De Harde Kern

TheLoveBelow

Active member
Tourist LeMc trekt op tournee langs de harde kernen van verschillende voetbalclubs. Zijn gids in de onderwereld van het voetbal is Chino, een mysterieuze blok gewapend beton. Een driedelige road trip vol verhalen over lijf-aan lijfgevechten, territoriumdrift en groepsgevoel.
 
Na hun passage in Welcome to the AA en de absolute zever die er daar uit kwam heb ik eigenlijk al geen goesting meer om te zien naar het geromantiseerde beeld dat die twee sjarels ophangen van die subcultuur.

Het zijn brave belastingbetalers die gewoon een uitlaatklep zoeken in het weekend

De straffen op hooliganisme zijn zwaarder dan die van pedofielen

Er is ontzettend veel solidariteit tussen hooligans en achter een gevecht geven we mekaar een hand en knuffels

Het is overduidelijk met welke insteek die 'doc' gemaakt is, en tenzij ik hoor dat er meer nuance in zit dan 'Het zijn gewoon brave sloebers die af en toe op de aflap gaan als hobby' steek ik er geen tijd in.
 
De recensies geven ook hetzelfde beeld dat @Killjoy schetst:
 
Ik snap ook niet wat ze met deze docu willen bereiken, kdenk niet dat ze veel medelijden gaan scoren met deze docu.
 
Ik zie die nog niet op Streamz staan.

Na edit: het staat er toch op. Ik vond het niet via de zoekbalk en het stond ook niet op de voorpagina. Ge zou toch verwachten dat ze hiermee willen uitpakken.

Voorlopig een teleurstellende eerste aflevering. Veel gelul en af en toe wat amateursfilmpjes er tussen gooien. Meer is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Als die op mekaar willen kloppen in een afgelegen terrein dan doen ze maar, t zal mij worst wezen. Maar die mannen voelen zich zo belangrijk, zij 'zijn de club', hebben macht binnen een club, vinden dat spelers na een nederlaag naar hen moeten luisteren, etc. Uiteindelijk heeft elke voetbalclub en elke normale voetbalfan er op een of andere manier wel last van. Boetes voor de club, combiregelingen voor de fans, matchen achter gesloten deuren, bij Europese wedstrijden gebeurt er dikwijls vanalles in de binnenstad, gewoon al de ergernis als ge die daar ziet staan achter de goal helemaal zwart gekleed en dan die capo die niks van de wedstrijd ziet, gewoon belachelijke ventjes.
 
Ongelofelijk hoe die naar de mond worden gepraat bij WTTAA, alsof dat allemaal een tof verlengstuk is van MMA.
 
Voorlopig een teleurstellende eerste aflevering. Veel gelul en af en toe wat amateursfilmpjes er tussen gooien. Meer is het niet.
Was te verwachten. Meer ga je meestal ook niet krijgen in zo'n series/docus.

Diepgang is er zelden. Meestal ook net gefocused op zo'n beelden voor de sensatie.
En weinig focus op de culturen zelf. Al zeker als men over bv casuals begint.

Ksnap ook niet waarom sommigen precies zo graag begrip willen. Dat gaat er nooit zijn, en hoeft ook gewoon niet. Men zegt het zelf "zit je er niet in, ga je het niet begrijpen" waarom dan telkens het in series/docus op mainstream platformen willen uitleggen?
 
Eerste aflevering gezien en vond er ook weinig aan. Ik mis diepgang. Voor mij heeft het geen meerwaarde om elke ploeg af te gaan om daar steeds hetzelfde riedeltje te horen. Had dan liever gehad dat ze alleen op Antwerp focusden, en daar dieper op ingingen. Maar lijkt mij zeer moeilijk, als ze allemaal anoniem willen blijven, wat ik kan begrijpen.
 
Na hun passage in Welcome to the AA en de absolute zever die er daar uit kwam heb ik eigenlijk al geen goesting meer om te zien naar het geromantiseerde beeld dat die twee sjarels ophangen van die subcultuur.

Het zijn brave belastingbetalers die gewoon een uitlaatklep zoeken in het weekend

De straffen op hooliganisme zijn zwaarder dan die van pedofielen

Er is ontzettend veel solidariteit tussen hooligans en achter een gevecht geven we mekaar een hand en knuffels

Het is overduidelijk met welke insteek die 'doc' gemaakt is, en tenzij ik hoor dat er meer nuance in zit dan 'Het zijn gewoon brave sloebers die af en toe op de aflap gaan als hobby' steek ik er geen tijd in.
Ik heb deze morgen de podcast gezien en heb net de docu opgezet. Met de gedachte 'ach, het valt misschien toch mee'.
15 seconden in de deco zie je al ne pipo bengaals vuur naar het publiek gooien..

Na zo'n 5 minuten 3 gaste me bivakmutsen en maskers.. jawadde
 
Ongelofelijk hoe die naar de mond worden gepraat bij WTTAA, alsof dat allemaal een tof verlengstuk is van MMA.
Vreselijk.

Alex is op dat vlak echt wel een meeloper. Beetje doen alsof de spirit van gevechtsport gelijk is aan wat die mannen doen.
 
Aflevering ook net gezien. Tja, beetje wat ik er van hard verwacht: veel gezever om hooliganisme te proberen normaliseren.
Dat er mannen zijn die kicken op op elkaars smoel te willen slaan in een bos, van mij mogen ze dat. Zo verschillend is dat niet van boksen of MMA, wat imo al even marginaal is.
Hetgeen mij vooral stoort aan hooliganisme is dat die mensen het voetbal verpesten voor de rest en van zichzelf echt denken dat zij de club representeren. Zoiets kan geen normale mens goed vinden. Tourist heeft zich echt laten baiten.
 
Een mislukte copy van "the real football factories"?

-King of the streets, iets nieuw volgens Tourist - bestaat al meer dan 10 jaar volgens mij.

Geen spotters aan het woord gelaten.
Gemiste kans om toch wat neutrale input te hebben.

"No one likes us, we don't care", maar blijkbaar toch genoeg om aan zo een programma mee te doen.
 
Na hun passage in Welcome to the AA en de absolute zever die er daar uit kwam heb ik eigenlijk al geen goesting meer om te zien naar het geromantiseerde beeld dat die twee sjarels ophangen van die subcultuur.

Het zijn brave belastingbetalers die gewoon een uitlaatklep zoeken in het weekend

De straffen op hooliganisme zijn zwaarder dan die van pedofielen

Er is ontzettend veel solidariteit tussen hooligans en achter een gevecht geven we mekaar een hand en knuffels

Het is overduidelijk met welke insteek die 'doc' gemaakt is, en tenzij ik hoor dat er meer nuance in zit dan 'Het zijn gewoon brave sloebers die af en toe op de aflap gaan als hobby' steek ik er geen tijd in.
Ook toevallig nog eens WTTAA opgezet op die aflevering, want misschien was het eens een interessante en eerlijke blik op een obscure subcultuur.

Maar dat was echt vreselijk. Niemand durfde tegengas geven tegen die Chino. Tourist zat er bij als een wereldvreemd kneusje, Alex zoals altijd ne meeloper en zelfs Andries formuleerde zijn vragen belachelijk braaf.

Ook 0 goesting nog om die docu te zien want het zijn allemaal domme smoesjes voor rotgedrag en die kerel leek een marginaal orakel die het volgens zichzelf allemaal wel had uitgedokterd. Al de rest is dom, niemand snapt het echt, iedereen heeft vooroordelen, geweld heeft altijd al bestaan, journalisten willen het alleen maar sensationeel maken en elke hooligan is eigenlijk een brave huisvader met perfecte discipline die zichzelf perfect beheerst. Maar dat zijn van die gasten die zich een generaal in het leger wanen omdat ze een bericht op instagram hebben gestuurd met de plek waar ze elkaar hun hoofd gaan inslaan.

Dus we moeten maar snappen en toelaten dat die onnozelaars een stadion afbreken en de beest uithangen. :')

Terwijl het niemand kan schelen dat een stel marginalen in een bos elkaar gaat aflappen. Maar het is iets anders als ze in een frituur ene halfdood kloppen omdat die een andere sjaal aan heeft. Of ene aan een tankstation in coma rammen omdat die een ander shirtje aanheeft.

"Gecontroleerd geweld"... Gewoon een stel marginalen die zich eventjes machtig willen voelen. Kom op man, van de 7683 hoeken die je kan nemen pak je eentje die er haast naar opkijkt. :')
 
Ja seg, had er nu iemand echt gedacht dat zo een marginale pipo een intellectuele uiteenzetting zou geven? :)
En heeft geen ruk te zien met het populaire voetbal zoals wij het kennen, die zouden voor andere redenen ook iemand zijn brein inslaan.

Als ze dan toch elkaar willen de muil inslaan, dat ze dan zich verenigen om hier in Belgie ook iets op te zetten zoals Calcio Storico maar dan met voetbal. :biglaugh:

 
Gelukkig gaan al die kerels ons wel verdedigen als ze België binnenvallen, blijkbaar is dit een goede training daarvoor.
 
Als die op mekaar willen kloppen in een afgelegen terrein dan doen ze maar, t zal mij worst wezen. Maar die mannen voelen zich zo belangrijk, zij 'zijn de club', hebben macht binnen een club, vinden dat spelers na een nederlaag naar hen moeten luisteren, etc. Uiteindelijk heeft elke voetbalclub en elke normale voetbalfan er op een of andere manier wel last van. Boetes voor de club, combiregelingen voor de fans, matchen achter gesloten deuren, bij Europese wedstrijden gebeurt er dikwijls vanalles in de binnenstad, gewoon al de ergernis als ge die daar ziet staan achter de goal helemaal zwart gekleed en dan die capo die niks van de wedstrijd ziet, gewoon belachelijke ventjes.
Palmen daar ook het meest centrale deel van de sfeertribune in zonder ook maar iets van sfeer te maken. Bol het dan gewoon af, he.
 
Wat mij ook stoort: ge hebt dus ook van die gasten die doen alsof ze de felle zijn. Bivakmutske op, naar de rand van het bezoekersvak lopen en daar wat fel gaan doen. Ofwel gaat ge full the way en gaat ge elkaar afmotten in een bos. Ofwel supportert ge gewoon en doe normaal.
 
Wat een rare 3 afleveringen. Enkele keren met de ogen gefronst en had het beter genoteerd tijdens het kijken.

Maar goed ook bij KV Kortrijk heb je de mannen 'int zwart' die zich beter voelen dan al de rest. Maar als je de kleuren van je club al niet meer draagt in het vak.. Zielig
 
Terug
Bovenaan