Album of the week Justice - † (2007)

Rond de release ook wel links laten liggen, was hier toen vooral de hoogdagen van dubstep en breakcore. Paar jaar later wel zowat alles van Ed Banger en affiliates ingehaald. Title track en vooral Valentine nog compleet grijs gedraaid.
 
In tegenstelling tot iedereen hier zeggen de artiestennaam en titel mij eigenlijk helemaal niets. (Al komt komt dat heel waarschijnlijk omdat ik in 2007 helemaal niet naar elektronische muziek luisterde.) :unsure:
Misschien zegt de albumart mij wel iets.
D.A.N.C.E. is mij bij het horen wel bekend, maar ik zou dan ook denken dat je in andere gevallen wel onder een steen moet hebben geleefd. :unsure:

Ik vind bepaalde elektronische muziek leuk, erg leuk zelfs; maar vind het moeilijk om erover te schrijven omdat ik er weinig vanaf weet. In tegenstelling tot rock en metal heb ik mij er dan ook nooit in verdiept.

Hier en daar vind ik wat geluiden wat te repetitief, maar dat is iets dat ik over het algemeen kan hebben met elektronische muziek.

Voor de rest vind ik dit absoluut een leuk en vooral cool album!
 
Ik ben er net naar beginnen luisteren, dit gaat een moeilijk worden :unsure:
ik erger mij nu al aan de pew pew geluidjes, het doet mij wat denken aan van die marginale kermis botsauto muziek zelfs :unsure:

Ik zal proberen het einde te halen.
 
Ik bevind me ergens tussen @Fusetea en @Obi-Jan. Ik kende quasi niks van deze plaat, behalve Stress een beetje omdat ik vroeger wel fan was van Romain Gavras' videoclips. Dat was een over delinquente tieners in een banlieue van Parijs die de boel op stelten zetten iirc. Cool stuff, werkt heel goed met dat nummer (perfect getiteld ook).
Wat het album zelf betreft, zou ik niet zo ver gaan als Obi en beweren dat dit slechte muziek is, maar in tegenstelling tot Fuse vond ik het ook helemaal niet zo leuk. Los van elkaar zou ik sommige tracks op dit album best nog graag eens horen, liefst in de context waarin ze het best passen, i.e. een dik feestje. Maar ik was het allemaal wat beu voor dat het album voor de helft voorbij was. Ik denk niet dat ik deze ga herbeluisteren, maar uiteindelijk wel blij dat ik na al die jaren toch eens naar dit legendarische dance-album geluisterd.
 
Ook schuldig aan onwetendheid van dit album.
Kan het voor een groot deel smaken.

'D.A.N.C.E.' zet het goed op gang en is F.U.N.
Thhee Ppaarty: verpestte de goede flow :scream:.
'Stress' maakte het immens goed.
Zonde dat de overgang naar het volgende niet fluïde genoeg is. Het zou voor nog een stevigere combinatie hebben gezorgd.
 
Ik vond ook niet alle nummers even leuk. De "luchtige" waren mijn ding nu niet bepaald (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. :unsure: )

EDIT: ik moet hier dus nog maar komen of dat nummer zit in mijn kop. Dat is nu al de derde keer. 🫠
 
Laatst bewerkt:
Een stijl van een nog niet zo ver verleden, maar precies overschaduwd door pop dubstep en drum and bass in de tijd dat elektronische muziek wat gevarieerder begon te worden.

Doet een beetje aan Boys Noise (ofzoiets) denken, die vroeger ook wel op mijn mp3tje stond, maar deze justice heeft veel meer gaande dan wat maximalistische elektro beats. leuke samples, bijvoorbeeld. en de viool (?).

mag wat tammere momenten bevatten voor mij, maar blaast u bijna een uur verder in de tijd zonder verveling.
 
Wat het album zelf betreft, zou ik niet zo ver gaan als Obi en beweren dat dit slechte muziek is, maar in tegenstelling tot Fuse vond ik het ook helemaal niet zo leuk. Los van elkaar zou ik sommige tracks op dit album best nog graag eens horen, liefst in de context waarin ze het best passen, i.e. een dik feestje. Maar ik was het allemaal wat beu voor dat het album voor de helft voorbij was. Ik denk niet dat ik deze ga herbeluisteren, maar uiteindelijk wel blij dat ik na al die jaren toch eens naar dit legendarische dance-album geluisterd.
Dit vat het perfect samen imo.
Tijdens een live show, of wat nummers die passeren in setlist tijdens een goed feestje, dan lijkt het me wel wat. Maar als een gewoon album van 45 minuten, da's een beejte teveel van het goeie voor mij. Daar is de plaat imo niet boeiend genoeg, beetje te mak zelfs? Er zijn wel een paar goeie uitschieters zoals Stress maar niet veel meer dan dat wat mij betreft.
 
Het album of de band kende ik niet, het nummer DANCE wel. Wat een leuke ontdekking dat er achter die hit nog veel meer verscholen zit. Ik had hier Daft Punk- of Chemical Brother-vibes (zo breed is mijn elektronische muziekkennis dus) en heb dit album meermaals beluisterd al dansend op mijn stoel of in de auto. Live moet dit volgens mij ook heel leuk en energiek zijn!
 
Terug
Bovenaan