Werk Wat is uw dagtarief?

Nogal achterhaalde berichtgeving dat :). Er zijn al CEO's in de BEL20 geweest die een veelvoud van dat pakket binnen haalden via opties etc. Een Carlos Brito comes to mind...
Opties zijn geen euros... Het artikel gaat over brutojaarloon.
 
Lijkt me handiger om dat vanuit je eigen BV te doen ipv als eigen persoon in 2 of meerdere BV's te gaan zitten.

Hier vanuit BV vennoot in twee andere BV's; ideaal om de cash te centraliseren en vandaar te herverdelen naar waar het nodig is.
En dan betaal je dus geen dividenden uit vanuit die nieuwe BV maar betaal je gewoon aan uw eigen BV en van daaruit dividenten?

En wat als je ooit verkoopt? Dan lijkt me voordeliger dan als je er privé inzit?
 
Opties zijn geen euros....

Vertel dat maar eens aan de doorsnee linkse partij :D

En dan betaal je dus geen dividenden uit vanuit die nieuwe BV maar betaal je gewoon aan uw eigen BV en van daaruit dividenten?

En wat als je ooit verkoopt? Dan lijkt me voordeliger dan als je er privé inzit?

Facturatie naar eigen BV en daar gebeurt de rest inderdaad. Geen gedoe met anderen over loon, wagen, side activities en what not, dat doet ieder in zijn of haar eigen BV.

Verkopen nog niet aan gedacht (die dingen bestaan nog niet zo bijster lang), maar de BE staat kennende is alles wat van BV naar privé gaat idd minder voordelig dan van BV naar BV.
 
Start nieuw project met zicht op vennoot te worden.

1. PERSONALIA
Leeftijd:36
Opleiding: Master psych
Aantal jaar aan het werk in totaal: 11
Aantal jaar aan het werk als freelancer: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt: KMO
Huidige functie: HR consultant
Anciënniteit (looptijd contract huidge klant): 0
Aantal uren tewerkstelling: 40
Verantwoordelijkheden: Groei bedrijf en opdrachten

3. LOONVOORWAARDEN
Dagtarief (excl. BTW): 800
Dagen per jaar gefactureerd: 220
Jaaromzet: 175k€
Andere voordelen: 10% op gegenereerde omzet zonder cap. Ik gok dat dit mij in totaal op een dayrate van rond de 1000€ zal zetten.
Percentage genomen door tussenpersoon: /

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: BE
Afstand woon/werk in km's: divers
Afstand woon/werk in tijd: divers

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms
Hoe vaak overuren te presteren: soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen/week
Verantwoordelijkheid over personeel: neen
Hoe kan je als HR consultant verantwoordelijk zijn voor de groei van het bedrijf en opdrachten? Of ben je dan eerder op zoek naar vacatures en bedrijven die mensen willen inhuren, waar jullie dan mensen op plaatsen?
 
Hoe kan je als HR consultant verantwoordelijk zijn voor de groei van het bedrijf en opdrachten? Of ben je dan eerder op zoek naar vacatures en bedrijven die mensen willen inhuren, waar jullie dan mensen op plaatsen?
Vennoot en lead consultant in een klein HR consultancy bedrijf waarschijnlijk. Opdrachten binnenhalen en die (groten)deels door anderen laten uitvoeren. Daarvoor moet je dan weer je team uitbouwen = groei van het bedrijf.
 
Hoe kan je als HR consultant verantwoordelijk zijn voor de groei van het bedrijf en opdrachten? Of ben je dan eerder op zoek naar vacatures en bedrijven die mensen willen inhuren, waar jullie dan mensen op plaatsen?
Wij bieden HR consultancy aan inderdaad als dienst. Ik help mee de groeistrategie uit te werken en neem ook deels een actieve/factureerbare opdracht aan hier en daar bij klanten. Wij zijn de enige in België die dit aanbieden dus het is een bevoorrechte positie...

Andere freelancers zoeken is een piste maar weinig hr profielen hebben deze kennis.
 
Wij bieden HR consultancy aan inderdaad als dienst. Ik help mee de groeistrategie uit te werken en neem ook deels een actieve/factureerbare opdracht aan hier en daar bij klanten. Wij zijn de enige in België die dit aanbieden dus het is een bevoorrechte positie...

Andere freelancers zoeken is een piste maar weinig hr profielen hebben deze kennis.
Wat is precies het unieke in België? Ben niet mee op dat vlak.
 
Wat is precies het unieke in België? Ben niet mee op dat vlak.
Ja, veel detail kan ik daar niet over geven. Wij zitten in een niche in HR die kennis van verschillende domeinen zo combineert dat klanten eigenlijk enkel bij ons terecht kunnen met zulke problematiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan