VTM Blind Getrouwd 2024

ilgonwe

Well-known member
Het Blind Getrouwd nieuws begint dit jaar wat vroeger want er zijn niet genoeg kandidaten. Voor de 4 singles zoeken ze nog een geschikte match.
 
Het Blind Getrouwd nieuws begint dit jaar wat vroeger want er zijn niet genoeg kandidaten. Voor de 4 singles zoeken ze nog een geschikte match.
Voor minstens 1 van de 4. Ze hebben wel al een paar koppels gevormd. :)
 
Is ook niet zó verwonderlijk. Ik denk niet zo zeer omdat er niet echt veel ‘forever’ koppels uitkomen maar dat mensen echt wars zijn voor hoe je door de sociale media mallemolen wordt gehaald. Ik zou - ware ik nu jong en single - ook schrik hebben om met de grond gelijk gemaakt te worden.

Wat ik nog een programma zou vinden: blind gedate. Dus niet blind date maar mits een beetje manipulatie twee matches op elkaars pad brengen. Er zou veel werk in kruipen en imperatief dat geen van beide weet dat het in wezen opgezet is. Organisch een handje helpen. Al zou die setup wel enorm ingewikkeld zijn. Maar je zou dan eventueel wel kunnen aantonen dat het soort matchen gelijk ze in Blind Getrouwd doen onder minder geforceerde omstandigheden zoals direct huwen en alles openbaat wél kan lukken.
 
Met deze oproep is het initieel concept toch volledig passé? Normaal blijven kandidaten in de running zolang er in de database een wetenschappelijke match voor handen is, diegene met de hoogste scores zullen effectief trouwen. Nu is het van ‘hey we hebben hier 4 kopkes gevonden die goed uitpakken op tv, wie voelt zich geroepen om er naast te staan?’ :/.
 
Dan veranderen we de naam toch gewoon naar "Getrouwd" ipv "Blind getrouwd".
Of ze moeten evolueren naar het format van "Boer zoekt vrouw", rekening houdend met woke en inclusiviteit: "Persoon zoekt persoon".
 
Met deze oproep is het initieel concept toch volledig passé? Normaal blijven kandidaten in de running zolang er in de database een wetenschappelijke match voor handen is, diegene met de hoogste scores zullen effectief trouwen. Nu is het van ‘hey we hebben hier 4 kopkes gevonden die goed uitpakken op tv, wie voelt zich geroepen om er naast te staan?’ :/.
Maar was ook al zo met de webreeks met die 2 vrouwen. 1 van de 2 had de vrouw al gezien. Goed ja, gaat het programma niet veel beter of slechter maken denk ik.
 
Ik denk niet zo zeer omdat er niet echt veel ‘forever’ koppels uitkomen
Ba wah ik vind gemiddeld 1 op 4 die samenblijven een heel goed resultaat als je er even over nadenkt.
(Vorig jaar zelfs 2 op 5 als je het vijfde huwelijk erbij neemt, dat koppel is ook nog steeds samen)
--> Ze zijn sinds deze week uit elkaar maar zelfs dan blijft mijn stelling nog steeds overeind.

Het blijft 'blind' getrouwd he.

België is daarmee koploper van alle blind getrouwd versies ter wereld (dacht ik toch).

Met deze oproep is het initieel concept toch volledig passé?
Ja daarmee ga ik wel akkoord.
 
Laatst bewerkt:
Ze zullen het niet zeggen, maar waarschijnlijk hebben ze minder inschrijvingen tegenover vroeger?
Ik denk wel dat men tegenwoordig slimmer aan het worden is en op voorhand al eens nadenkt over reacties op bijvoorbeeld sociale media.

Op die reclame’s op tv zie je wel nog geen gezicht dacht ik, deelnemers blijven nog redelijk anoniem.

Van mijn part mogen ze er gerust “Blind gedate” van maken en gans dat trouwen schrappen, dan kunnen ze direct de eerste 2-3 afleveringen invullen met interessantere dingen.
Dat veel te lang staan wachten in het gemeentehuis, whatever… hebben we na al die seizoenen wel gezien.
 
Van mijn part mogen ze er gerust “Blind gedate” van maken en gans dat trouwen schrappen, dan kunnen ze direct de eerste 2-3 afleveringen invullen met interessantere dingen.
Maar dat is wel een stuk vrijblijvender dan effectief getrouwd zijn natuurlijk. Blind Date vroeger werd niet voor niets op 2 afleveringen afgehaspeld (kennismaking en in de volgende aflevering filmpje van de reis en de reveal).

Misschien een soort van crossover met Vlaanderes oergenre "het huis". 2 mensen blind koppelen en hen samen verplichten een huis te kopen. Daar geraak je ook al iets moeilijker vanaf dan gewoon ghosten als de eerste ontmoeting niets was.
 
Misschien is de huidige versie ook even wat uitgehold. Ze zitten al bijna aan 10 seizoenen zeker?
... anderzijds hoe lang loopt 'Boer zkt vrouw' al niet?

Ik weet niet of ze er ooit een versie van gaan maken die bij de Australische aanleunt... ik denk het toch niet eigenlijk.
 
Maar dat is wel een stuk vrijblijvender dan effectief getrouwd zijn natuurlijk. Blind Date vroeger werd niet voor niets op 2 afleveringen afgehaspeld (kennismaking en in de volgende aflevering filmpje van de reis en de reveal).

Misschien een soort van crossover met Vlaanderes oergenre "het huis". 2 mensen blind koppelen en hen samen verplichten een huis te kopen. Daar geraak je ook al iets moeilijker vanaf dan gewoon ghosten als de eerste ontmoeting niets was.
Misschien wel, maar op het trouwen na zou ik de rest van het programma hetzelfde laten.
Of gewoon die trouwafleveringen minder lang rekken/tonen, ondertussen heb ik het daarmee wel gehad.

Telkens dat veel te lang wachten in de trouwzaal, ongemakkelijk gedoe de eerste momenten, dat drama om binnen te gaan,…
Dan zie ik liever meer over de reis/het samenwonen.

Ingeborg mag er ook uit, waarom ze die opeens weer opvoeren op tv is me ook een raadsel.

Je ziet geen volledig gezicht maar ze doen er alles aan om duidelijk te maken dat het zeker geen lelijke mensen zijn.
Dat wel, maar vorige seizoenen hebben toch dikwijls getoond dat er meer is dan uiterlijk alleen.
Daar hebben toch altijd relatief knappe mensen aan mee gedaan, tot je dan de karakters enzo zag of bleek dat iemand geen moeite deed,…
 
Ingeborg mag er ook uit, waarom ze die opeens weer opvoeren op tv is me ook een raadsel.
Dat was een poging om na dalende kijkcijfers weer wat schwung erin te bouwen maar ze past niet echt in het format en veel origineels kan ze er niet doen behalve interviewen, "hehe" roepen en wat mindfulness sessies. Extra kijkers leek ze niet te lokken.

"Helaas" is het initiële trouwgebeuren met wachten en het trouwjurk gedoe (3 volle afleveringen) een tearjerker dat een trouwe schare kijkers lokt, daar zijn we nog lang niet vanaf. Ze gaan nu wel al enkele seizoenen besparen door steeds meer "samen" te organiseren tot zelfs op gezamenlijke locatie op hetzelfde moment.

Ik neem aan dat qua prijs het aantal kijkcijfers aanvaardbaar maakt, dus veel nieuws verwacht ik niet.

In een artikel spraken ze erover dat van 4000 kandidaten er dit jaar maar 1500 inschrijvingen waren. Ze wijten dit aan minder kansen na corona (iedereen kan weer op zichzelf gaan zoeken zonder dat programma), ik denk ook dat ze geen zin hebben in heel die mallemolen waar je eerder je "hele leven ruineert" met 1 verkeerde zin op een onbewaakt moment dat uitgesmeerd wordt in Dag Allemaal.
 
denk ook dat ze geen zin hebben in heel die mallemolen waar je eerder je "hele leven ruineert" met 1 verkeerde zin op een onbewaakt moment dat uitgesmeerd wordt in Dag Allemaal.
Dat é, dat denk ik toch ook wel. Ik ben zelf heel droog (van humor…) en kan bijzonder zwart uit de hoek komen, ik zie zo hoe ik mijn leven compleet onderuit zou kunnen halen met een te scherpe opmerking of te zwartgallige grap. Dat is al een keer of twee zo erg geworden op de socials, moet wel een effect hebben op die generatie die daar meest voor in aanmerking komt, die zijn sowieso hun leven levend online. Het is misschien ook niet slecht dat er minder mensen écht die blinde sprong overwegen, het is en blijft toch een zware ingreep in je leven.
 
Terug
Bovenaan