De Harde Kern

Oude foto van die Chino gezien op sociale media bij iemand die casuals die in den bak hebben gezeten klusjes geeft om hun gerechtskosten te betalen. Misschien zit er zo'n deal achter ? Streamz betaalt voor de docu, ze geven beperkte toegang en dat geld gaat naar een echt goed doel binnen de harde kern + ze worden in een mooi daglicht gezet.
 
Terwijl het niemand kan schelen dat een stel marginalen in een bos elkaar gaat aflappen. Maar het is iets anders als ze in een frituur ene halfdood kloppen omdat die een andere sjaal aan heeft. Of ene aan een tankstation in coma rammen omdat die een ander shirtje aanheeft.
Dit dus.

Ik heb de docu helemaal gezien ondertussen, en heb geen zin meer om de WTTAA aflevering te zien :tongue:

De insteek van de docu is allereerst wel om te kijken wat er leeft bij die groepen en wat hen drijft, maar ik had toch ook op een scherpere docu gehoopt. Ik snap dat het niet eenvoudig is, want je moet ook al hun medewerking hebben, maar toch. Je ziet wel aan Tourist zijn kop in de docu dat hij wel wat vragen heeft, en zegt letterlijk ook een keer 'soms is den Chino mij toch helemaal kwijt'. Het racisme komt kort aan bod, en ook hun macht om een match stil te leggen komt even ter sprake, maar het is veel te weinig.

Heel kort wordt ook de agressie tegen politie aangehaald, met de getuigenis van de vrouwelijke politieagente. Maar ik had graag gezien dat men toch wel eens andere voorbeelden had aangehaald, zoals de voorbeelden die jij hierboven geeft. Nu leken het wel een bende barmhartige Samaritanen, die bij gelegenheid ook onderling voor de functie wel eens op de vuist gaan, zonder dat ook maar iemand daar last van heeft...

Een wij-zij gevoel kan nog wel leutig zijn (bv. Scouts vs Chiro ofzo :tongue: ), maar als ze dan beginnen over 'eergevoel' of 'mijn stad verdedigen', dan krijgt het vaak toch ook iets triestig/zielig.

Sommigen voelen zich toch ook net iets té belangrijk. Het bekende (waanzinnige) filmpje van RWDM van dit seizoen kende ik al, maar die preek die één van die gasten gaf aan de Antwerp-spelers vlak voor de bekerfinale (?) vond ik ook alle verbeelding tarten. Antwerp bestaat al bijna 150 jaar, het zal zonder u ook wel gaan ze gast... chill...

Maar gelukkig zijn het voor de rest allemaal ideale vaders, de meest betrouwbare vrienden, harde werkers en de redders des vaderland wanneer het hier ooit tot oorlog zou komen. Oef.
 
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat die Chino daar constant zo stoned als een garnaal zit. Om daar dan een deftig gesprek mee te kunnen voeren, laat staan tot rede te brengen. Die gasten hebben hun idee, zijn daar zodanig van overtuigd, en hebben niet de intelligentie om tot nieuwe inzichten te komen.
 
Niet kunnen uitkijken. Wereldvreemde marginalen die hun gedrag goedpraten, niet mijn ding.

'Wij vallen toch niemand lastig. Niemand heeft last van ons"
5 seconden later; "Alle flikken zijn homo's liggen zingen en openbare infrastuctuur afbreken"

Nee jongens, jullie vallen duidelijk niemand lastig.

Beweren ze daar ook dat ze door 15pinten te drinken en een hamburger te eten op matchdagen ze het hele loon van het topspelers betalen. :sarcastic:
 
Sommigen voelen zich toch ook net iets té belangrijk. Het bekende (waanzinnige) filmpje van RWDM van dit seizoen kende ik al, maar die preek die één van die gasten gaf aan de Antwerp-spelers vlak voor de bekerfinale (?) vond ik ook alle verbeelding tarten. Antwerp bestaat al bijna 150 jaar, het zal zonder u ook wel gaan ze gast... chill...
Vooral dit, zo een wanhopige poging om een beetje macht te voelen. Stuk voor stuk beunhazen die amper twee correcte zinnen aan elkaar kunnen rijgen, regelmatig traditioneel zware job (al dan niet met wat 'extras' in de haven), thuis vaak een raar situatie (wat wil je als je een vat vol frustratie bent) en dan is geweld het enige beetje controle dat ze kunnen uitoefenen.

Die hebben allemaal het gedacht dat ze in de cosa nostra zitten en over het straat lopen met het respect van een koning. En als hun fragiele ego wordt bedreigd door iemand die niet onder de indruk is, dan moeten ze teruggrijpen naar geweld.
 
Net de eerste aflevering bekeken, toch maar heel flauw. Heeft geen enkel nut om al die verschillende groeperingen voor 5 zinnen langs te laten komen. Had er een of twee uitgepakt en die gevolgd en er meer diepgang in gestoken. De Antwerpse clubs kwamen er slecht uit vond ik, vrij basic goedpraterij en beetje doen alsof de media hun compleet portretteerd. "Wij wilden ons respect in Brussel gaan bewijzen na de aanslagen en de media doet alsof we neo-nazi's zijn" letterlijk de volgende frame: een foto van een tiental hooligans met de hitlergroet. Ja jongens.

De Antwerpse clubs probeerden zichzelf goed te praten, de rest was vooral teren op nostalgie. De enige waarvan ik dacht dat die wel iets deftig te vertellen had, was die van La Louviere. Er zat wat poezie in zijnen uitleg.

En ja, ik begrijp dat best wel dat er mensen zijn die graag vechten. en ik heb daar ook geen probleem mee als ze dat enkel op lege parkeerterreinen of afgelegen bossen zouden doen. Maar dat is juist het hele hypocriete aan dit. Het blijft helemaal niet tot daar beperkt. Ze blijven altijd wel hameren op hun erecode en dat ze enkel vechten met anderen die dat ook willen. Maar dan op't einde van de aflevering vindt Chino het wel hallucinant dat in Engeland fans van Chelsea en Man City door mekaar kunnen wandelen. Of dat als Club op bezoek komt in Deurne, dat hij zich niet kan inbeelden dat die fans zich met de tram naar het Station zouden kunnen verplaatsen... Hallo, hoezo niet? We moesten net 40 minuten aanhoren dat je enkel likeminded people benadert om af te lappen. Wat is het probleem dan met 1000 Club-sjaals dragende supporters op de tram in't Stad?
Ze verpesten het met hun hypocrisie voor de rest van de fans en maken een live voetbal belevenis ongelooflijk ingewikkeld en moeizaam door hun gedrag.
 
Net de eerste aflevering bekeken, toch maar heel flauw. Heeft geen enkel nut om al die verschillende groeperingen voor 5 zinnen langs te laten komen. Had er een of twee uitgepakt en die gevolgd en er meer diepgang in gestoken. De Antwerpse clubs kwamen er slecht uit vond ik, vrij basic goedpraterij en beetje doen alsof de media hun compleet portretteerd. "Wij wilden ons respect in Brussel gaan bewijzen na de aanslagen en de media doet alsof we neo-nazi's zijn" letterlijk de volgende frame: een foto van een tiental hooligans met de hitlergroet. Ja jongens.

De Antwerpse clubs probeerden zichzelf goed te praten, de rest was vooral teren op nostalgie. De enige waarvan ik dacht dat die wel iets deftig te vertellen had, was die van La Louviere. Er zat wat poezie in zijnen uitleg.

En ja, ik begrijp dat best wel dat er mensen zijn die graag vechten. en ik heb daar ook geen probleem mee als ze dat enkel op lege parkeerterreinen of afgelegen bossen zouden doen. Maar dat is juist het hele hypocriete aan dit. Het blijft helemaal niet tot daar beperkt. Ze blijven altijd wel hameren op hun erecode en dat ze enkel vechten met anderen die dat ook willen. Maar dan op't einde van de aflevering vindt Chino het wel hallucinant dat in Engeland fans van Chelsea en Man City door mekaar kunnen wandelen. Of dat als Club op bezoek komt in Deurne, dat hij zich niet kan inbeelden dat die fans zich met de tram naar het Station zouden kunnen verplaatsen... Hallo, hoezo niet? We moesten net 40 minuten aanhoren dat je enkel likeminded people benadert om af te lappen. Wat is het probleem dan met 1000 Club-sjaals dragende supporters op de tram in't Stad?
Ze verpesten het met hun hypocrisie voor de rest van de fans en maken een live voetbal belevenis ongelooflijk ingewikkeld en moeizaam door hun gedrag.
Effectief niets anders dan een stel marginalen die hun onnozel gedrag proberen goed te praten. En eigenlijk nog een trapje erger, ze vinden zich haast verheven, alsof enkel zij de dingen helder zien.
 
Het beeld dat ik had van hooligans voor deze docu is hetzelfde gebleven : gewoon een bende marginalen die het voor iedereen, inclusief de club verkloten.

Doen alsof ze het loon van de spelers betalen, maar vergeten wel de schade die ze berokkenen mee te tellen.

Echt hallucinant hoe ze op het veld de spelers staan toe te spreken. Ze hadden ze gewoon in hun gezicht moeten uitlachen. Wat een pretentie.
 
Afgelopen weekend in Brussel weer maar eens de hypocrisie van die mannen aan het werk gezien. Allemaal de mond vol over erecode en dat ze enkel likeminded mensen opzoeken en dat ze allesbehalve dronken/volgesnoven marginalen zijn.

En wat zien we? Spelers worden belaagd, VIP-gasten die per ongeluk juichen voor hun eigen ploeg worden door de harde kern in mekaar geslagen, etc. Gewoon marginaal gespuis dat helemaal geen forum mag krijgen.
 
Als je iq hetzelfde is als je schoenmaat dan krijg je zulke taferelen en het zal alleen maar erger worden omdat er toch niet wordt opgetreden om dat crapuul aan te pakken.
 
Terug
Bovenaan