Auto De Tesla thread

Vanochtend zeer dikke mist hier.
Toont weer perfect het conceptuele probleem van de Tesla gebruikersinterface aan: alles is ontwikkeld alsof de wagen automatisch kan rijden, maar op momenten dat externe omstandigheden dat verhinderen, ben je dik gejost
- Adaptive cruise control werkt niet door de dikke mist. Er is geen gewone cruise control, en je hebt geen dashboard of HUD, dus je snelheid aanhouden moet je doen door steevast naar dat scherm in 't midden te kijken. Het is sowieso ook erg moeilijk om in een elektrische wagen de snelheid te controleren met pedaal, net omdat pedaal helemaal indrukken bij mij van 0-220 km/h gaat, bij een wagen met versnellingen is die range een pak beperkter, en bij een ICE wagen heb je ook het geluid van als de motor als feedback.
- Mistlichten opzetten gaat niet in Auto-lights mode, in Auto lights mode kan je ook niet zien op het scherm of die mistlichten aan staan of niet. Wanneer je de auto-lights mode afzet, kan je die mistlichten dus wel opzetten, maar lichten zijn wel zelf terug naar auto modus gesprongen toen ik de adaptive cruise control probeerde in te stellen.
 
dus je snelheid aanhouden moet je doen door steevast naar dat scherm in 't midden te kijken.
Dat heb je toch met elke auto? Ik moet exact even ver naar rechts kijken in een tesla als dat ik naar beneden moet kijken in een klassieke auto. Met als voordeel dat je in de tesla zelfs nog meer ziet van de weg voor je.
 
Vanochtend zeer dikke mist hier.
Toont weer perfect het conceptuele probleem van de Tesla gebruikersinterface aan: alles is ontwikkeld alsof de wagen automatisch kan rijden, maar op momenten dat externe omstandigheden dat verhinderen, ben je dik gejost
- Adaptive cruise control werkt niet door de dikke mist. Er is geen gewone cruise control, en je hebt geen dashboard of HUD, dus je snelheid aanhouden moet je doen door steevast naar dat scherm in 't midden te kijken. Het is sowieso ook erg moeilijk om in een elektrische wagen de snelheid te controleren met pedaal, net omdat pedaal helemaal indrukken bij mij van 0-220 km/h gaat, bij een wagen met versnellingen is die range een pak beperkter, en bij een ICE wagen heb je ook het geluid van als de motor als feedback.
- Mistlichten opzetten gaat niet in Auto-lights mode, in Auto lights mode kan je ook niet zien op het scherm of die mistlichten aan staan of niet. Wanneer je de auto-lights mode afzet, kan je die mistlichten dus wel opzetten, maar lichten zijn wel zelf terug naar auto modus gesprongen toen ik de adaptive cruise control probeerde in te stellen.
Meeste nieuwe wagens gebben geen classic cruise control meer of optie daarvoor. Als ze met een radar werken, kan het wel dat de actieve CC blijft werken bij mist.

Snelheid is toch relatief makkelijk af te lezen. Als die plaats zo storend is, installeer een kleine HUD tussen je stuur (zelf gedaan: 10 min werk, kost €20 en niet destructief).

Mistlichten kunnen bij mij wel gewoon aan in auto mode. Ofwel op jet icoontje op je scherm drukken (onder snelheid) en ze aanzetten, ofwel ff fahren (zo komt het menuutje voor de lichten op het scherm) en dan aanzetten.
 
Dat heb je toch met elke auto? Ik moet exact even ver naar rechts kijken in een tesla als dat ik naar beneden moet kijken in een klassieke auto. Met als voordeel dat je in de tesla zelfs nog meer ziet van de weg voor je.
Ooit met een Head-up display gereden?
 
Het is sowieso ook erg moeilijk om in een elektrische wagen de snelheid te controleren met pedaal, net omdat pedaal helemaal indrukken bij mij van 0-220 km/h gaat, bij een wagen met versnellingen is die range een pak beperkter

Dat heeft IMHO niets met EV te maken maar alles met 1 Pedal Drive. In mijn Mercedes heb ik daar 0 last van, omdat ik daar de mode gebruik die laat uitbollen als je het gas lost. Om snelheid terug wat te verhogen, moet ik gewoon het gaspedaal wat aantikken. Ik vind dit stukken relaxter rijden, en snap nog altijd de appeal van 1PD niet. Heb het al enkele keren geprobeerd op mijn Mercedes maar als ik dan terugkeer naar uitbol-modus voelt dat telkens heel bevrijdend aan.
 
Dat heeft IMHO niets met EV te maken maar alles met 1 Pedal Drive. In mijn Mercedes heb ik daar 0 last van, omdat ik daar de mode gebruik die laat uitbollen als je het gas lost. Om snelheid terug wat te verhogen, moet ik gewoon het gaspedaal wat aantikken. Ik vind dit stukken relaxter rijden, en snap nog altijd de appeal van 1PD niet. Heb het al enkele keren geprobeerd op mijn Mercedes maar als ik dan terugkeer naar uitbol-modus voelt dat telkens heel bevrijdend aan.
Heeft niets met de one pedal drive te maken, het gaat er gewoon over dat een incrimenteel extra indrukken van je pedaal je veel extra km/h oplevert, omdat je met één kleine extra kracht op je pedaal gewoon teveel versnelt
Mijn probleem is dat ik gewoon niet constant dezelfde snelheid kan blijven rijden, merk dan vaak dat ik 60-70 rijd ipv de toegelaten 50.
 
Heeft niets met de one pedal drive te maken, het gaat er gewoon over dat een incrimenteel extra indrukken van je pedaal je veel extra km/h oplevert, omdat je met één kleine extra kracht op je pedaal gewoon teveel versnelt
Mijn probleem is dat ik gewoon niet constant dezelfde snelheid kan blijven rijden, merk dan vaak dat ik 60-70 rijd ipv de toegelaten 50.
Dit had ik eigenlijk ook wel in 3liter diesels met een heel goede automaat.
 
Heeft niets met de one pedal drive te maken, het gaat er gewoon over dat een incrimenteel extra indrukken van je pedaal je veel extra km/h oplevert, omdat je met één kleine extra kracht op je pedaal gewoon teveel versnelt
Mijn probleem is dat ik gewoon niet constant dezelfde snelheid kan blijven rijden, merk dan vaak dat ik 60-70 rijd ipv de toegelaten 50.

Dan ligt het gewoon aan de power-curve van het pedaal van je auto. Ik heb daar 0 problemen mee met mijn Mercedes. Op een weg waar je 70 mag, rijd ik probleemloos tussen de 67 en 73...
 
Hey succes daarmee, 50% van de weg staat die snelheid verkeerd aangegeven (50 ipv 70)
Bij mij is dat toch véél accurater dan 1/2. Maar wel net niet accuraat genoeg om een volledige rit te kunnen doen zonder dat de tesla minstens 1x fout zit.
 
Niet iedereen heeft budget voor zo’n dure optie.
Bij veel merken zelfs onderdeel van een uitrustingslijn. De Megane Techno heeft standaard een headup display.

Nee, het is iets wat vaker en vaker in auto´s terug te vinden is en niet zo uitzonderlijk meer.
 
Bij veel merken zelfs onderdeel van een uitrustingslijn. De Megane Techno heeft standaard een headup display.

Nee, het is iets wat vaker en vaker in auto´s terug te vinden is en niet zo uitzonderlijk meer.
Bij de premium merken mag je alleszins diep in de buidel tasten er voor. En ik zie die auto’s nog altijd vaak zonder HUD.
 
Terug
Bovenaan