Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

  • Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

    Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 34 21,9%
  • OK

    Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

    Stemmen: 10 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
"kinderen vanaf 6 jaar eens per week testen" bron: schurfgazet het Nieuwsblad

Komaan jongens, allemaal wekelijks een stok in uw kinderen hun neus rammen!

Ze zijn de pedalen kwijt als je het mij vraagt.
Hoe hard kan je de mensen eigenlijk brainwashen , iedere week een test bij kinderen waar halen ze het in godsnaam . De bevolking is al lang afgestapt van de "paniek" , nu de politici/media nog .
 
Ik zei dat er wel degelijk veel maatregels zijn. Wat ik 'verwacht' van onze regering doet er hier toch niet toe. Dat 'de cijfers' hoog zijn, veranderd niks aan de zwaarte van de maatregels.

Ik zou het liefst hebben dat de regels wat redelijker waren. Nederland is in een nog hardere lockdown en wat helpt hun dat ?

Uiteindelijk hangt het af van het gedrag van de mensen. Dingen als wild water banen of indoor speeltuinen sluiten haalt echt veel minder uit dan dat de meeste mensen wat meer oppassen en bv een sneltest doen als ze verkouden zijn.

Omwille van enkele toevallige gebeurtenissen eind december zitten we we nu met de maatregels die we hebben. En dat zijn dan nu plots de perfecte maatregels voor de komende maand of meer ? Daarom mag ik nu wel naar de cinema maar niet gaan bowlen. Lol
Heeft iemand gezegd dat het de perfecte maatregelen zijn?

Denk dat het er gewoon op neer komt dat de regering onmogelijk voor iedereen goed kan doen (da's ondertussen wel duidelijk maar zet het toch graag ff op papier). Iedereen kijkt uit naar zijn/haar interesses en zal dus klagen als hun eigen activiteiten niet meer door kunnen gaan.

Die uitleg ook "de mensen moeten gewoon wat meer oppassen, wildwaterbanen of indoor speeltuinen sluiten haalt niets uit". Denk je dat echt? Ooit al staan aanschuiven aan een wildwaterbaan? Ik wel, afgelopen zomer nog, 10 minuten aanschuiven, op nog geen halve meter van uw voorganger omdat de gemiddelde leeftijd 12 is en iedereen aan't rondrennen en transpireren is. Idem met binnenspeeltuin, kinderen ravotten (wat ook niet meer dan normaal is) maar geven dan het virus wel gemakkelijk door. Je mag hier altijd eens aan onze kinderen komen vragen om gewoon wat voorzichtig te doen hoor, ik duim echt waar dat ze nog luisteren ook...

Ook bowlen... Ben twee weken geleden nog gaan bowlen, ik snap heus wel waarom dat niet mag. Groepjes van 4-5 die aan elkaars ballen zitten en na elke halfdegelijke bal elkaar ook nog high fiven, echt veilig kan je dat niet noemen... "Die mensen moeten gewoon veiliger doen", jah... Laat dat net zijn waarom die maatregelen er komen, dat gebeurt gewoon niet, iedereen met mondmasker op, alleen de eigen bal gebruiken, liefst half metertje van elkaar zitten, elk fysiek contact vermijden...

Maar zoals gezegd, iedereen tevreden houden is onmogelijk en klagen is gratis.

-edit-

"kinderen vanaf 6 jaar eens per week testen" bron: schurftgazet het Nieuwsblad

Komaan jongens, allemaal wekelijks een stok in uw kinderen hun neus rammen!

Ze zijn de pedalen kwijt als je het mij vraagt.
Heb je ook een linkje? Wie is bvb. "ze"?
 
"kinderen vanaf 6 jaar eens per week testen" bron: schurftgazet het Nieuwsblad

Komaan jongens, allemaal wekelijks een stok in uw kinderen hun neus rammen!

Ze zijn de pedalen kwijt als je het mij vraagt.

Heb je ook een linkje? Wie is bvb. "ze"?

Ben Weyts wist dat ook te vertellen op het vtm journaal.

Waarop de journalist zei dat dat wel duur was voor ouders met enkele kinderen. Volgens BW is dat een investering die de ouders maar moeten doen om de scholen open te houden.
 
Ben Weyts wist dat ook te vertellen op het vtm journaal.

Waarop de journalist zei dat dat wel duur was voor ouders met enkele kinderen. Volgens BW is dat een investering die de ouders maar moeten doen om de scholen open te houden.
Maar wist wat te vertellen... Was het een suggestie, was het een idee, was het iets dat hij zou doorvoeren, was het iets dat de buurman aan hem had voorgesteld, etc...

Ik heb het gevoel dat context en de exacte uitleg hier wel belangrijk zijn ipv de halve zin die ik hier nu zie verschijnen.
 
Heeft iemand gezegd dat het de perfecte maatregelen zijn?

Denk dat het er gewoon op neer komt dat de regering onmogelijk voor iedereen goed kan doen (da's ondertussen wel duidelijk maar zet het toch graag ff op papier). Iedereen kijkt uit naar zijn/haar interesses en zal dus klagen als hun eigen activiteiten niet meer door kunnen gaan.

Die uitleg ook "de mensen moeten gewoon wat meer oppassen, wildwaterbanen of indoor speeltuinen sluiten haalt niets uit". Denk je dat echt? Ooit al staan aanschuiven aan een wildwaterbaan? Ik wel, afgelopen zomer nog, 10 minuten aanschuiven, op nog geen halve meter van uw voorganger omdat de gemiddelde leeftijd 12 is en iedereen aan't rondrennen en transpireren is. Idem met binnenspeeltuin, kinderen ravotten (wat ook niet meer dan normaal is) maar geven dan het virus wel gemakkelijk door. Je mag hier altijd eens aan onze kinderen komen vragen om gewoon wat voorzichtig te doen hoor, ik duim echt waar dat ze nog luisteren ook...

Ook bowlen... Ben twee weken geleden nog gaan bowlen, ik snap heus wel waarom dat niet mag. Groepjes van 4-5 die aan elkaars ballen zitten en na elke halfdegelijke bal elkaar ook nog high fiven, echt veilig kan je dat niet noemen... "Die mensen moeten gewoon veiliger doen", jah... Laat dat net zijn waarom die maatregelen er komen, dat gebeurt gewoon niet, iedereen met mondmasker op, alleen de eigen bal gebruiken, liefst half metertje van elkaar zitten, elk fysiek contact vermijden...

Maar zoals gezegd, iedereen tevreden houden is onmogelijk en klagen is gratis.

-edit-


Heb je ook een linkje? Wie is bvb. "ze"?
Ministers van volksgezondheid en onderwijs.

Staat in die live thread op het Nieuwsblad, momenteel het artikel van 2u geleden.

Geen verplichting he, een advies. Maar dikke bullshit imo.

 
Ministers van volksgezondheid en onderwijs.

Staat in die live thread op het Nieuwsblad, momenteel het artikel van 2u geleden.

Geen verplichting he, een advies. Maar dikke bullshit imo.

Merci, ik lees volgende:

In de aanloop naar het overlegcomité van donderdag zaten de ministers van Volksgezondheid en Onderwijs al samen. Ze roepen op om kinderen vanaf 6 jaar minstens één keer week te testen via een zelftest. Ook als ze geen symptomen hebben. Dat is geen verplichting, wel een advies.

Als ze het zo letterlijk gezegd hebben is dat natuurlijk inderdaad behoorlijk van de pot gerukt... (zouden ze misschien benaderd zijn door verkopers van de testen?)
 
Ben Weyts wist dat ook te vertellen op het vtm journaal.

Waarop de journalist zei dat dat wel duur was voor ouders met enkele kinderen. Volgens BW is dat een investering die de ouders maar moeten doen om de scholen open te houden.

Dat meent ge niet :unsure:

Zou iemand Ben Weyts nog serieus nemen ondertussen, eigenlijk?
 
"kinderen vanaf 6 jaar eens per week testen" bron: schurftgazet het Nieuwsblad

Komaan jongens, allemaal wekelijks een stok in uw kinderen hun neus rammen!

Ze zijn de pedalen kwijt als je het mij vraagt.

Hoe hard kan je de mensen eigenlijk brainwashen , iedere week een test bij kinderen waar halen ze het in godsnaam . De bevolking is al lang afgestapt van de "paniek" , nu de politici/media nog .
Daar is toch totaal geen draagvlak meer voor bij de bevolking? Dat zijn toch kafkaiaanse toestanden aan het worden.

Hoeveel ouders gaan hun kinderen wekelijks een wisser in hun neus gaan duwen als ze niet eens ziek zijn?
 
Ze hopen dat ze daarmee bange ouders wat kunnen geruststellen zeker?
Werkwijze in Duitsland is op dat vlak beter. Even lekken aan een stok (bij kleuters of peuters) en zo weet je binnen de 12u of je kind positief is of niet. Maar die testpistes op school olv Herman Goossens zijn een stille dood gestorven vrees ik.
 
Het is een advies, geen verplichting.

Puur pro forma dus, om degenen die maatregelen willen wat te sussen maar ondertussen gewoon verder doen zoals nu.
 
Idd is een dagkamp, 's morgens afdroppen, 's avonds oppikken.



Maar wat verwacht je dan, dat er geen restricties meer zijn? We zitten sinds begin december in de slechtste cijfers die we op meer dan een jaar tijd hebben gehad. Moet alles dan open gaan?



Ook hier, wat verwacht je dan?

Had al gevreesd dat het woord versoepeling niet goed geïnterpreteerd zou worden...

Ik herhaal, de cijfers gaan nu boomen deze week en de komende paar weken. Ik blijf erbij, moest het niet de Omikron variant zijn, er zouden al lang nog meer verstrengingen aangekondigd zijn. De maatregelen van nu zijn in mijn ogen behoorlijk mild gezien de huidige en nakende cijfers. (ik zet het in het vet en onderlijnd of ik krijg weer misnoegde ouders op mijn dak waarvan het kind nergens mag binnen spelen)

En als ik een gokje moet wagen denk ik dat de maatregelen de komende weken, nogmaals rekening houdend met de cijfers, mild zullen blijven. Dit dus om de Omikron variant wat te laten verspreiden (binnen proportie).
Wat ik de hele pandemie al wil: ontzie kinderen zoveel mogelijk. Zij moeten de laatsten zijn waar je ingrijpt en ze krijgen tegenwoordig bijna het hardst regels opgelegd.
Ik kan je in eender welke stad mee op kroegentocht nemen waar ik binnen het half uur 5 cafés toon waar het vrijheid blijheid is: geen controle op CST, geen afstand of mondmaskers binnen, geen ventilatie. Alles mag alles kan voor die mensen. Ik kan het zelfs bij resto’s tonen, of in bedrijven. Men weet dat en men laat maar.

Maar de groep die er het minst ziek van wordt en het minst van snapt krijgen allerlei belachelijke beperkingen opgelegd. Een ganse dag bij vrieskou met het dekentje en mondmasker leskrijgen en enkelen in de klas die positief testen en hopla iedereen 10 dagen opsluiten. Kom nu. Tijd om die muur enkel nog op te bouwen bij hen die in de ziekenhuizen belanden.
 
Wat ik de hele pandemie al wil: ontzie kinderen zoveel mogelijk. Zij moeten de laatsten zijn waar je ingrijpt en ze krijgen tegenwoordig bijna het hardst regels opgelegd.
Ik kan je in eender welke stad mee op kroegentocht nemen waar ik binnen het half uur 5 cafés toon waar het vrijheid blijheid is: geen controle op CST, geen afstand of mondmaskers binnen, geen ventilatie. Alles mag alles kan voor die mensen. Ik kan het zelfs bij resto’s tonen, of in bedrijven. Men weet dat en men laat maar.

Maar de groep die er het minst ziek van wordt en het minst van snapt krijgen allerlei belachelijke beperkingen opgelegd. Een ganse dag bij vrieskou met het dekentje en mondmasker leskrijgen en enkelen in de klas die positief testen en hopla iedereen 10 dagen opsluiten. Kom nu. Tijd om die muur enkel nog op te bouwen bij hen die in de ziekenhuizen belanden.
En ik wil nu echt wel eens weten wie degenen zijn die nu nog in het ziekenhuis belanden (forse stijging) maar die geen intensieve zorg nodig hebben (forse daling). Dat moeten toch echt de allerzwaksten van de maatschappij zijn ?
 
Geheimpje, dat zijn deze die met en niet door covid in ziekenhuis belanden.

Als covid zo rond gaat, is er veel kans dat je als random patient covid hebt. En dan vlieg je in isolatie en kom je in de statistieken.

Je ziet ook veel opnames, maar de bezetting volgt niet. Dus veel binnen maar ook veel die buiten gaan.
 
En ik wil nu echt wel eens weten wie degenen zijn die nu nog in het ziekenhuis belanden (forse stijging) maar die geen intensieve zorg nodig hebben (forse daling). Dat moeten toch echt de allerzwaksten van de maatschappij zijn ?
ik snap niet wat je daar raar aan vindt? Mensen kunnen zwaar ziek zijn zonder intensieve nodig te hebben.
 
Geheimpje, dat zijn deze die met en niet door covid in ziekenhuis belanden.
Als covid zo rond gaat, is er veel kans dat je als random patient covid hebt. En dan vlieg je in isolatie en kom je in de statistieken.
de cijfers van opnames zijn exclusief de mensen die opgenomen worden niet omwille van covid maar later covid blijken te hebben.
cege zei:
Je ziet ook veel opnames, maar de bezetting volgt niet. Dus veel binnen maar ook veel die buiten gaan.
De bezetting volgt wel degelijk. Op 1 januari waren er 1704 patienten met covid in ziekenhuizen (laag cijfer deels door veel ontslagen voor eindejaar). Gisteren 1882. Opnames stijgen, ontslagen stabiliseren (mogelijks lichte daling, maar te onzeker om daar uitsluitsel over te geven).
 
de cijfers van opnames zijn exclusief de mensen die opgenomen worden niet omwille van covid maar later covid blijken te hebben.
De bezetting volgt wel degelijk. Op 1 januari waren er 1704 patienten met covid in ziekenhuizen (laag cijfer deels door veel ontslagen voor eindejaar). Gisteren 1882. Opnames stijgen, ontslagen stabiliseren (mogelijks lichte daling, maar te onzeker om daar uitsluitsel over te geven).

Geldt dat enkel voor de cijfers van opnames, of ook voor cijfers van actuele bezetting?
 
En ik wil nu echt wel eens weten wie degenen zijn die nu nog in het ziekenhuis belanden (forse stijging) maar die geen intensieve zorg nodig hebben (forse daling). Dat moeten toch echt de allerzwaksten van de maatschappij zijn ?
Intensieve volgt meestal een week later omdat dan de ziekte verergert.

En stel dat ik met mijn gebroken been in het ziekenhuis terecht kom en ik test daar positief. Waar gaan ze mij leggen? Naast een oude dame met een gebroken heup of op een COVID-afdeling? Dat die dezelfde zorg niet nodig hebben kan ik begrijpen, maar de afdeling en manier van benaderen (volledig ingepakt etc) blijven hetzelfde en neemt capaciteit weg van de gewone zorg.
 
ik snap niet wat je daar raar aan vindt? Mensen kunnen zwaar ziek zijn zonder intensieve nodig te hebben.
Mijn oom is helaas zo iemand. Wel in Nederland. Ziet enorm af van corona, maar nog niet genoeg om opgenomen te worden, maar mijn ma vreest het ergste. Is 2x gevaccineerd, maar wel al 80.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan