The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
zeldazelda.png


release: 26 september 2024
genre: RPG
dev: Nintendo

Zelda krijgt haar eigen game.

It’s up to Zelda and her wisdom to save the kingdom of Hyrule in a brand-new story in The Legend of Zelda series. The people of Hyrule are being stolen away by strange rifts that have appeared, with a certain swordsman among the missing.

Team up with the mysterious fairy, Tri, and use the power of the Tri Rod to create echoes – imitations of things found in the environment. Then recreate those echoes whenever you like to solve puzzles and defeat enemies. Use echoes of water blocks to reach new heights, make bridges out of old beds, throw rocks at foes – or find your own creative combination of echoes to do things your way. You can even create echoes of monsters to fight at your side in combat.

 
Ik word toch precies niet meer warm van die miljoenste variant op de ooit legendarische Zelda en Mario.
 
Ik word toch precies niet meer warm van die miljoenste variant op de ooit legendarische Zelda en Mario.

Heb je de trailer gezien? Heel het idee achter dit spel is juist dat het de conventies van typische 2D Zelda's doorbreekt. Daarom dat Zelda de protagonist is en dat de game meer de insteek heeft van een puzzelspel. Wat dan weer voor mij de reden is waarom het me minder aanspreekt.
 
Die ogen, die dode, zielloze ogen ... Nuja, denk dat dit spel niet gemaakt is voor de typische Zelda fan, zal deze waarschijnlijk niet kopen.
 
Dat lijkt toch regelmatig sterk op de map van link´s awakening?
Maar ik vond die wel nog plezant, deze zal ik wel es oppikken.
 
Terug
Bovenaan