 28 maart 2020 tot zaterdag 4 april 2020.
De reis wordt verzorgd door Sunweb.

Je verblijft in een appartement voor 4 personen: Résidence Les Deux Alpes Champamé.

De reis is voor 2 personen maar kan via Sunweb nog worden uitgebreid tot 4 personen indien gewenst (twee personen aan volledig tarief bij te betalen).

In de prijs zit inbegrepen:
- Verblijf voor 2 personen
- Skipas voor 6 dagen
- Festivalbandje voor de Snowcase activiteiten

Officiële prijs: 469pp
Vraagprijs: 350pp (in totaal dus 700€)

Artiesten die optreden:
Gestapo Knallmuzik, Compact Disk Dummies, Miss Angel en Black Box Revelation. DJ Licious, Black Mamba,Omdat Het Kan Soundsystem & Average Rob, Skyve & Eva De Roo, Laston & Geo, Amber Broos en Superstyling nemen de dj-sets voor hun rekening. Dit jaar nieuw op de Snowcase: een comedy avond! Comedians Sven De Leijer, Lukas Lelie en William Boeva zijn bevestigd.

Informatie over het appartement: https://www.sunweb.be/nl/skivakanti...location=2&Duration=8&Mealplan=LG&TransportTy pe=SelfDrive&Month=2020-03-01

Informatie StuBru: https://stubru.be/studiobrusselsnowcase/destudiobrusselsnowcasekomtterug

Niet dat dit iets bewijst ofzo, maar voor mij kantelt het oordeel toch wel naar een refund.

Er staat niet in "gewonnen ticket te koop".

Er staat in "een skireis te koop" "je verblijft in een appartement..." "in de prijs zit inbegrepen..."

Fransz

Legacy Member
Alles werd terugbetaald.
Weet iemand hoe ik een rating kan wijzigen?

negruj

Legacy Member
Bedankt StanTem

Nu alles achter de rug is wil ik toch even nog wat verduidelijken want ik vind het niet erg positief dat dit topic zou bestaan zonder de situatieschets van mijn kant.

Op geen enkel moment heb ik enige intentie gehad om het geld van Fransz in mijn zakken te steken.
Dat is niet zo omdat de iTrader mijn obsessie is maar correct handelen vind ik belangrijk. Ik doe niets wat ik zelf ook niet wil meemaken. Correct is correct.

Op het moment dat Fransz zijn eerste vraag om terugbetaling overmaakte, was er voor mij effectief nog geen info vanuit Sunweb over hoe zij de zaak gingen afhandelen. Er was op dat moment zelfs nog geen formele annulatie in mijn mailbox gevallen. Al viel dat natuurlijk wel zeer sterk te verwachten. Maar wat ging Sunweb dan doen?
- ging Sunweb Fransz terugbetalen (al dan niet met een tegoedbon)
- ging Sunweb niets terugbetalen omdat de reis gewonnen was?
- ging Sunweb iets anders verzinnen?

Ik deelde Fransz op zijn vragen mee dat ik info afwachtte en om nog wat geduld vroeg. En dat we wel tot een oplossing zouden komen.

Voor Fransz zal de situatie van onwetendheid niet evident geweest zijn, wat ik ook wel kan begrijpen. Het was immers toch een aanzienlijke som. Het vermoeden onstond bij hem dat ik excuses maakte en het geld niet zou terugbetalen. Het waren geen excuses. Ik was gewoon echt aan het wachten op info van Sunweb en moest ondertussen ook héél veel werken op het werk door de Coronacrisis.

Intussen heeft Fransz vorige week zaterdag ook een heel overzicht gekregen van alle acties die ik op dat moment al naar Sunweb had gesteld.

Gelukkig kreeg ik eerder deze week van Sunweb ook eindelijk een antwoord. Hoewel eindelijk... eigenlijk was dat nog snel gezien dat zij voor 100.000 reizigers een oplossing moeten zoeken.

In alle geval is het optie 3 geworden: Sunweb heeft iets anders verzonnen.
Ik krijg de prijs volgend jaar.
Het is dan ook niet meer dan correct dat ik Fransz zijn volledige bedrag terugbetaal dat hij ook aan mij heeft betaald.
Dat is meteen na het bericht van Sunweb gebeurd.

Ik ben blij dat daarmee de zaak ook proper is afgehandeld en iedereen content is. Uiteindelijk was het goed zaken doen met Fransz. Het was ook voor hem een vervelende situatie gecreëerd door de zotte coronacrisis.
Het heeft uiteindelijk wat voeten in de aarde gehad maar alles is in orde dus no hard feelings!

Tot de volgende
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan