Gaan koppels vandaag de dag te snel uit mekaar?

Het is aan u om niet teveel water bij u wijn te laten kappen en dat doet ge door te praten met u partner en het duidelijk te maken dat uwe wijn niet lekker meer smaakt. Als u partner tegen u zegt dat haar wijn niet lekker meer smaakt is het omdat gij er teveel water hebt bijgekapt.
Soms heb je een partner die zegt "ik wil wijn zijn en gij moet maar water worden". Ik drink (bijna) geen alcohol maar een waterke worden, daar had ik toch geen zin meer in.
Maar ge vergeet in uw metafoor dat er soms extra water lekt in uw wijnvat, waardoor er uiteindelijk veel te veel water en veel te weinig wijn is, waardoor zelfs in balans, de wijn gewoon aan beide kanten slecht is.
En soms is er een ander wijntje dat lekkerder smaakt want dat wijntje is zo vers dat er nog geen water bij moet gedaan worden.

Al die metaforen zeg, zo een metadiscussie dat dat hier wordt. Precies Debation island.
 
Soms heb je een partner die zegt "ik wil wijn zijn en gij moet maar water worden". Ik drink (bijna) geen alcohol maar een waterke worden, daar had ik toch geen zin meer in.

En soms is er een ander wijntje dat lekkerder smaakt want dat wijntje is zo vers dat er nog geen water bij moet gedaan worden.

Al die metaforen zeg, zo een metadiscussie dat dat hier wordt. Precies Debation island.
In het eerste geval zegt ge vriendelijk fuck off. Ik heb het over een serieuze relatie waar ge beide graag in wilt zitten.

In het 2de geval zijt ge dom want mature wijn is veel verfijnder.
 
In het eerste geval zegt ge vriendelijk fuck off. Ik heb het over een serieuze relatie waar ge beide graag in wilt zitten.
Probleem is vaak dat dat groeit doorheen de tijd.
Je begint met beide water in de wijn te doen, stel... 20-30%.
Dan komen er kinderen. Beide moeten serieus aanpassen: me-time, reizen, hobby's,... Worden ingeruild voor luiers, snot en glitters. Je geeft nog eens 20% van je eigenheid op. Ben je toch al een stevig stuk kwijt van wat je wil, wie je bent,... Maar dat was puur individualistisch dus ZO erg is dat niet want je krijgt er wel wat voor terug.
Maar dan kan je niet ook nog eens 10% afgeven voor een job die beter te combineren is met het gezin maar net iets minder je ding is. En nog eens 10% omdat je zelf een depressie krijgt of iemand rondom jou zwaar ziek wordt. En NOG eens 10% door factoren die je totaal niet kan beheersen (covid, een kutbuur,...) En voor je het weet ben je 10j verder en herken je jezelf niet meer in de spiegel.
 
In de datingthread lees je hoe moeilijk het is om te (online) daten in 2022 (als single!)
En hier lees je dat mensen (in een relatie) te snel uit elkaar gaan omdat het zo gemakkelijk is om iemand nieuw te vinden en het gras groener is aan de overkant.

Als je single bent krijg je onmiddelijk de stempel: "daar scheelt iets mee, waarom is die single?"
Als je in een relatie zit is er een soort van garantie dat je iets te bieden hebt.

Gelijkaardig aan werk zoeken als je al lang werkloos bent vs jobhoppen.
 
Als je single bent krijg je onmiddelijk de stempel: "daar scheelt iets mee, waarom is die single?"
Als je in een relatie zit is er een soort van garantie dat je iets te bieden hebt.

Gelijkaardig aan werk zoeken als je al lang werkloos bent vs jobhoppen.

Eum... Ik moet er toch geen hebben die haar partner laat zitten voor op the shiny new thing te gaan kruipen :unsure:
 
je kan de vraag ook omgekeerd stellen: bleven koppels vroeger niet te lang bij elkaar?

veel koppels die "voor altijd" bij elkaar bleven, om god weet welke reden, terwijl ze elkaar niet meer konden luchten. is dat dan beter?
 
Probleem is vaak dat dat groeit doorheen de tijd.
Je begint met beide water in de wijn te doen, stel... 20-30%.
Dan komen er kinderen. Beide moeten serieus aanpassen: me-time, reizen, hobby's,... Worden ingeruild voor luiers, snot en glitters. Je geeft nog eens 20% van je eigenheid op. Ben je toch al een stevig stuk kwijt van wat je wil, wie je bent,... Maar dat was puur individualistisch dus ZO erg is dat niet want je krijgt er wel wat voor terug.
Maar dan kan je niet ook nog eens 10% afgeven voor een job die beter te combineren is met het gezin maar net iets minder je ding is. En nog eens 10% omdat je zelf een depressie krijgt of iemand rondom jou zwaar ziek wordt. En NOG eens 10% door factoren die je totaal niet kan beheersen (covid, een kutbuur,...) En voor je het weet ben je 10j verder en herken je jezelf niet meer in de spiegel.
Als ge kinderen hebt, zijn de kinderen prioriteit nummer 1.
En inderdaad er is veel minder ruimte om uzelf te zijn, maar dan is het kwestie van u momenten te pakken. Het is idd niet zo vanzelfsprekend.. En ge moet u gewoon samen schikken naar de situatie dat ge inzit.. ik heb zelf 2 dochters van 2 en 4.. veel me time is er niet over maar ge zijt rapper content met momentjes. Ge moet gewoon zien dat ge nog altijd tijd vindt voor elkaar.. nekeer gaan eten, of op stap gaan..
Depressie en dergelijke.. Tja.. ik zeg niet dat alles overkomelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: zino
Het is natuurlijk altijd makkelijk te zeggen dat mensen te snel uit elkaar gaan, als ge zelf niet in die situatie zit. Eigenlijk is dat aan het koppel (of 1 van de 2) zelf te bepalen om op de vraag van de topictitel te antwoorden. Ik ga ervanuit dat de meeste koppels dit niet over 1 nacht laten gaan. Al helemaal niet als ze kinderen in het spel zijn.

Ik ben blij dat we niet meer zo conservatief (ouderwets) zijn dat je kost wat kost bij elkaar moet blijven. Je hebt maar 1 leven, dus waarom ongelukkig blijven?
 
In de datingthread lees je hoe moeilijk het is om te (online) daten in 2022 (als single!)
En hier lees je dat mensen (in een relatie) te snel uit elkaar gaan omdat het zo gemakkelijk is om iemand nieuw te vinden en het gras groener is aan de overkant.
Ik heb soms de indruk dat het vergelijkbaar is met het Lindy Effect. Je hebt zo mensen die al jaren single zijn, of nog nooit een echte relatie gehad hebben, en die lijken ook nooit echt in een relatie te geraken. Je hebt mensen die jarenlang op dating apps zitten en nooit een relatie hebben. En dan heb je idd tal van voorbeelden van mensen die net single zijn en een paar weken later via krak dezelfde weg alweer een nieuwe relatie hebben.
 
En dan heb je idd tal van voorbeelden van mensen die net single zijn en een paar weken later via krak dezelfde weg alweer een nieuwe relatie hebben.
=>
Dus de sweetspot is net single geworden.

Als je dan aanpapt met een kopie van uw ex is dat natuurlijk gegarandeerd weer misérie. Idem als je u niet bewust bent van uw eigen negatieve kanten binnen een relatie en in dezelfde patronen blijft hangen.
 
Dus de sweetspot is net single geworden.

Hello world! :oi22:
Afhankelijk van wat je "zoekt" natuurlijk, maar ik zou net-single-papa's net mijden als de pest, ervan uitgaande dat die volop van hun herwonnen vrijheid willen proeven in alle geuren en kleuren. En bloemetje-voor-1-nacht is niet zozeer mijn dada.
 
je kan de vraag ook omgekeerd stellen: bleven koppels vroeger niet te lang bij elkaar?

veel koppels die "voor altijd" bij elkaar bleven, om god weet welke reden, terwijl ze elkaar niet meer konden luchten. is dat dan beter?
zolang ze zich normaal gedragen? Voor het grotere geheel waarschijnlijk wel.

en meer on topic, er is nu ook wel veel minder een probleem met single zijn. Moest mijn vriendin het ooit afbollen ( ik hoop van niet uiteraard) dan kan ik gerust alleen verder voor de resterende jaren. Vroeger was dat ook nog veel meer een stigma, zeker voor vrouwen.
 
Afhankelijk van wat je "zoekt" natuurlijk, maar ik zou net-single-papa's net mijden als de pest, ervan uitgaande dat die volop van hun herwonnen vrijheid willen proeven in alle geuren en kleuren. En bloemetje-voor-1-nacht is niet zozeer mijn dada.
Bij deze bied ik u 2 nachten aan. Uitzonderlijk aanbod wegens black friday.

Waar is de like a sire emoji? :unsure:
 
zolang ze zich normaal gedragen? Voor het grotere geheel waarschijnlijk wel.

en meer on topic, er is nu ook wel veel minder een probleem met single zijn. Moest mijn vriendin het ooit afbollen ( ik hoop van niet uiteraard) dan kan ik gerust alleen verder voor de resterende jaren. Vroeger was dat ook nog veel meer een stigma, zeker voor vrouwen.
Goh, in praktijk zie je dan heel vaak koppels die volledig naast elkaar gaan leven en die nog amper met elkaar spreken. Dat is imo toch echt minder goed dan gewoon gescheiden ouders te hebben.
 
Zeker dat, en prioriteit nummer 1 zijn betekent ook dat ze kunnen zien hoe een gezonde relatie werkt en dat je niet moet blijven hangen in ongeluk "omdat het hoort".
Zeker en vast. Beter 2 gelukkig gescheiden ouders dan 2 ongelukkige mensen in een slechte relatie.. want dat straalt zeker af op de kinderen.
 
Terug
Bovenaan