Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Normaal disconnect ik altijd mijn dashcam als ik een wagen binnensteek, maar deze keer was ik het vergeten.
Tenzij die mannen op 10 minuten tijd waarbij de dashcam in shutdown ging de remvloeistof hebben kunnen flushen, bestond hun zogezegd 30 minuten durende "Service Remvloeistof" slechts uit er wat bijkappen... Meer is er niet te zien wat remmen betreft. Nochtans dient die volgens BMW zelf elke 2 jaar geflusht te worden.

Top. Vanzodra die uit Premium Selection garantie is, ga ik ermee naar een onafhankelijke garage. Ik ga ervan uit dat die zich wat minder kunnen permiteren te profiteren.
De mijne moet binnenkort ook binnen voor vernieuwen remvloeistof.
Wat heb je hiervoor betaald?
 
Normaal disconnect ik altijd mijn dashcam als ik een wagen binnensteek, maar deze keer was ik het vergeten.
Tenzij die mannen op 10 minuten tijd waarbij de dashcam in shutdown ging de remvloeistof hebben kunnen flushen, bestond hun zogezegd 30 minuten durende "Service Remvloeistof" slechts uit er wat bijkappen... Meer is er niet te zien wat remmen betreft. Nochtans dient die volgens BMW zelf elke 2 jaar geflusht te worden.

Top. Vanzodra die uit Premium Selection garantie is, ga ik ermee naar een onafhankelijke garage. Ik ga ervan uit dat die zich wat minder kunnen permiteren te profiteren.
Dat staat op de factuur?

Lijkt mij wel vreemd dat het elke 2 jaar geflusht moet worden.. dat lijkt mij extreem snel. ik zou eerder elke 4 a 5 jaar verwachten?
 
Lijkt mij wel vreemd dat het elke 2 jaar geflusht moet worden.. dat lijkt mij extreem snel. ik zou eerder elke 4 a 5 jaar verwachten?
Is hier in theorie ook (Toyota Yaris benzine):
"Remvloeistof na 30.000 km of 2 jaar; vervolgens iedere 60.000 km of 4 jaar"
In de praktijk volgt de garage (off. dealer) de km, niet de jaren, heb ik de indruk; of misschien maakt men gebruik van een remvloeistoftester?

Wat wel vreemd is, bij de diesel staat:
"Remvloeistof na 30.000 km; vervolgens iedere 60.000 km"
 
De mijne moet binnenkort ook binnen voor vernieuwen remvloeistof.
Wat heb je hiervoor betaald?

Dat staat op de factuur?

Lijkt mij wel vreemd dat het elke 2 jaar geflusht moet worden.. dat lijkt mij extreem snel. ik zou eerder elke 4 a 5 jaar verwachten?

81€. Zie https://www.beyondgaming.be/threads...lingen-vervangingen.1733/page-22#post-1287942

BMW G20 is eerst na 3 jaar dan elke 2 jaar. Boordcomputer gaf dat ook aan obv tijd, niet km.

Kleur van de vloeistof in het reservoir is atm gelig/amber.

of misschien maakt men gebruik van een remvloeistoftester?
Als ze gewoon testen en dan niets doen, dan moet ze mij niet "semi verplicht" hem laten binnensteken om in orde te zijn volgens de regels van de kunst, voor een "Service Remvloeistof" van 81€ voor "1 stuk DOT4" en 30 minuten werktijd. Die wagen heeft 20 minuten op een brug gestaan waarbij ze ruitensproeivloeistof en koelvloeistof hebben bijgekapt, de rest van de nacht aan de lader en 's morgens een OS update.

Om 15u56 wordt die binnengereden en 15cm omhoog gezet. Om 16u03 valt dashcam uit. Om 16u16 rijdt die naar de laad/diagnose-post zonder brug. Dus ofwel is het in die 13 minuten gebeurd, ofwel kunnen ze flushen zonder de wielen ervan te halen (?).

De bedragen zijn nu ook het einde van de wereld niet, maar het is het principe. En eind deze zomer zou ik ermee door de bergen willen gaan rijden.

Mijn vorige was een leasing en daar heb ik adhv m'n dashcam ook ferme wanpraktijken kunnen vaststellen bij Mercedes. Bv de wagen inleveren zonder, maar terugkrijgen met piepende remmen, waarna ze zogezegd remschijven en blokken vervangen zonder dat het probleem is opgelost, dus opnieuw binnengestoken, waarna ze 10 km op gas en op rem tegelijk gaan rijden en de handrem aantrekken aan 100km/u, om letterlijk met rokende remmen de werkplaats terug binnen te rijden. Daarna zag hij dat een dascham alles gefilmd had en is hij eraan beginnen prutsen en erin geslaagd een deel van de clipkes te deleten, maar niet alles. Bij de pickup zegt diezelfde persoon mij dan doodleuk dat ze "de officiële inrijprocedure gevolgd hebben". (En het probleem was nog niet opgelost.)

En zo waren er nog rariteiten. Mag er niet aan denken hoeveel ze de leasingmaatschappij zo hebben kunnen factureren...
Maar de BMW nu komt uit eigen zak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan