Wielersport De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gisteren toertje richting Saefthinge gereden, kwam ik daar plots de wegwijzers tegen van de Antwerp Port Classic, gelukkig was ik daar een dag te vroeg want met m’n 24kmph gemiddeld (inderdaad niet iedereen haalt hier 33 gemiddeld) had ik uit de toon gevallen :laugh:

Volgens mij Van Moer ook nog tegen gekomen maar niet zeker dat hij het was, was in ieder geval iemand van Lotto maar gezien het ‘zijn’ regio is, lijkt het me niet te vergezocht.

Leuke streek maar wel weinig beschutting voor de elementen.
 
Laatst bewerkt:
Binnen enkele weken 2 weken naar de Dolomieten

Vorig jaar 2x een MTB gehuurd en dat was zalig. Nu, zelf heb ik enkel een Specialized Roubaix. Daar kunnen 38 (of 40) mm banden op maar ik vraag me af of die fiets wel geschikt is om deftig de bergen in te rijden. Het liefst zou ik vooral geen verkeer tegenkomen. Of is dat te optimistisch en kan ik met de Roubaix toch beter op de baan blijven ?
 
Leuke streek maar wel weinig beschutting voor de elementen.

Welkom in de regio Waasland- Zeeuws-Vlaanderen!
En gisteren was er dan nog geen zuchtje wind, je moet u eens voorstellen als het 4 of godverbied 5 Beaufort waait. Dan is de fun er snel af ze!

Van Moer kom ik regelmatig tegen. Bij de kine heeft hij zelfs al mijn springbox gestolen toen ik aan het rusten was, smeerlap :mad:

Greg Van Avermaet ook al te veel om op te noemen gespot. Langs deze kanten heb je wel niet veel van die mannen die in hun wiel kruipen, dus dat zal ook wel meespelen in de keuze om hier eens te rijden.
 
Gisteren wilde ik gaan fietsen omdat het onverwacht mooi weer was.
Ik was echter erg verkouden en heel slapjes dus maar wijselijk thuis gebleven.

Vandaag ging ik op de rollen fietsen, want alweer was er redelijk wat regen voorspeld.
Het werd echter snel duidelijk dat het gewoon droog ging blijven in Gent, dus toch nog maar aangezet voor een tochtje van een dikke 60 kilometer onder een heerlijk zonnetje.

Ik weet niet of het in de rest van België ook zo was, maar het KMI zat er toch dik naast dit weekend in Gent.
 
Voor mijn graveltochten in de Dolomieten valt mijn oog op de Maxxis Rambler in 700x38c versie.

Nu is mijn vraag, er staat op de website van Bikeinn, compatability:tubeless.

Wil dit zeggen dat dit enkel tubeless kan of kan ik gewoon ook met tubes rijden ? Kan ik dan best ook speciale tubes gebruiken voor het gravelen ten opzichte van de banden die ik gebruik voor asfalt ?
 
Voor mijn graveltochten in de Dolomieten valt mijn oog op de Maxxis Rambler in 700x38c versie.

Nu is mijn vraag, er staat op de website van Bikeinn, compatability:tubeless.

Wil dit zeggen dat dit enkel tubeless kan of kan ik gewoon ook met tubes rijden ? Kan ik dan best ook speciale tubes gebruiken voor het gravelen ten opzichte van de banden die ik gebruik voor asfalt ?

Je kan ook gewoon binnenbanden gebruiken inderdaad.

Geen idee welk type je best gebruikt, nog geen ervaring mee. Zelf aan het twijfelen om mijn gravelset gewoon tubeless te zetten.
 
Voor mijn graveltochten in de Dolomieten valt mijn oog op de Maxxis Rambler in 700x38c versie.

Nu is mijn vraag, er staat op de website van Bikeinn, compatability:tubeless.

Wil dit zeggen dat dit enkel tubeless kan of kan ik gewoon ook met tubes rijden ? Kan ik dan best ook speciale tubes gebruiken voor het gravelen ten opzichte van de banden die ik gebruik voor asfalt ?
Je kan perfect binnenbanden gebruiken. Enkel wel letten op de breedte.

Maar waarom zou je ze niet tubeless zetten (en als backup een set binnenbanden meenemen)? Lagere druk (= meer comfort) en kleine gaatjes worden gedicht.
 
Je kan perfect binnenbanden gebruiken. Enkel wel letten op de breedte.

Maar waarom zou je ze niet tubeless zetten (en als backup een set binnenbanden meenemen)? Lagere druk (= meer comfort) en kleine gaatjes worden gedicht.
Heb maar 1 fiets waar ik dus het jaar door gewoon op asfalt rij maar wou nu voor die 2 weken Dolomieten er toch voor zorgen dat ik ook wat in de bergen weg kan. Zie het niet meteen zitten om daar met tubeless te experimenteren.

Als je zegt 'letten op de breedte' , bedoel je dan de breedte van de binnenband ? Op dit moment zitten de stock binnenbanden erin en zitten er tires op van 32mm
 
Heb maar 1 fiets waar ik dus het jaar door gewoon op asfalt rij maar wou nu voor die 2 weken Dolomieten er toch voor zorgen dat ik ook wat in de bergen weg kan. Zie het niet meteen zitten om daar met tubeless te experimenteren.

Als je zegt 'letten op de breedte' , bedoel je dan de breedte van de binnenband ? Op dit moment zitten de stock binnenbanden erin en zitten er tires op van 32mm
Bij banden wisselen is tubeless idd wel wat geknoei, ik snap dat je daar niet wil aan beginnen.

En idd, de binnenband moet breed genoeg kunnen opgeblazen worden.
 
Top, zal dat op voorhand eens checken

Kan je eventueel eens sharen welke routes je gaat gravellen in de Dolomieten? Ben daar wel benieuwd naar!

Misschien ook wel een open deur maar op asfalt valt er daar ook zeer veel fun te beleven.
Wel tegen de gravel-hype natuurlijk :p
 
Ik heb hier zonet een LS Jersey van Soomom binnengekregen, nog nooit eerder van gehoord, maar dat voelt echt exact hetzelfde als mijn MAAP Ls jersey voor het tussenseizoen.

*gekocht op Vinted 😎
 
Heb dat ook 1 keer gedaan, heel de dag regen gehad. Was zo een hel dat het waarschijnlijk bij die ene keer blijft.
Hier rond km 150 een absurde wolkbreuk boven ons, echt alsof we door een douche aan het fietsen waren, denk dat we er toch een goed uur hebben ingezeten. Dan kletsnat eindigen met 40km wind tegen :crazy:
 
Kan je eventueel eens sharen welke routes je gaat gravellen in de Dolomieten? Ben daar wel benieuwd naar!

Misschien ook wel een open deur maar op asfalt valt er daar ook zeer veel fun te beleven.
Wel tegen de gravel-hype natuurlijk :p
Ik ga ze zelf samenstellen om zeker geen te zware mountainbikeroutes tegen te komen.

Vorig jaar wel de schoonste rit in mijn leven gedaan, namelijk https://www.komoot.com/nl-NL/tour/1...LBEQ71KVWvBbmAoR3Vr5RFdBAfjKkGwuIV3XT&ref=its

Alleen al dat eerste stuk is zo geniaal
 
Welkom in de regio Waasland- Zeeuws-Vlaanderen!
En gisteren was er dan nog geen zuchtje wind, je moet u eens voorstellen als het 4 of godverbied 5 Beaufort waait. Dan is de fun er snel af ze!

Van Moer kom ik regelmatig tegen. Bij de kine heeft hij zelfs al mijn springbox gestolen toen ik aan het rusten was, smeerlap :mad:

Greg Van Avermaet ook al te veel om op te noemen gespot. Langs deze kanten heb je wel niet veel van die mannen die in hun wiel kruipen, dus dat zal ook wel meespelen in de keuze om hier eens te rijden.
Van der poel hier in de polders van Koewacht ook al een keer of 5 gespot in het verleden.
Zelfs al in de lokale supermarkt voor de drinkbus op te vullen 😁.
 
Zijn gewone zwarte fietsbanden het nieuwe goud geworden ofzo?
Een gewone zwarte schwalbe one is gewoon nergens meer te vinden in een fysieke winkel.
5 winkels en 80 km rondgereden en met lege handen thuisgekomen. In bike republic hadden ze er wel maar aan 42€/stuk.

Ik heb ze dan maar op mantel gekocht voor 27€/stuk.
Op de huidige continentals grand prix race ant bollen, maar na 6 j toch wel wat scheurtjes in het loopvlak.
Thanks voor de tip, want fietsbanden kosten precies wel wat geld? :crazy: Ga die ook eens proberen.
 
Terug
Bovenaan