Algemeen Wielernieuws

Girmay misschien overal mee maar wel weeral nergens (of nauwelijks) rijden natuurlijk... dus of die echt zo sterk was dat is moeilijk te zeggen.

De Lie leek sterk maar ondanks al dat gebeuk vond ik dat die 2 gasten vooraan hun bonus mooi konden vasthouden, vooral onder impuls van Hollmann. De Lie heeft daar kilómeters achter zitten vlammen maar ze bleven eigenlijk heel lang op 10-15" hangen. Misschien had dat te maken met het feit dat er niemand wou overnemen en dat het tussen de gravel/kasseistroken telkens een beetje stil viel...

Hollmann was inderdaad zeer sterk, was ook een verdiende winnaar geweest. Viel me in Romandie ook al op. Reed vrij goed bergop, terwijl het toch eerder een hardrijder is.

Maar op 20km van de aankomst trekt De Lie daar wel een streep van enkele kilometers lang en komt hij met de laatste 4 (Hagenes, Senechal, Girmay en Ronhaar) die nog kunnen volgen tot op 4(!) seconden (was een dikke 30 seconden voor hij de kop pakte). Na de strook neemt niemand over. Niet onbegrijpelijk want waarschijnlijk zaten die anderen compleet in het rood, maar dan valt het natuurlijk weer stil. Ik denk dat De Lie tot 5 keer toe weg is geweest met een zeer interessant groepje, maar telkens wilde bijna niemand mee ronddraaien. Ik neem het ze niet kwalijk, als je dan doorrijdt, wint De Lie waarschijnlijk gewoon want dan moet hij niet beginnen kwakken in een sprint. Dat blijft toch zijn grootste zwakke punt.
 
Misschien moeten we toch meer en meer afstappen van De Lie als zuivere sprinter te zien.
Die jongen heeft al meer dan eens bewezen dat hij pas echt sterk is kilometers voor de meet, de wedstrijd hard maken door snoeihard te rijden. Hij kan dat combineren met een zeer snelle laatste 400m, als hij vrije baan heeft.
 
Terug
Bovenaan