Ja man, Spehar en Stanic, geweldige spelers toen.Als jonge snaak mid/eind jaren 90 was ik Club Brugge-fan. Stanić, Špehar, Vermant, Verheyen, De Cock. Allemaal fan van.
Tot de zomer van 2001. Mijn ouders verhuisden van Wilrijk naar het Kiel. En waar op het Kiel? De Atletenstraat, nummerke 87. De ijverige Google Mapper zal snel zien dat dit specifieke huis zich quasi recht tegenover het Olympisch Stadion bevindt.
Als voetbalminnende tiener was het onvermijdelijke gevolg natuurlijk dat ik mijn hart verloor aan de club die daar toen speelde. Zeker toen ik in mijn eerste match op het Kiel ooit, gelijk een weergaloze wedstrijd voorgeschoteld kreeg: 12 Augustus 2001 - GBA vs La Louviere 8-2. Sonck en Dagano waren dan wel net weggeplukt, met Paul Kpaka was er een nieuwe held gearriveerd op het Kiel. Daarnaast nog ronkende namen als Luciano (ohooohooo), de Monteyne broertjes, Degreyse en Dirkske Huysmans. Amai, dat was een plezant jaar seg.
Eerste hoogtepunt was Mei 2005 met de Bekerfinale tegen Club, en ik was erbij op de Heysel. Heerlijk. Maandag erop met Beerschot sjaal en muts (eind Mei) naar school zo fier als een gieter.
Naderhand wat mindere momentjes zoals misschien wel geweten met faillissement en heropstart etc en zelf verhuisd naar het buitenland, maar Beerschot altijd blijven volgen natuurlijk en enkele keren per jaar gaan kijken tijdens de doortocht in provinciaal en de amateur reeksen. Leuke tijden gehad daar.
Nu helaas weer gegijzeld door slechte eigenaars. L'histoire se repétè...
De grootouders van mijn vrouw hebben vroeger altijd in de Speerstraat gewoond, mede daardoor heb ik wel wat sympathie gekregen voor "den Beerschot".
Als kind was dat geweldig he, toen Lierse de titel pakte en daarna de beker ook zo fier als iets met mijn Lierse sjaaltje naar 't school, fantastisch, ik voel mij plots terug een jaar of 10