Auto Elektrische wagens

Porsche doet normaal geen kortingen.
Dat gezegd zijnde, de Macan en Q8 e-tron zouden op mijn shortlist staan.

Normaal is het juiste woord. Er zijn wel kortingen te krijgen tot 4-5%, bewezen door een collega met een Taycan.
Dus als de korting wat meezit, kan je in de optielijst duiken ;)
 
We hebben onze e-Tron terug na 2 weken garage, voor de terugroepactie van de hoge-volt batterij.
Ze hebben een sticker geplakt dat we maar tot 80% hebben geladen en voila. In September mogen we terug voor dezelfde controle (controleren ze dan of de sticker nog goed plakt? :crazy: ) en pas enkele maanden later verwachten ze de defecte modules te kunnen wisselen.

Gisteren heen en terug naar Brugge en dan komt die extra 20% enorm van pas natuurlijk. En tot alles hersteld is kunnen we de wagen natuurlijk niet verkopen. Top allemaal!
 
EV9 niet vergeten !
Ik heb er ondertussen een kleine 1500km mee gereden. Rijbereik met 100% charge: 512 (normal mode) à 528km (eco mode).
verbruik: rond de 20.2 à 22. Een uitschieter gehad van 25, maar dat was toen het megawarm was en had de airco op "vollenbak" staan. Ik vind het zeer aangenaam rijden, en verschiet er elke keer van hoe snel dat gevaarte in beweging komt. In stand sport rij ik nooit, maar daar heb je een acceleratie van "amai mijne frak". Het is toch nog altijd een auto van 2,6ton.
Eergisteren was in de buurt van Wellin. Dus ik dacht de Ionity daar eens te gebruiken. Je hebt er daar 6 van 475kw. Het was er druk. Ik heb 3x geprobeerd, met mijn chargemap pass. Elke keer kwam er op "payment authorized" en dan startte hij en stopte direct, met melding "charge limit reached: 35%" of zo iets, maar die 35% was hoeveel ik had, en mijn limiet stond ingesteld op 80%. Dus niet kunnen laden. Op chargemap payments zie ik nu 3x 0€ staan.. Geen idee waaraan dat kan liggen dat het niet gewerkt heeft. Buiten chargemap heb ik nog een freshmile pass in bestelling staan, en heb hier een luminus druppel liggen om te activeren. Voor Duitsland ga ik Maingau pass nog aanvragen.
 
Ik ben hier in de Walen wat heen en weer aan het gaan en de helft zijn semi publieke palen op gesloten opritten
De particulieren krijgen daar subsidies voor. Zo proberen ze om enigszins nog wat laad infra te bekomen zonder er zelf megaveel in te mketen investeren.
 
EV9 niet vergeten !
Ik heb er ondertussen een kleine 1500km mee gereden. Rijbereik met 100% charge: 512 (normal mode) à 528km (eco mode).
verbruik: rond de 20.2 à 22. Een uitschieter gehad van 25, maar dat was toen het megawarm was en had de airco op "vollenbak" staan. Ik vind het zeer aangenaam rijden, en verschiet er elke keer van hoe snel dat gevaarte in beweging komt. In stand sport rij ik nooit, maar daar heb je een acceleratie van "amai mijne frak". Het is toch nog altijd een auto van 2,6ton.
Eergisteren was in de buurt van Wellin. Dus ik dacht de Ionity daar eens te gebruiken. Je hebt er daar 6 van 475kw. Het was er druk. Ik heb 3x geprobeerd, met mijn chargemap pass. Elke keer kwam er op "payment authorized" en dan startte hij en stopte direct, met melding "charge limit reached: 35%" of zo iets, maar die 35% was hoeveel ik had, en mijn limiet stond ingesteld op 80%. Dus niet kunnen laden. Op chargemap payments zie ik nu 3x 0€ staan.. Geen idee waaraan dat kan liggen dat het niet gewerkt heeft. Buiten chargemap heb ik nog een freshmile pass in bestelling staan, en heb hier een luminus druppel liggen om te activeren. Voor Duitsland ga ik Maingau pass nog aanvragen.
Ik vind die echt iets hebben, maar veel te groot. Ik heb het sowieso niet voor SUVs.
 
Ik wil een oplaadkaart, maar zonder abonnement. Waarom? De laatste 18 maanden nog nooit moeten opladen, altijd thuis. Maar het zal maar eens gebeuren zeker dat je niet meer thuis geraakt...

Ik hoor goede verhalen over Shell en Total kan dat? Met groot bereik?
Van Shell Recharge heb ik de app, iets zegt mij dat die combinatie niet slecht is.
 
Shell biedt een uitgebreid netwerk aan en is gemiddeld aan kWh tarieven.
Ik hoor ook positieve dingen over EDI en Eflux.

Zelf heb ik de BMW, Shell en Chargemap laadpas. De laatste gebruik ik niet omdat de laadtarieven hoger liggen.
 
Plugsurfing is meestal goedkoper dan Shell heb ik de indruk, en wordt zo goed als overal aanvaard.
 
Ik zit bij CAPS en ben daar heel tevreden over.
Die hebben een samenwerking met Allego waardoor je bij het laden enkel uw geladen kW's moet betalen maar verder geen roaming.
 
Ik hoor goede verhalen over Shell en Total kan dat? Met groot bereik?
Ik heb Shell, plugsurfing en freshmile.

Edi die hebben een heel slechte klanten service.

Shell is wat duur maar werkt altijd en die freshmile is goed voor snelladers. Plugsurfing is als backup.

Mijn vriendin die heeft dats maar weet niet of dat met abbo is
 
Ik wil een oplaadkaart, maar zonder abonnement. Waarom? De laatste 18 maanden nog nooit moeten opladen, altijd thuis. Maar het zal maar eens gebeuren zeker dat je niet meer thuis geraakt...

Ik hoor goede verhalen over Shell en Total kan dat? Met groot bereik?
Van Shell Recharge heb ik de app, iets zegt mij dat die combinatie niet slecht is.
Naast wat is genoemd zeker ook Eflux checken. Meestal bij de goedkoopste en grote dekking. Je kan ook eens https://www.chargeprice.app/ checken voor de plekken waar je "vaak" moet laden.
Verder kan je bij Fastned gewoon opladen met bankkaart. Ionity is ook een zekerheid, maar duur. En Tesla app niet vergeten.
 
Bjorn Nylandt test op dit ogenblik een ID.4 4Motion met de nieuwe motor.

Met de eerste versie van de ID.4 (rwd) haalde hij net geen 300 km bij 120 km/h, nu is dat met 4wd 346 km. Ja, er is een klein temperatuursverschil tussen beide tests, maar een 4wd is in theorie altijd minder zuinig...

ID.4 heeft nu ook een flink hogere laadsnelheid, en legt de 1000km nu 50 min sneller af dan tijdens eerdere tests.
Ik vind dat best wel een indrukwekkende vooruitgang

Wat ook opvalt: range van die wagen is dezelfde als voor een Model Y LR, hij doet ook exact even lang over 1000 km
Ik heb de indruk dat Tesla steeds meer zijn voorsprong aan 't verliezen is op sommige concurrenten. En ik zie ook geen groot prijsverschil...

Vandaag meegereden met een i5. Ik vind de afwerking wel OK (beter dan in mijn F11), geluidsisolatie uitstekend. Alleen die strip van de sfeerverlichting ziet er wat goedkoop uit.
En een kofferklep zonder motor vind ik ook eigenaardig.
9:45 op de 1000km, zelfde als een Y LR in gelijkaardige temperaturen.

Heeft de 4motion de nieuwe motor? Heeft hetzelfde aantal pk’s als de nieuwe motor maar het komt uit 4wd ipv rwd?
 
9:45 op de 1000km, zelfde als een Y LR in gelijkaardige temperaturen.

Heeft de 4motion de nieuwe motor? Heeft hetzelfde aantal pk’s als de nieuwe motor maar het komt uit 4wd ipv rwd?
4 Motion is nieuwe motor, en die is iets krachtiger ook.
 
Gisteren kwamen we terug van het lange weekend (met de Espace, wegens plaatsgebrek) toen ik tegen mijn madam zei: "en wedden dat ik alles wat nu in de kofferruimte staat in onze EV6 krijg!"

zogezegd zogedaan.. bij thuiskomen, alvorens de Fransoos leeg te halen en binnen te zetten, de plank van de dubbele bodem van de EV6 eruit gehaald. Laadkabel en adaptor in de frunk gestoken (past net) en dan de 2 grote valiezen, de plooibak met varia, de frigobox op 12V en dan reserve schoenen en jassen overal tussengepropt.

Toegegeven, in de Espace kunnen de schoenen in een grote tas apart staan tov verdeeld over de spleetjes her en der, maar ALLES is er ingeraakt :woohoo:
 
De EX90 had er al lang moeten zijn voor de EX30 maar is uitgesteld door software problemen.
Vind de Polestar 3 een veel mooiere wagen dan de EX90 en onderhuids zijn ze exact het zelfde.
Inderdaad, ze willen bij volvo teveel doen met de ex90.

Die wagen moet alles hebben, maar na enkele tegenslagen kunnen ze niet blijven uitstellen en ondertussen zwijgen ze stil over enkele features die toch wel aangekondigd waren.

De lidar gaat geen significant voordeel geven want blijkbaar zijn ze nog niet beginnen testen met level 3 autonoom rijden.

V2G, V2H en V2L zijn momenteel enkel nog maar marketing termen.

Desondanks heb ik de wagen gezien in de showroom en ga heel blij zijn als ik er in maart mee kan eindelijk rijden. De eerste test reviews zijn er en die wagen voldoet aan veel van de eisen die ik aan een wagen stel. Rijdt soepel, stil en comfortabel.

Ga ook niet meer moeten sukkelen om iets in de koffer te krijgen 😅.

Desondanks hoop ik toch wel dat ze blijven doorontwikkelen zodanig dat lvl3 en die v2h mogelijk blijven.
 
Terug
Bovenaan