Dranken Alcoholvrije dranken

Mijn favoriete 0.0 pils is die van Cristal !

Verder grote fan van Ramon: brouwerij Roman maar recept komt van de proefbrouwerij in Lochristi. Algemeen weten die laatste heel goed waarmee ze bezig zijn. Veel andere alcoholarme bieren van daar zijn erg goed. De Duitsers zijn ook heel goed imo (diverse Hefeweissen 0%).

Sportzot, Leffe, Affligem etc. vind ik daarentegen echt niet goed. Veel te flets of zoet van smaak.
Ook al van Ramon gehoord via een collega. Toevallig in een bepaalde supermarkt te vinden?
 
Ik drink ofwel Carlsberg 0,0 of gewoon Stella 0,0.

En meestal smaakt het mij gewoon ook echt, veel beter dan de eindeloze cola's of watertjes op café.
 
Fan van Stella Artois 0,0 hier en een paar jaar geleden dronk ik ook wel eens Jupiler 0,0; het liefst ijskoud ( = op voorhand even in de diepvries :unsure: ).
Jammer dat alcoholvrij bier zo duur is in aankoop... Dan maar eens drinken op een gelegenheid.
 
Ik drink ofwel Carlsberg 0,0 of gewoon Stella 0,0.

En meestal smaakt het mij gewoon ook echt, veel beter dan de eindeloze cola's of watertjes op café.
Onlangs op een feestje een Stella 0.0 gedronken en dat viel me heel hard tegen. De smaak deed me nog het meest denken aan een gewone pint waarvan het flesje veel te lang plat gelegen heeft (misschien was dat ook het geval met de 0.0). Ik heb in elk geval geen tweede meer genomen. Sportzot beviel me veel beter.
 
Onlangs op een feestje een Stella 0.0 gedronken en dat viel me heel hard tegen. De smaak deed me nog het meest denken aan een gewone pint waarvan het flesje veel te lang plat gelegen heeft (misschien was dat ook het geval met de 0.0). Ik heb in elk geval geen tweede meer genomen. Sportzot beviel me veel beter.
Haha toont nog maar eens hoe smaken kunnen verschillen, ik heb dat bijvoorbeeld enorm met Jupiler 0,0.

Sportzot is inderdaad goed, ik denk dat dit het enige is dat zowat iedereen akkoord mee gaat :)
 
Ana Hop (Lefebvre) gaat er hier wel in. Je hebt niet die typische nasmaak die je bij de meeste NA bieren wel hebt.
Carlsberg 0,0 drink ik ook soms maar je moet er wel mee starten. Als je eerst een gewone Carlsberg drinkt en daarna een 0.0 dan smaakt de eerste slok naar schotelwater.
Sportzot is mijn smaak niet echt.
 
Fan van Stella Artois 0,0 hier en een paar jaar geleden dronk ik ook wel eens Jupiler 0,0; het liefst ijskoud ( = op voorhand even in de diepvries :unsure: ).
Jammer dat alcoholvrij bier zo duur is in aankoop... Dan maar eens drinken op een gelegenheid.
Recent nog dit artikel gelezen waarom het duurder is. Wel een plus-artikel.

Maar ik quote het stukje voor bier:
“Hogere productiekosten” is het standaardantwoord binnen de sector. Het maken ervan kost volgens hen meer geld. “Voor bier klopt dat grotendeels”, zegt Kevin Verstrepen, professor microbiologie aan de KU Leuven en man achter het Leuven Institute for Beer Research. “De meeste van die alcoholvrije bieren worden min of meer gemaakt zoals gewoon bier, waarna ze er de alcohol uit moeten halen. Dat gebeurt via destillatie of een speciale filter: een extra stap in het productieproces die best wel wat energie én ook een extra installatie vergt. Ook het volumeverschil is van belang. Hoe meer je van iets kunt brouwen, hoe goedkoper dat is
 
Bwah, ik ben nog altijd meer fan van gewone bieren, maar tijdens Dry January was ik best fan van Leffe 0,0 blond gezien die vanilletoetsen had. Ook wel goed was die variant van Biere des Amis, die was zonder meer heel goed zelfs.
Naar mijn gevoel zijn witbieren zoals een Hoegaarden 0,0 bijna identiek aan de alcoholversie, echt wel oké.
 
Carlsberg 00 en sportzot eens gekocht om te proeven. Ben curieus.

In het verleden geen goede ervaringen met alcoholvrij bier.
 
Heb de Chouffe 0,0 ook es geprobeerd. Toch wel best lekker. Kan ik wel meerdere van uitdrinken als het moet.
Ik ga vrijdag naar Black Smoke en heb dat op de bierkaart gezien, dus als dat inderdaad best lekker is ga ik nog een fijne avond tegemoet want soms is de keuze aan alcoholvrij bier niet zo denderend.

De alcoholvrije Weihenstephaner van Albert Heijn wordt mijn "toevlucht" in de komende tijd, want ik wil eens drastisch minderen in alcoholverbruik. In combinatie met meer bewegen en gezonder eten toch wat kilo's kwijtspelen, zodat ik deze zomer eindelijk in monokini aan het strand kan gaan liggen.
 
Ik lust eigenlijk geen bier meer dus ook geen alcoholvrije versies.
Pisang zonder alcohol is echt een suikerbom en smaakt gewoon verschrikkelijk slecht. No thanks.

Ik drink wel graag alcoholvrije cocktails. Die vind ik meestal erg lekker.
 
Ik lust eigenlijk geen bier meer dus ook geen alcoholvrije versies.
Pisang zonder alcohol is echt een suikerbom en smaakt gewoon verschrikkelijk slecht. No thanks.

Ik drink wel graag alcoholvrije cocktails. Die vind ik meestal erg lekker.
Ik vind dat alcoholvrije cocktails inventiever in elkaar steken, waardoor ze meer diepgang krijgen (en dat is wat je het meeste mist als je een alcoholvrije variant drinkt) maar ze worden soms véél te duur verkocht. Soms is dat niet meer dan een veredelde fruitsap en dan vragen ze er 8 euro voor.
 
Iemand al iets geprobeerd van Bôtan Distillery? Die leveren toch aan sterrenzaken dus zou goed spul moeten zijn. Maar ik heb het toch altijd wat moeilijk om dergelijke bedragen te betalen voor alcoholvrij. :unsure:
 
Ik lust eigenlijk geen bier meer dus ook geen alcoholvrije versies.
Pisang zonder alcohol is echt een suikerbom en smaakt gewoon verschrikkelijk slecht. No thanks.

Ik drink wel graag alcoholvrije cocktails. Die vind ik meestal erg lekker.

Voor mij één van de hoofdreden waarom ik niets drink, niets van alcohol vind ik lekker, behalve mss een mojito, passoa of andere zoete cocktails waar je de alcohol nauwelijks proeft.

Ik drink 90% van de tijd water, dus smaakt frisdrank me wel van tijd tot tijd.

Zoals vermeld zijn meeste mocktails ook gewoon vrij duur.

Ik drink dus wel soms uit "gezelligheid, of om zat te worden"

Maar sinds begin december enkel op nieuwjaar 3,5 pintjes gedronken. Maar merk toch ook geen verschil tussen wel & niet drinken.

Mss enkel in de benen op vlak van sport
 
Onder de middag mijn voorraad Sportzot gaan aanvullen.

10,89 voor 6 flesjes... terwijl een Brugse Zot voor 7,74 de toonbank overgaat.
Da's toch wel een grote winstmarge voor wat alcohol eruit te halen, 3 euro per 6 flesjes.
 
Ik ga vrijdag naar Black Smoke en heb dat op de bierkaart gezien, dus als dat inderdaad best lekker is ga ik nog een fijne avond tegemoet want soms is de keuze aan alcoholvrij bier niet zo denderend.

De alcoholvrije Weihenstephaner van Albert Heijn wordt mijn "toevlucht" in de komende tijd, want ik wil eens drastisch minderen in alcoholverbruik. In combinatie met meer bewegen en gezonder eten toch wat kilo's kwijtspelen, zodat ik deze zomer eindelijk in monokini aan het strand kan gaan liggen.
Dan kunnen we samen gaan liggen, want ik heb hetzelfde gekocht en wil ook monokini kunnen gaan liggen
 
Terug
Bovenaan