Auto Elektrische wagens

Porsche doet normaal geen kortingen.
Dat gezegd zijnde, de Macan en Q8 e-tron zouden op mijn shortlist staan.

Normaal is het juiste woord. Er zijn wel kortingen te krijgen tot 4-5%, bewezen door een collega met een Taycan.
Dus als de korting wat meezit, kan je in de optielijst duiken ;)
 
We hebben onze e-Tron terug na 2 weken garage, voor de terugroepactie van de hoge-volt batterij.
Ze hebben een sticker geplakt dat we maar tot 80% hebben geladen en voila. In September mogen we terug voor dezelfde controle (controleren ze dan of de sticker nog goed plakt? :crazy: ) en pas enkele maanden later verwachten ze de defecte modules te kunnen wisselen.

Gisteren heen en terug naar Brugge en dan komt die extra 20% enorm van pas natuurlijk. En tot alles hersteld is kunnen we de wagen natuurlijk niet verkopen. Top allemaal!
 
EV9 niet vergeten !
Ik heb er ondertussen een kleine 1500km mee gereden. Rijbereik met 100% charge: 512 (normal mode) à 528km (eco mode).
verbruik: rond de 20.2 à 22. Een uitschieter gehad van 25, maar dat was toen het megawarm was en had de airco op "vollenbak" staan. Ik vind het zeer aangenaam rijden, en verschiet er elke keer van hoe snel dat gevaarte in beweging komt. In stand sport rij ik nooit, maar daar heb je een acceleratie van "amai mijne frak". Het is toch nog altijd een auto van 2,6ton.
Eergisteren was in de buurt van Wellin. Dus ik dacht de Ionity daar eens te gebruiken. Je hebt er daar 6 van 475kw. Het was er druk. Ik heb 3x geprobeerd, met mijn chargemap pass. Elke keer kwam er op "payment authorized" en dan startte hij en stopte direct, met melding "charge limit reached: 35%" of zo iets, maar die 35% was hoeveel ik had, en mijn limiet stond ingesteld op 80%. Dus niet kunnen laden. Op chargemap payments zie ik nu 3x 0€ staan.. Geen idee waaraan dat kan liggen dat het niet gewerkt heeft. Buiten chargemap heb ik nog een freshmile pass in bestelling staan, en heb hier een luminus druppel liggen om te activeren. Voor Duitsland ga ik Maingau pass nog aanvragen.
 
EV9 niet vergeten !
Ik heb er ondertussen een kleine 1500km mee gereden. Rijbereik met 100% charge: 512 (normal mode) à 528km (eco mode).
verbruik: rond de 20.2 à 22. Een uitschieter gehad van 25, maar dat was toen het megawarm was en had de airco op "vollenbak" staan. Ik vind het zeer aangenaam rijden, en verschiet er elke keer van hoe snel dat gevaarte in beweging komt. In stand sport rij ik nooit, maar daar heb je een acceleratie van "amai mijne frak". Het is toch nog altijd een auto van 2,6ton.
Eergisteren was in de buurt van Wellin. Dus ik dacht de Ionity daar eens te gebruiken. Je hebt er daar 6 van 475kw. Het was er druk. Ik heb 3x geprobeerd, met mijn chargemap pass. Elke keer kwam er op "payment authorized" en dan startte hij en stopte direct, met melding "charge limit reached: 35%" of zo iets, maar die 35% was hoeveel ik had, en mijn limiet stond ingesteld op 80%. Dus niet kunnen laden. Op chargemap payments zie ik nu 3x 0€ staan.. Geen idee waaraan dat kan liggen dat het niet gewerkt heeft. Buiten chargemap heb ik nog een freshmile pass in bestelling staan, en heb hier een luminus druppel liggen om te activeren. Voor Duitsland ga ik Maingau pass nog aanvragen.
Ik vind die echt iets hebben, maar veel te groot. Ik heb het sowieso niet voor SUVs.
 
Ik wil een oplaadkaart, maar zonder abonnement. Waarom? De laatste 18 maanden nog nooit moeten opladen, altijd thuis. Maar het zal maar eens gebeuren zeker dat je niet meer thuis geraakt...

Ik hoor goede verhalen over Shell en Total kan dat? Met groot bereik?
Van Shell Recharge heb ik de app, iets zegt mij dat die combinatie niet slecht is.
 
Shell biedt een uitgebreid netwerk aan en is gemiddeld aan kWh tarieven.
Ik hoor ook positieve dingen over EDI en Eflux.

Zelf heb ik de BMW, Shell en Chargemap laadpas. De laatste gebruik ik niet omdat de laadtarieven hoger liggen.
 
Ik zit bij CAPS en ben daar heel tevreden over.
Die hebben een samenwerking met Allego waardoor je bij het laden enkel uw geladen kW's moet betalen maar verder geen roaming.
 
Ik hoor goede verhalen over Shell en Total kan dat? Met groot bereik?
Ik heb Shell, plugsurfing en freshmile.

Edi die hebben een heel slechte klanten service.

Shell is wat duur maar werkt altijd en die freshmile is goed voor snelladers. Plugsurfing is als backup.

Mijn vriendin die heeft dats maar weet niet of dat met abbo is
 
Terug
Bovenaan