Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Iets zegt mij dat fury niet 1000% is gegaan, hij hield zijn jab afstand een paar rondes niet aan. Maar alle lof voor de fighting spirit van Usyk
 
Usyk Mad respect voor bijna iedereen tipte fury, groter meer gewicht en toch doet Usyk het fenomeen vind ik hem.
Het is gewoon Fury die een 'giant' is. Want als je Usyk zijn gewicht en reikwijdte vergelijkt met Mohamed Ali .. ahum .. :tongue:

Usyk
Lengte 191cm
Bereik 198cm

Ali
Lengte 191cm
Bereik 198cm
 
Toch weer 1 jurylid in het voordeel van Tyson Fury daar kan ik dus met mijn hoofd niet bij.

Ronde 9 fury ook gered door de scheids of hij lag op grond

Slava Oekraïne respect
 
Laatst bewerkt:
Amai, boksen heeft hier precies wel meer animo dan mma(ufc etc)
Heb zelfs nie gekeken 😅 maar wel ingezet op Usyk op decision
 
Winst van Usyk is wel slecht nieuws voor Anthony Joshua. (Bij winst van Fury was Joshua de eerste uitdager maar nu dus niet)
In oktober gaat er nu eerst nog een rematch komen tussen Fury en Usyk.

Als Usyk dan wint dan krijgt Joshua waarschijnlijk een nieuwe (3de en laatste ?) kans tegen Usyk.
Maar moest Fury dan die 2de match winnen dan komt er gegarandeerd een 3de match aan en moet Joshua nog langer wachten.
 
Laatst bewerkt:
Winst van Usyk is wel slecht nieuws voor Anthony Joshua. (Bij winst van Fury was Joshua de eerste uitdager maar nu dus niet)
In oktober gaat er nu eerst nog een rematch komen tussen Fury en Usyk.

Als Usyk dan wint dan krijgt Joshua waarschijnlijk een nieuwe (3de en laatste ?) kans tegen Usyk.
Maar moest Fury dan die 2de match winnen dan komt er gegarandeerd een 3de match aan en moet Joshua nog langer wachten.

Gewoon blij dat Usyk gewonnen heeft ongeacht uitslag 2de kamp van cruiser naar heavy champ een echte top atleet.

Gewoon weten dat de gypsy king eens verloren heeft maakt mijn weekend goed, nu soit denk niet dat hij nog veel moeite gaat steken in anders trainen. Heeft al altijd meer geteerd op zen talent kracht en Groote nu was echt wel eens goede match verdiende Winner.
 
Op zijn 37ste alsnog 4 titelriemen veroverd (WBA, IBF, WBO, WBC), da is zo'n 25 jaar geleden dat iemand het voor mekaar kreeg. Klassebak dane Usyk!
 
Op zijn 37ste alsnog 4 titelriemen veroverd (WBA, IBF, WBO, WBC), da is zo'n 25 jaar geleden dat iemand het voor mekaar kreeg. Klassebak dane Usyk!
Usyk is fysiek een monster. In het begin lag hij dan ook onder hé. Maar hij kan uren boksen met heel weinig verval. Hij kan de tegenstander ook heel erg goed lezen en past zich snel aan.

En als je van jong af aan (zoals hij dus) altijd getraind hebt, u nooit hebt laten gaan en constant blijft trainen dan kan je perfekt op uw
37ste nog even goed zijn als op uw 25ste.

Hij is ook blessurevrij gebleven en dat maakt ook een groot verschil uit.

nu soit denk niet dat hij nog veel moeite gaat steken in anders trainen. Heeft al altijd meer geteerd op zen talent kracht en Grootte
Waarom zou Fury veranderen? Gaat hij dan beter presteren? Ik ben zeker van niet. Hij is 35 jaar, heeft zijn manier van boksen en ...

Maar Fury heeft wel een fout gemaakt deze nacht. Na ronde 6 dacht hij dat het binnen was en .. dat is fout afgelopen. Ondanks dat Usyk wereldtop is, hij vermoedelijk ook regelmatig door zijn entourage is gewaarschuwd, hij toch moet weten dat Usyk steeds beter wordt naar mate een boksmatch lang duurt, heeft Fury hem toch nog onderschat en heeft hij het nadien toch nog te licht opgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Usyk is fysiek een monster. In het begin lag hij dan ook onder hé. Maar hij kan uren boksen met heel weinig verval. Hij kan de tegenstander ook heel erg goed lezen en past zich snel aan.

En als je van jong af aan (zoals hij dus) altijd getraind hebt, u nooit hebt laten gaan en constant blijft trainen dan kan je perfekt op uw
37ste nog even goed zijn als op uw 25ste.

Hij is ook blessurevrij gebleven en dat maakt ook een groot verschil uit.
Klopt allemaal. In de bokssport dient men z'n lichaam 100% te verzorgen (streng dieet, elke dag urenlang trainen etc). Dat hij dit nog voor mekaar kan krijgen op zijn 37ste, chapeau. De snelheid is wa minder tegenover vroeger (logisch) ma de kracht houdt langer aan bij het ouder worden en het inschattingsvermogen en ervaring zijn toegenomen. Die zal tot zijn 40ste nog op het allerhoogste niveau meedraaien
 
Usyk is fysiek een monster. In het begin lag hij dan ook onder hé. Maar hij kan uren boksen met heel weinig verval. Hij kan de tegenstander ook heel erg goed lezen en past zich snel aan.

En als je van jong af aan (zoals hij dus) altijd getraind hebt, u nooit hebt laten gaan en constant blijft trainen dan kan je perfekt op uw
37ste nog even goed zijn als op uw 25ste.

Hij is ook blessurevrij gebleven en dat maakt ook een groot verschil uit.


Waarom zou Fury veranderen? Gaat hij dan beter presteren? Ik ben zeker van niet. Hij is 35 jaar, heeft zijn manier van boksen en ...

Maar Fury heeft wel een fout gemaakt deze nacht. Na ronde 6 dacht hij dat het binnen was en .. dat is fout afgelopen. Ondanks dat Usyk wereldtop is, hij vermoedelijk ook regelmatig door zijn entourage is gewaarschuwd, hij toch moet weten dat Usyk steeds beter wordt naar mate een boksmatch lang duurt, heeft Fury hem toch nog onderschat en heeft hij het nadien toch nog te licht opgenomen.
Eerste 3 ronden in het begin waren toch wel voor Usyk vanaf de 4 ronde Kwam fury beter in de match tot ronde 6 dan was het terug Usyk die fury gewoon compleet de vernieling in hielp met de 9 ronde als hoogtepunt was het niet voor de scheids lag hij op de grond.
 
Eerste 3 ronden in het begin waren toch wel voor Usyk vanaf de 4 ronde Kwam fury beter in de match tot ronde 6 dan was het terug Usyk die fury gewoon compleet de vernieling in hielp met de 9 ronde als hoogtepunt was het niet voor de scheids lag hij op de grond.
Fury die dan nog wat doet alsof het niet verdiend is dat Usyk gewonnen heeft. Onze zigeunerkoning werd letterlijk van kaske naar de muur geklopt. 🤣🤣
OK .. anyways ..

Stats
Fury landed 157 of 496 punches. (32%)
Usyk landed 170 of 407 punches (42%)
+
Fury landed 95 of 210 powerpunches (45%)
Usyk landed 122 of 260 powerpunches (47%)


--> Usyk was efficiënter. Dus Fury die zei dat hij eigenlijk had moeten winnen slaat op niks. :tongue:
Zelfs de computer zuiver gebaseerd op de effectieve statistieken van punches, duidt Usyk als overwinnaar aan.
+ Fury ging bijna KO, Usyk kwam nooit echt in de problemen.

Maar goed, Fury gelooft dat zelf niet hé. Dit zegt hij om de rematch op te hemelen. Money talks.
 
Laatst bewerkt:
OK .. anyways ..

Stats
Fury landed 157 of 496 punches.
Usyk landed 170 of 407 punches

--> Usyk was efficiënter. Dus Fury die zei dat hij eigenlijk had moeten winnen slaat op niks. :tongue:
Zelfs de computer zuiver gebaseerd op de effectieve statistieken van punches, duidt Usyk als overwinnaar aan.
+ Fury ging bijna KO, Usyk kwam nooit echt in de problemen.

Maar goed, Fury gelooft dat zelf niet hé. Dit zegt hij om de rematch op te hemelen. Money talks.
Ja de verhoudingen waren 70-30 als ik me niet vergis dit is toch ook wel niet ok.

Zou graag eens fury zijn vader horen nu 😁
 
Ja de verhoudingen waren 70-30 als ik me niet vergis dit is toch ook wel niet ok.

Zou graag eens fury zijn vader horen nu 😁
Volgens de geruchten die ik gelezen heb

70% voor Fury vs 30% voor Usyk
Clausules in het contract:
- Rematch voor beiden mogelijk bij verlies
- Fury moet verplicht 1 miljoen bijdrage leveren aan de oorlog in Oekraïne (Een eis van Usyk als Fury 70% wilde verkrijgen voor het gevecht)
 
En binnen 2 weken is ie al 1 belt kwijt dus niet langer undisputed...

Moet een match boksen waarvoor ie forfait zal geven... Dude heeft ook hoe een professional zou moeten doen alles opgeofferd voor deze kamp vs fury, maakt het nog des te mooier, heeft geen Nieuwjaar gevierd, zijn kinderen niet gezien, waaronder een geboorte niet meegemaakt. Ik kan hem 100 % begrijpen dat dit hem nu even worst kan wezen...

Zijn gezin deed ie het ten slotte voor, en zijn land ook natuurlijk
 
Terug
Bovenaan