MicVlaD

Redacteur
MicVlaD

MicVlaD

Redacteur
Mini-games en Persona in Super Monkey Ball-trailers
  • 1
  • 0
Het duurde wel een tijdje (om het zacht uit te drukken) alvorens SEGA ophield met het negeren van Super Monkey Ball 1, 2 en Deluxe, maar eindelijk besloten ze om alsnog de spellen naar moderne hardware te porten door middel van Banana Mania! Deze kolossale compilatie beschikt over ieder stukje content dat in die vorige drie games bestond, inclusief de twaalf mini-games voor het multiplayer-gedeelte. Voetbal, golf, biljart en alle overige tijdverdrijven confirmeerde de firma met een trailer die men speciaal voor Gamescom had weggelegd.

Daarenboven vond er nog een tweede aankondiging plaats voor Super Monkey Ball: Banana Mania. In het verleden schuwde de Japanese publisher niet om personages van hun andere IP's uit te lenen, zoals Beat van Jet Set Radio, zowel Sonic the Hedgehog als Tails, plus Kiryu van Yakuza, en...
Valfaris-sequel verandert van genre
  • 0
  • 0
Het werk van indie developer Steel Mantis vergaarde op korte tijd redelijk wat faam, want een samensmelting van gedetailleerde pixel art evenals heftige heavy metal viel meteen in de smaak voor liefhebbers van aartsmoeilijke twee-dimensionale games. Met Slain en Valfaris vertoonde het ontwikkelingsteam bovendien enige flexibiliteit in hun vakkundigheid, iets wat ze met hun nieuwste aankondiging opnieuw doen blijken. Valfaris: Mecha Therion, officieel een sequel van de laatst vermelde game, gaat namelijk in een andere richting uit, doordat hoofdrolspeler Therion nu een piloot is van een vliegende robot die hij uitrustte met een vlammenzwaard en machinegeweer. Deze shoot 'em up combineert zowel horizontale 2D-gameplay als 3D-graphics, waardoor het een beetje op de PS1-titel Einhander lijkt, een vergeten project van het voormalige Squaresoft.

Volgens een blog post...
JETT: The Far Shore gaat goud en toont footage
  • 0
  • 0
In 2012 bestond er een interessante titel genaamd Superbrothers: Swords & Sorcery EP, een raadselachtige game dat bewust z'n geheimen obscuur hield om de aandacht van gewillige spelers te kietelen. Sindsdien bleven Superbrothers - de eigenlijke ontwikkelaars deze keer! - relatief stil omtrent hun volgend project, tot men verleden jaar JETT: The Far Shore onthulde voor de Epic Game Store en zowel de PlayStation 4 als nummertje 5. Opnieuw staat het verkennen van raadselachtige mysteries hier centraal, weliswaar met geavanceerde technologie zoals ruimtetuigen. Gisteren kondigden de developers vol blijdschap aan dat het spel goud ging (lees: nagenoeg compleet afgewerkt) op hun sociale media account, en vandaag schonken ze ons een nieuwe gameplay trailer, plus een concrete releasedatum van 5 oktober 2021. "See you, space...
Knokken in nieuwe gameplay van Midnight Fight Express
  • 0
  • 0
Het krioelt van het nieuws nu Gamescom officieel het startschot gaf, en gedurende Microsofts presentatie zagen we al een glimp van Jacob Dzwinels Midnight Fight Express, een brutale top-down beat 'em up die vooral positief in opspraak komt wegens het hanteren van vloeiende motion-captured animatiewerk. Na diens bevestiging dat het (samen met negen andere titels) een nieuwe aanwinst is voor Xbox Game Pass, zagen we helaas niet veel footage, wat men vandaag gelukkig corrigeerde! Publisher Humble Games uploadde namelijk een gameplay trailer (van anderhalve minuut lang) waar vijandelijke handlangers een enorme dosis billekoek ontvangen... of gewoonweg op een dramatische wijze van dichtbij worden neergeschoten. Midnight Fight Express plant men voor de Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One en...
Bloeddorstig schaapje in Cult of the Lamb van Devolver Digital
  • 0
  • 0
Devolver Digital weet hoe ze uniek ogende titels op de kop kunnen tikken, en vandaag maakten ze dit opnieuw voor de hele wereld bekend. Tijdens Gamescoms Opening Night Live-conferentie onthulden ze namelijk Cult of the Lamb, een roguelite met bullet hell-achtige aspecten en schattige creaturen dat zich in morbide omgevingen vertoeven. Gemaakt door het ontwikkelingsbedrijf Massive Monster, dat in het verleden onder andere de 2D-platformer Never Give Up leverde, bestuur je in deze game een schaap dat niet alleen door een demonische invloed werd gered, maar ook nog erdoor werd bezeten. Met als gevolg moet het schaap deze schuld zien af te lossen door een sekte op te richten, inclusief het construeren van relevante gebouwen om je hoogsteigen gemeenschap te versterken. Hiervoor moet je echter grondstoffen verzamelen in allerlei mysterieuze, gevaarlijke regio's, en zo dus hebben we een herspeelbare routine voor...
April O'Neil vergezelt de Turtles in Shredder's Revenge
  • 0
  • 0
Dotemu tekent de laatste tijd veel overeenkomsten met ontwikkelingsbedrijven die een retro-geïnspireerde titel willen creëren, en de nostalgische Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge (gebaseerd op de tekenfilm van de jaren '90) was een aangename verrassing. De beat 'em up in kwestie bevat vanaf vandaag niet alleen maar gemuteerde schildpadden als speelbare personages, want verslaggever April O'Neil wil nu eveneens rake klappen uitdelen! De onderstaande Gamescom-trailer demonstreert namelijk haar capaciteiten om de Foot Clan af te tuigen, samen met een aantal coöperatieve maneuvers. Jammer genoeg nog steeds geen datum, maar wel flink wat beeldmateriaal van levels die we voordien niet zagen.

King of Fighters XV toont informatieve trailer en datum
  • 0
  • 0
SNK ontwierp meerdere series die decennia lang wisten te overleven, met King of Fighters als het grootste voorbeeld hiervan. Deeltje vijftien hadden ze al een eindje geleden aangekondigd, regelmatig gepaard met onthullingen over personages die het roster zullen joinen. Gedurende de Opening Night Live-conferentie van Gamescom bevestigde de firma echter dat het spel in totaal 39 speelbare vechtersbazen gaat bevatten, met twee extra (voorlopig onbekende) teams - elk tellen ze drie karakters - die later als DLC volgen. Beide pakketten zijn reeds inbegrepen voor de Deluxe Edition; pre-order je trouwens de console-versies van deze edities, dan krijg je drie dagen vroeger toegang tot het volledige spel, met exclusieve skins voor Terry Bogard en Leona als bonus.

Bovendien presenteerde SNK eindelijk concrete details omtrent de vechtsystemen, de aanwezige modi voor zowel het off- als online gebeuren, fragmenten van het verhaal en de aanwezigheid van minstens driehonderd stukjes muziek...
No Straight Roads krijgt nieuwigheden met Encore Edition
  • 0
  • 0
Actievolle games met een muzikale nadruk en een excentriek gevoel voor stijl? Dat is een omschrijving dat No Straight Roads fier omhelsde toen het verleden jaar op de Epic Game Store, PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One verscheen! Dankzij een tijdelijk contract met die eerste partij kwam het helaas niet terecht op Valves digitale winkel, maar daar komt volgens de ontwikkelaars weldra verandering in. Men onthulde vandaag de Encore Edition, een naar eigen zeggen exclusieve versie voor Steam die nieuwe content zal meebrengen, evenals een aantal andere veranderingen die men "binnenkort" zal verduidelijken. Bovendien kondigde developer Metronomik een wedstrijd aan waarvoor hun artistieke fans hun kunstwerken kunnen indienen, om potentieel als in-game poster vereeuwigd te worden. Na het inscannen van zo'n poster kun...
Hunt: Showdown start vandaag in-game evenement
  • 0
  • 1
Om de zoveel maanden maken allerlei hedendaagse multiplayergames er een gewoonte van om een brok nieuwe content aan te bieden; soms gratis, soms alleen voor betalende klanten. Vooral de grootste shooters zoals Apex Legends, Destiny 2, Valorant en Fortnite profiteren van zo'n aanpak, maar ook Crytek weet van wanten! Hunt: Showdown, een PvEvP battle royale die zichzelf situeert in het Wilde Westen en bovendien horror-inspiraties met zich meedraagt, had voordien al (onder andere) speciale ammunitie types, een kersverse boss en een nagelnieuw level geïmplementeerd, en vandaag propt het Duitse bedrijf nog meer in het spel!

Crytek introduceert namelijk een event gecentreerd rond inheemse cultuur, een inclusie waar ze intern grondig over nadachten en veel respect voor willen tonen gezien hun...
Review: Behind the Frame: The Finest Scenery
  • 0
  • 0
Games die op een interactieve methode een verhaal vertellen, komen praktisch net zo vaak voor als dat de zon schijnt. Op zich geen klacht, want geregeld toveren ontwikkelaars toch iets uit hun mouw dat andere mediavormen niet even makkelijk kunnen repliceren, zoals bijvoorbeeld de constante ongerustheid van een The Legend of Zelda: Majora’s Mask. Niettegenstaande zulke aangeboren mogelijkheden, besluiten relatief weinig ontwikkelingsbedrijven om de status quo in dit opzicht achterwege te laten, en opteren ze vaak liever voor een comfortzone die de eigentijdse principes van cinema na-aapt. Zeker als men een peperdure, bombastische belevenis tracht te verkopen. Een aanpak die natuurlijk wel een terechte plaats in de industrie heeft, maar zelf heb ik daar minder interesse in... Behind the Frame: The Finest Scenery leek me dus op het lijf geschreven!
Coöp en Forge zullen tijdelijk ontbreken in Halo Infinite
  • 1
  • 0
343 Industries maakt er een gewoonte van om regelmatig status updates betreffende hun games te produceren, zij het via YouTube-videos of blogposts op Halo Waypoint, en voor Halo Infinite is dit natuurlijk niet anders. Soms betekent dit helaas dat men slecht nieuws meedeelt, wat eerder deze week gebeurde. In hun recentste uitgave gaven ze meer details vrij over verschillende aspecten van het spel, met opvallende informatie omtrent twee (toch wel iconische) features van de Halo-serie.

De ontwikkelaar in de onderstaande video merkten namelijk op dat zowel Forge (waar je onder andere eigen maps kan ontwerpen) als de coöperatieve modus voor de campaign de eindstreep niet zullen halen bij aanvang van Halo Infinites lancering. Hoewel het bedrijf beide componenten als "fundamenteel" beschouwt, zullen spelers respectievelijk drie à zes maanden (circa Season 2 en 3) moeten wachten alvorens beide features worden geïntegreerd. Men wilt namelijk...
Quake krijgt multiplatform remaster behandeling
  • 5
  • 0
Quake, één van de meest monumentale voorvaderen van het FPS-genre, werd vandaag lukraak op meerdere platformen in de vorm van een remaster gedropt! Bethesda bekende het bestaan van deze kleine verrassing gedurende hun QuakeCon-conferentie, en net als DOOM 64 destijds is dit product opnieuw mede mogelijk gemaakt door het getalenteerde Nightdive Studios. Enkele dagen geleden hadden zij de remaster van PowerSlave / Exhumed aangekondigd en telkens streven ze naar een hooguit nauwkeurige modernisering van klassiekers of cult hits.
Review: HighFleet
  • 1
  • 0
De naam ‘MicroProse’ rinkelt enkel een belletje in je hersenen als je toevallig een levend fossiel bent. Sinds kort opnieuw herrezen onder geheel nieuw management, waren zij destijds verantwoordelijk voor het leveren van een lading hardcore ideeën met strategische of simulatie-gerichte neigingen, regelmatig ook met een militair thema. Zo was toen zelfs Sid Meier bij de publisher betrokken toen hij Civilization, Railroad Tycoon en Pirates wist in te beelden, en hielpen ze ook met andere langdurige PC-kaskrakers zoals XCOM, Geoff Crammond’s Grand Prix en (het met MechWarrior aangrenzende) MechCommander. Gezien de historiek voorafgaande aan hun terugkeer, komt het als geen verrassing over dat HighFleet (afkomstig van Konstantin Koshutin) hen op het lijf geschreven stond!
Pokémon: een hoop nieuwe details omtrent meerdere games
  • 0
  • 1
Om de zoveel maanden stelt The Pokémon Company nieuw materiaal bloot omtrent hun franchise in een "Pokémon Presents" demonstratie, wat trouwens vandaag nogmaals het geval was. Allerlei games van hun strijdvaardige beestjes kregen gedurende 30 minuten extra belangstelling, wat uiteraard korte samenvattingen vereist voor zij die liever vlug iets willen lezen.

Om te beginnen bevestigde het bedrijf Pokémon UNITE's nakende release voor mobiele telefoons. De MOBA-achtige multiplayergame is inmiddels verkrijgbaar op de Nintendo Switch, maar zij zonder console kunnen het vanaf 22 september via de Apple Store of Google Play downloaden. Sinds vandaag is Blissey als speelbaar personage verkrijgbaar. Tegelijkertijd kondigde men (weliswaar zonder concrete datum) de twee volgende speelbare Pokémon aan, met name Mamoswine en Sylveon. Toevallig ontving het spel vandaag eveneens...
Mortal Shell geeft DLC (tijdelijk) gratis weg
  • 0
  • 1
Games die geïnspireerd zijn door From Softwares Souls-titels zijn verre van een zeldzaamheid, en Mortal Shell van Cold Symmetry behoort ongetwijfeld tot deze groep. Een tijdje geleden verscheen het spel reeds op zowel de Epic Games Store, GOG.com, PlayStation-platformen als Xbox-consoles, maar vanaf vandaag is het ook beschikbaar op Steam! Op zich niet zo nieuwswaardig, maar diens release werd gelijktijdig gepland met de vrijgave van The Virtuous Cycle, een nagelnieuwe mini-uitbreiding voor alle bestaande versies. Zo bevat het onder andere een nieuw hybride wapen (een combinatie van katana en bijl), een roguelite-achtige modus, circa 125 extra vaardigheden en een kersverse Shell (oftewel een speelbare vorm).

Alles tezamen draagt dit pakket een prijskaartje van € 6,99 op alle digitale winkels, op één belangrijke uitzondering na. Bezit je namelijk al de game, dan is het mogelijk om eender waar de bovenstaande DLC...
Akira en Oro breiden vandaag Street Fighter V uit
  • 0
  • 0
Wegens onvoorziene problemen tijdens de ontwikkeling van het zesde hoofspel in de serie en natuurlijk ook de omstandigheden betreffende COVID-19, ontving Street Fighter V (dat al sinds 2016 regelmatig DLC kreeg) alsnog een allerlaatste Season Pass. Street Fighter Alpha-favorieten Dan Hibiki en Rose (inclusief haar stage) verschenen reeds enkele maanden geleden al, en nu zijn dus de twee volgende vechtersbazen aan de beurt. Vanaf vandaag komt de steenoude, oppermachtige Oro voor de eerste keer sinds Street Fighter III weer tevoorschijn (uitgerust met een snoezig schildpadje) en bovendien vergezelt iemand anders hem ook nog. Motorfiets monteur en Bajiquan beoefenaar Akira Kazama is namelijk van de partij, samen met een nieuwe achtergrondslocatie dat eveneens rechtstreeks afkomstig is uit het ondergewaardeerde Rival Schools. Als kers op de taart bevat deze nieuwste patch...
Nightdive werkt aan PowerSlave: Exhumed remaster
  • 0
  • 0
Nightdive Studios is een steevaste naam in het gebied van zeer authentieke remasters voor aloude games. Om te beginnen twijfelen ze vaak niet om de bron van hun projecten (inclusief andere ports) te onderwerpen aan reverse engineering, en hanteren ze hun robuuste KEX Engine om zo'n verouderd spelletje op functioneel vlak grondig uit te breiden. Zo werden hun recentste aanbiedingen telkens de definitieve versies van relevante titels: keuze zat met DOOM 64, Shadow Man, Forsaken, Blood: Fresh Supply, Turok en Turok 2: Seeds of Evil! Vaak zelfs...
SYNTHETIK 2: lancering van Early Access uitgesteld
  • 0
  • 0
SYNTHETIK mag dan niet even populair zijn als een Binding of Isaac, maar in het gebied van shooter-achtige roguelites wist het eerste deel genoeg spelers aan te trekken om jarenlang verdere ondersteuning te ontvangen. Sinds de Ultimate patch bleef het Duitse Flow Fire Games echter stil over toekomstige plannen, tot dat men in april SYNTHETIK 2 officieel uit de doeken deed. De kern van de gameplay is gelukkig nog steeds intact, maar men investeerde in grote veranderingen voor de framework ervan. Zo kozen ze voor een 3D-engine (Unity) zonder dat ze het isometrisch perspectief achterlieten, online coöp (inclusief dedicated servers) voor vier spelers tegelijkertijd en een schijnbaar flexibele fundering voor mods.

In juni was een beperkte SYNTHETIK 2 reeds voor korte duur speelbaar tijdens het Steam Festival...
Coöperatieve sci-fi horror FPS Ripout onthuld
  • 0
  • 0
Het jaar is 2084: ruimtevaart is mogelijk en menselijke wetenschappers ontwierpen een biologisch wapen waarmee ze vijandelijke, buitenaardse wezens afweren. Na verloop van tijd keerden deze gruwelijke levensvormen zich tegen hun figuurlijke ouders, waardoor de mensheid van de aarde tracht te vertrekken. Hun eigen gemaakte monsters achtervolgden ze echter tijdens hun ontsnappingspoging, en dus zitten ze met de gebakken peren aan boord van hun eigen ruimteschepen. Noodgedwongen moeten ze dus uitgeschakeld worden om zo enige overlevingskansen te hebben!

Grafisch valt Ripout meteen op: ondanks de zogenaamde pre-alpha status, vertoont het spel (mede dankzij Unreal Engine) reeds mooie visuals. Gevuld met afschuwelijke gedrochten, die zich naar verluidt genetisch kunnen aanpassen, verken je met andere spelers op coöperatieve wijze de procedureel gegenereerde omgevingen. Samen zijn jullie bovendien uitgerust met uniek uitziende wapens, waaronder een Living Pet Weapon dat onafhankelijk de...
Nederlandse Bomb Rush Cyberfunk toont nieuwe gameplay
  • 1
  • 2
SEGA heeft voor lange tijd al Jet Set Radio verwaarloosd: een matige port van het oorspronkelijke deel in 2012, Jet Set Radio Future is nog steeds gekluisterd op de allereerste Xbox en het meeste aandacht dat de serie de laatste jaren ontving, was de inclusie van Beat in Super Monkey Ball: Banana Mania. Oef... Toch zijn er anderen die de taak op zich nemen om een spirituele opvolger te scheppen, waaronder Bomb Rush Cyberfunk van Nederlandse developer Team Reptile. Zij waren voordien verantwoordelijk voor zowel Lethal League als diens sequel, maar nu hebben ze even genoeg van balletjes te meppen.

Hoewel er niet eens een algemeen releasejaar op Bomb Rush Cyberfunk is geplakt, onthulden de ontwikkelaars recent nagelnieuwe gameplay. Politie met militaire uitrusting lastig vallen...
Terug
Bovenaan