Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Mooi gezegd.

Je wil ook niet weten hoeveel studies er tijdens de Koude Oorlog gedaan zijn over wat als de VS / Rusland miljoenensteden op elkaars grondgebied of in Europa zouden aanvallen met een atoombom: van die gezellige berekeningen over hoeveel miljoenen mensen er na hoeveel minuten / ... sterven aan welke gevolgen. Dat is in die context ook mijn WTF moment geweest toen ik daar jaren geleden over las: dat er mensen die simulaties als job deden.
Ze begint haar boek met een vrij onthutsende beschrijving van een detonatie op het Pentagon en wat er seconde per seconde gebeurt binnen welke straal. Als je dat leest hoop je eigenlijk dat die bom op je kop valt, dan ben je meteen gereduceerd tot as. De overlevenden valt weinig te benijden, tenzij ze ergens in een uithoek van de wereld zitten maar ook daar zal de fallout van een wereldwijde oorlog zijn impact hebben.

Ze beschrijft ook de war games die "gespeeld" werden en vergeleek die treffend met de Wannseeconferentie.
 
Ze begint haar boek met een vrij onthutsende beschrijving van een detonatie op het Pentagon en wat er seconde per seconde gebeurt binnen welke straal. Als je dat leest hoop je eigenlijk dat die bom op je kop valt, dan ben je meteen gereduceerd tot as. De overlevenden valt weinig te benijden, tenzij ze ergens in een uithoek van de wereld zitten maar ook daar zal de fallout van een wereldwijde oorlog zijn impact hebben.

Ze beschrijft ook de war games die "gespeeld" werden en vergeleek die treffend met de Wannseeconferentie.
Ik heb het boek ook besteld na jouw posts :thumb:
Luguber maar interessant!
 
vandaag op topradio: ZEVER na 8.

Een nieuw programma waarbij een beller, om 7 na 8 een minuutje mag zeveren. :wtf:
(yeah, dit hadden we echt nodig...)


Vandaag een man: "hallo. Ik vind dat dit een stomme rubriek is. er word al genoeg gezeverd op de radio. Met name presentators als jullie die niet kunnen stoppen van snateren en domme lachjes te geven. En nog es dik betaald zijn ook wellicht! Ik wil verdorie meer muziek horen"


:scream:

gewoon bonk er op. En die 2 (Koen en Jeroen, presentators), erkenden dit gewoon. :rofl: hilarisch.
 
*njeeeeeeeenjeeeeeeeeeenjeeeeeeee sputter* Het onmiskenbare geluid van een brommertje. Puur jeugdsentiment, zo een Yamaha.

Brievenbus open, quarto papiertje erdoor: verkiezingspromo.

*njeeeeeeeenjeeeeeeeeeeenjeeeeeeeeevrooooom*
Brommertje zet weer aan, gang vult zich met onmiskenbare geur van zo een brommertje.

Het papiertje? Stem Groen!

Dus bij deze, Groen, ik heb toch vragen…
 
*njeeeeeeeenjeeeeeeeeeenjeeeeeeee sputter* Het onmiskenbare geluid van een brommertje. Puur jeugdsentiment, zo een Yamaha.

Brievenbus open, quarto papiertje erdoor: verkiezingspromo.

*njeeeeeeeenjeeeeeeeeeeenjeeeeeeeeevrooooom*
Brommertje zet weer aan, gang vult zich met onmiskenbare geur van zo een brommertje.

Het papiertje? Stem Groen!

Dus bij deze, Groen, ik heb toch vragen…
Lang met hetzelfde voertuig rijden zorgt voor minder vervuiling bij de fabricage!
 
popup-donald.png
 
Doet me denken aan een andere wtf van heel lang geleden.
Ik moest eens bij Dovy in Roeselare zijn, als externe leverancier, eenmalig. Komt Donald uit zijne bureau om kennis te maken en klapke te doen. Dat moet ergens in 't begin van de tv-reclames geweest zijn. Al regelmatig in de regio gehoord dat dat effectief een heel sympathieke mens is, maar of het nu zijn karakter is of gewoon commercieel, dat em als CEO van zo'n bedrijf naar een onbekende camionchauffeur komt om gewoon vriendelijk te ontvangen had ik toch nog nooit ergens anders meegemaakt.
 
Ik ben rijp voor het oudmanhuis… Lunch maken voor Mr S is traditioneel boterham, soep, protocol voor zijn hart (officieel voorgeschreven, niet SquidHealthService) en een glas water.


Giet een geut spuitwater in de soep en een glas room als drank er bij. Zo gaat die dokter nooit geloven dat ik het wél goed voor heb met zijn cardiale gezondheid.
 
Terug
Bovenaan