Afhaal Zelf Koken Recept Ervaring maaltijdboxen?

Heb een hele tijd meal hero gedaan.
Ik vind dat een goed gezond alternatief van take-away. Soms wel niet altijd super veel.
Ook een tijdje hello fresh gedaan, lekker allemaal.

Maar eerlijk gezegd vind ik die zaken vooral duur en zijn er (vind ik) betere alternatieven.

Hebt ook diepvries maaltijden die ge gewoon kunt opwarmen en gezond zijn maar een pak goedkoper zijn.
Voor hello fresh, gewoon een goed winkellijstje en een goed recept.
 
In principe is het ook gewoon het gemak waar je voor betaald he. Die koeriers moeten natuurlijk ook betaald worden.
 
Hello Fresh is te veel rinse and repeat imo, veel gerechten lijken op elkaar of komen heeeeeel regelmatig terug, toch mijn ervaring toen ik het nog eens probeerde na een pauze van een jaar.

Verder had je vroeger in hun oudere systeem met minder keuze soms eens soep ofzo als gerecht en dan vind ik het toch al wel heel duur voor ongeveer 7 euro p.p, ok het was eens iets specialer dan tomatensoep of groentensoep maar er zat geen vlees of vis in en dan gaat een soep niet veel doen bij mij na een werkdag.
Ook heb ik al gehad dat zij dingen niet mee leveren omdat het zogezegd ''huis en kast '' producten zijn die iedereen wel heeft maar ik heb toch al eens gehad dat ik dan een bepaalde soort azijn ofzo moest kopen die ik anders nooit zou gebruiken dus stond die fles hier maar en dan komt toch weer een euro of 3 bij de maaltijd.

Bovenstaande is wel mijn ervaring van een hele lange tijd terug ( 1.5-2 jaar ) of dat ondertussen veranderd is weet ik niet, blijkbaar kan je nu wel uit veel meer dingen kiezen per week maar hoe het zijn met die huis en kast artikelen tegenwoordig weet ik niet.
Marley Spoon wil ik wel eens proberen, lijk meer variatie dan HF maar eigenlijk tegenwoordig heb ik teveel shiften tot 18u ofzo en dan heb ik niet echt zin om nog van 0 te koken als ik thuis kom om 18u30 en de volgende dag bv 6-15 moet werken.
 
Foodbag is 89 EUR voor 4 personen, 4 maaltijden
Dat is dus voor ons iets van een 5 EUR per maaltijd per persoon
Probleem is dat sommige menu's echt veel tijd vergen (1 uur)
 
In principe is het ook gewoon het gemak waar je voor betaald he. Die koeriers moeten natuurlijk ook betaald worden.

Ja dat is logisch. Maar ik zie de meerwaarde (voor mezelf dan) echt niet. Allee, paar gerechtjes opzoeken is 20 minuten werk ofzo (naast ne basis die ge toch "kent"), dat is dan de tijd die ge verliest om die op te zoeken en op uw lijstje te zetten.
Ge moet sowieso toch naar de winkel dus ja ge verliest geen tijd door wat meer in uw kar te gooien. En het is gewoon stukken goedkoper.

Zeker als ge, zoals ik, toch bijna alles in de colruyt/aldi haalt en daar de witte producten pakt.
 
- Hello Fresh al een lange tijd, nog steeds tevreden. Af en toe eens eens ingrediënt te weinig maar dan krijgen we steeds goed ons geld terug.
Veel meer keuze dan vroeger en altijd heel gevarieerd imo.
Van ~5,8 euro tot ~7,3 euro per maaltijd per persoon (2 personen). Dat vind ik eigenlijk best oké voor vers, gezond eten en ik kan zoveel tijd uitsparen. Would recommend!

- Foodbag éénmaal geprobeerd en dat viel redelijk hard tegen. Het is ten eerste al duur (~8,1 euro tot ~9,5 euro per maaltijd per persoon)
Ten tweede was het veel meer werk dan Hello Fresh, ook al kan dat liggen aan het feit dat we de werkwijze van Hello Fresh gewoon zijn.
Ten derde: alles zat gewoon in één grote doos, je moest nog zelf alle ingrediënten zoeken per maaltijd :crazy: Dat druist toch wel in tegen het gemak van zo'n box hé.
Ten vierde: we vonden het niet lekker, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk en we hadden misschien gewoon pech :tongue:

Ik merk wel dat je eigenlijk niet mag afgaan op anderen hun mening omtrent maaltijdboxen.
Ik ken mensen die Hello Fresh superslecht vinden terwijl wij lovend zijn. Anderen vinden Foodbag de bom terwijl wij daar dan niet positief over zijn. Gewoon eens een aantal bestellen en zelf beslissen zou ik zeggen!
 
Wij zijn nu de 2e week Marley Spoon bezig

Tot nu toe heel tevreden van.
Hoeveelheid lijkt soms te weinig als je het ziet, maar is eigenlijk voldoende. Geen hongergevoel achteraf en ook niet overeten
Recepten is keuze genoeg en zitten ook ander dingen tussen dan wat we normaal zouden klaarmaken, beetje uit onze comfort zone
Eten nu eigenlijk meer groenten dan voordien, dan was het nog eens stuk vlees extra en de groeten was altijd over, is nu wel anders
Qua prijs is het 61,95€ geloof ik voor 5 gerechten voor 2. Misschien niet goedkoop, maar in de winkel kom ik nooit goedkoper uit omdat er dan toch weer extra dingen in de kar belanden :)

Wel interesse om ook eens meal hero te proberen. Nog even wachten op een goede promo
 
Laatst bewerkt:
Heb een hele tijd meal hero gedaan.
Ik vind dat een goed gezond alternatief van take-away. Soms wel niet altijd super veel.
Ook een tijdje hello fresh gedaan, lekker allemaal.

Maar eerlijk gezegd vind ik die zaken vooral duur en zijn er (vind ik) betere alternatieven.

Hebt ook diepvries maaltijden die ge gewoon kunt opwarmen en gezond zijn maar een pak goedkoper zijn.
Voor hello fresh, gewoon een goed winkellijstje en een goed recept.

Welke diepvriesmaaltijden dan?
 
Die in de koeling van de Colruyt ( niet de diepvries ) zijn ook wel goed, de tiki massala bv met rijst voor ergens in de 2 Euro.
Die van de Aldi in de diepvries zijn ook wel goed, vergelijkbaar met die van Boni voor 2.49 Euro.

Enige wat ik heb met zo schotelkes is dat het na een harde lange dag net niet genoeg vult ( tenzij ik binnen de 2u na eten in bed kruip ) of dat ik vaak liever net wat meer puree er in heb ( is vaak maar zo 2 ''drollekes'' en samen is dat 2 soeplepels. )
Waarschijnlijk zijn die schotelkes wel het gewicht dat nodig is voor een ''gewone'' maaltijd maar voor mij waren ze toch beter 650-700 gram ipv 450-500 gram.
 
En hoe zit dat qua voedingswaarde? Want kwalitatief zal dat niet zijn?
Gemiddeld, als ge bv kay-gell zijn link neemt kunde de waardes zien van de Boni schotels zoals bv balletjes in tomaat met puree en groene bonen.
Waarschijnlijk voedingswaarde gezien zal dat redelijk ''hoog'' zijn in vetten en zout maar niet abnormaal, die balletjes bv bevatten 4.1g zout ( 69% van je daily intake ), 25g eiwit, 28gram vet en 519 kcal.
Sommige kunnen wat hoger zijn zoals het vleesbrood, daar hit je 620 kcal ofzo maar hangt dus af van schotel tot schotel maar ze zitten vaak onder 700 kcal.

Heel slecht scoren die niet, ik eet dat soms als ik iets wil en ik ben te lui om te koken, maar als ik niet de calorieen van frieten of pizza of kebab wil, eigenlijk scoren die alsof je een stuk vlees met een lepel puree of aardappelen zou eten en een schep groenten.
Kwaliteit, tja zitten natuurlijk shortcuts in zoals melkpoeder ipv melk in de puree of in de sauzen zetmeel en concentraat van dit en dat maar niets uitbundig, enkel wat de prijs drukt.
 
Geen maaltijdboxen hier, maar wel 1x per week kant-en-klare maaltijden van Home Cuisine. Niet ingevroren. Wel niet goedkoop als ge per maaltijd laat leveren, en ook "maar" +-450gr.
Je moet wel thuis zijn als ze komen leveren natuurlijk, vaste dag per regio. Met dat thuiswerk is dat nu wel geen probleem en eens leuk om eens niet te moeten koken, maar derna ga ik wss niet verlengen en gewoon inkopen in de Carrefour oid en invriezen...
 
Geen maaltijdboxen hier, maar wel 1x per week kant-en-klare maaltijden van Home Cuisine. Niet ingevroren. Wel niet goedkoop als ge per maaltijd laat leveren, en ook "maar" +-450gr.
Je moet wel thuis zijn als ze komen leveren natuurlijk, vaste dag per regio. Met dat thuiswerk is dat nu wel geen probleem en eens leuk om eens niet te moeten koken, maar derna ga ik wss niet verlengen en gewoon inkopen in de Carrefour oid en invriezen...

Ja, snap niet dat niet meer mensen dat doen eerlijk gezegd. Enfin ieder zijn ding he, maar vind dat echt weggegooid geld :p
 
Na diverse geprobeerd te hebben wisselen wij af tussen 15 gram en simply you.
Simply you is veel waar voor uw geld, maar vrij basic en beperkt qua gerechten. Wel de ruimste qua porties
15 gram zit goed qua porties, kwalitatieve producten, prijs/kwaliteit in orde, versheid is top en stipte leveringen

Voor 2 man is het naar onze ervaring ook niet duurder dan gewoon naar de winkel gaan, voornamelijk omdat wij dan altijd teveel hebben.

Hello Fresh zou ik nooit of te nimmer meer bestellen, dat is echt de voedselmaffia. Porties zijn belachelijk klein, prijzen liggen hoog, voor de betere gerechten dikke premiums te betalen (7EUR extra en dan een entrecote krijgen waar ge ne kleuter net mee kunt eten geven). Ook het verplichte abonnement is voor mij een afknapper. Kregen hier ook regelmatig groeten die al rot waren van de eerste dag, als je dit dan meldde kregen we het antwoord "we werken met biologische producten en daar kan dit al eens mee voorvallen". Avoid at all costs.
 
Wij bestellen hier bij Foodbag. Er zijn heel wat recepten die hier ondertussen blijvertjes zijn. Kwaliteit van de ingrediënten is uitstekend, redelijk wat bio, er zitten ook lekkere vegetarische schotels tussen. Het is wel soms redelijk wat werk.
Bij foodbag en mealhero kan je sinds kort trouwens online met sodexo betalen:

 
Vroeger Hello Fresh een paar keer besteld. We waren met twee maar ik bestelde vaker voor 3, altijd een kortingscode voor 50% kunnen fixen met een ander email adres :unsure:
 
Ik heb eens een gratis box van vrienden gekregen en sindsdien paar keer besteld bij Hello Fresh. Ik pak meestal 2p voor mij alleen, den overschot eet ik andere dag op.

op zich wel goed en handig, maar ik gebruik het eigenlijk om recept te testen zodat ik het daarna in de winkel kan gaan halen. Als dit maaltijdcheques zou ondersteunen, zou ik het elke week bestellen tbh
 
Terug
Bovenaan