Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Awel, heb gisteren zitten denken om die op te zetten, maar ivm de discussie hier enkele dagen geleden rond actrices waarbij je het personage niet kan loskoppelen van de actrice: ik heb dat dus met Jennifer Lopez.

Ik kan mij met de beste wil van de wereld nooit inleven in haar rol, ik denk telkens "jong, gij elitair strekenwijf, hoe kunt gij u nu die rol eigen maken...".

Mss gewoon omdat ik het een slechte actrice vind sinds ik Enough heb gezien , mannekes, hoe slecht was die daarin.



Memorabele scene dit...
Same. Dat is gewoon J-Lo en niet *insert character name*

ff getwijfeld om Atlas op te zetten om onderandere die reden.

'k Vind 'm niet zo goed... als film. Eigenlijk had dit een game moeten zijn. Daarvoor heeft het eigenlijk alle ingrediënten. Zeker qua visuals. Er zitten zelfs al bossfights in :unsure: Nog wat tweeks aan de story (beetje minder cliché en dom) en 't had als game iets episch kunnen zijn.
 
Furiosa!

7/10

Veel epische scènes al begrijp ik wel waarom de echt mad max liefhebbers hem wat minder vinden. Ook een paar personages die iets te spontaan en for plot reasons dingen doen die niet helemaal kloppen.

Al bij al erg leuke film
 
Gisteren ook Furiosa gezien. Ik ben mee geweest met mijn vader en broer, anders was ik daar zelf nooit naartoe gegaan. Ik heb Fury Road nooit gezien, maar wel de 3 OG-Mad Max-films.
Ik heb mij best wel geamuseerd. Goede visuals en decors, etc. De actiescenes vond ik soms wat underwhelming en voelden minder intens aan dan ze leken te willen zijn. Het geluid, vooral de dialogen vond ik echt slecht. Soms zat er een onverklaarbare galm op die niet consequent aanwezig was, maar ook niet leek te passen in de plek waar ze op dat moment stonden in de film (vb in een open vlakte). Anya Taylor Joy blijf ik een rare vrouw vinden om naar te kijken (die ogen), maar speelde best wel overtuigend. Chris Hemsworth… kweetnie. Die neus stoorde mij enorm en het is duidelijk dat hij die gewoon had omdat je anders het verschil niet zag met Thor. Zijn acteerprestatie deed onder voor de lengte van zijn neus.
Over het algemeen vond ik de film ook wat te lang.
Soit, ik heb mij wel geamuseerd en zal Fury Road nu ook wel eens een kans geven.
 
Battle Royale (2000) 8/10
Zou de favoriete film zijn van Tarantino.
Aziatische voorloper van The Hunger Games. Was wel goed imho, enigzins wat abstract verhaal.

Mad Max Beyond Thunderdome (1985) 8/10
Derde film v Mad Max, talloze malen bekeken als kind, onlangs naar aanleiding v discussie met ne maat deze film nog eens online opgezocht en bekeken. Begint erg goed, tweede deel lijkt het soms wat meer op een kinderfilm, niettemin ontspannend filmpje.
 
Laatst bewerkt:
Furiosa (2024): 8/10.

Erg van genoten hoor. Om er direct vanaf te zijn: er zijn 3 minpunt(en/jes?). Het eerste is de lengte: daar kon gerust wat af, de eerste 2 delen zijn te lang. Tweede is, zoals eerder aangehaald, Chris Hemsworth: in het begin cava nog wel maar op den duur wordt die gewoon wat irritant. Laatste, en dat is niet zo erg, is dat het in het begin wel wat 'digitaal' aanvoelt maar naarmate de film vordert, betert dat precies wel. Also: waarom die beelden van Fury Road tijdens de aftiteling?

Maar bon. Dat mag de pret niet drukken want de actie blijft geweldig, de motoren die lekker brullen als nooit tevoren in een prachtig neergezette wereld. Het is idd meer plot driven, hoewel dat meevalt, en daardoor is het geen Fury Road maar dat hoeft ook niet. De Mad Max ondertitel zal er wel zijn voor bepaalde redenen maar deze film staat helemaal op zichzelf.

Oh ja, en ik ben weer wat meer verliefd geworden op Anya Taylor-Joy.
 
Quantum of Solace
Derde keer dat ik probeer maar ook deze keer heb ik hem niet uitgekeken. Ik zag ineens dat het nog 35 minuten was en mijn goesting was al gigantisch hard over. Er zit imo echt niks in deze film die boeit. De villain is lauw, de Bond babe ook, de actiescenes zijn ook niet up to par met de rest van de films. Ik merkte ook dat ik niet echt aan het opletten was en daardoor ook niet meer mee was met wat er allemaal gebeurde dus maar gestopt :unsure:
 
waterworld. (1995)

gisteren op vtm2. Lang geleden, maar toch wel een heerlijke epos. Blij dat ik hem nog es terug zag.
nooit gesnapt waarom die zo geflopt is.
 
Terug
Bovenaan