Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 14 29,8%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 2,1%
  • Bardet

    Stemmen: 4 8,5%
  • Caruso

    Stemmen: 1 2,1%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 4,3%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 8 17,0%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 17,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 2,1%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 12,8%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    47

Obi Wan Kenobi

Well-known member
images

giroitalia24.jpg
Giro+d%27Italia+stages+list+-+2023.jpg


Er is maar 1 grote favoriet !
Maar als we Pogačar wegdenken , gaan we waarschijnlijk een hele spannende giro tegemoet !

Daarnaast gaat er stevig gesprint worden want er zijn vrij veel goeie sprinters aanwezig.

is er ook een leuke BG minicompetitie via sporza:

https://giromanager.sporza.be/join/Yy72zMweDjdX
 
Laatst bewerkt:
Dat gedoe bij Bora met de niet-selectie Buchmann en de reactie van Gasparotto is toch weeral speciaal...

Buchmann beweert dat hij gedeeld kopmanschap ging krijgen (lijkt mij sterk, 2019 ligt ondertussen al láng achter ons) en dan komt Gasparotto af "Nee het plan was Martinez/Kämna". Dus als ik het goed begrijp gingen Kämna EN Buchmann origineel naar de Giro maar omdat Kämna in de lappenmand ligt hebben ze het plan moeten veranderen en moet Buchmann nu ook thuisblijven? :confused: Mag ik ook dat een hoogst twijfelachtige uitleg vinden? Precies of Buchmann ging de privé knecht van Kämna zijn... de uitleg is nu dat ze vooral mikken op veelzijde renners die ritten kunnen winnen. Hebben ze daar naast Martinez dan plots 7 van dat soort renners getoverd? :unsure:

Ik ben wel benieuwd naar een aantal jonge gasten: Lipowitz, TIberi, Uijtebroeks...
 
Er zijn inderdaad een speciale dingen gebeurd.

Ook benieuwd wat ze gaan doen met DSM
Jakobsen nog altijd kopman of gaan ze Lund laten doen ?
 
Dat gedoe bij Bora met de niet-selectie Buchmann en de reactie van Gasparotto is toch weeral speciaal...

Buchmann beweert dat hij gedeeld kopmanschap ging krijgen (lijkt mij sterk, 2019 ligt ondertussen al láng achter ons) en dan komt Gasparotto af "Nee het plan was Martinez/Kämna". Dus als ik het goed begrijp gingen Kämna EN Buchmann origineel naar de Giro maar omdat Kämna in de lappenmand ligt hebben ze het plan moeten veranderen en moet Buchmann nu ook thuisblijven? :confused: Mag ik ook dat een hoogst twijfelachtige uitleg vinden? Precies of Buchmann ging de privé knecht van Kämna zijn... de uitleg is nu dat ze vooral mikken op veelzijde renners die ritten kunnen winnen. Hebben ze daar naast Martinez dan plots 7 van dat soort renners getoverd? :unsure:

Dat is waar, maar als Buchmann nu ook maar een vleugje van vorm had getoond dit seizoen (beste plek = p12 in een etappe in de UAE Tour, sindsdien geen top 30 meer gereden) had het misschien een andere zaak geweest. Als Buchmann dan nog denkt aanspraak te maken op kopmanschap kan ik me inbeelden dat je hem thuis laat in functie van iemand die wél voor de ploeg wil rijden.
 
Er zijn inderdaad een speciale dingen gebeurd.

Ook benieuwd wat ze gaan doen met DSM
Jakobsen nog altijd kopman of gaan ze Lund laten doen ?
Ik hoop Lund Andresen. Gezien er regelmatig in volle finale nog wat bulten te vinden zijn, heeft die veel meerkans om fris aan de finish te komen dan Jakobsen.
Overigens werkt de link naar de BG minicompo niet :]
 
Dat is waar, maar als Buchmann nu ook maar een vleugje van vorm had getoond dit seizoen (beste plek = p12 in een etappe in de UAE Tour, sindsdien geen top 30 meer gereden) had het misschien een andere zaak geweest. Als Buchmann dan nog denkt aanspraak te maken op kopmanschap kan ik me inbeelden dat je hem thuis laat in functie van iemand die wél voor de ploeg wil rijden.
Daar ben ik met akkoord hoor, maar zeg dat dan gewoon zo. Ik vraag me soms af waarom dingen soms zo moeilijk gemaakt worden. :unsure:
Als Bora gewoon sec reageert met: "Buchmann was inderdaad voorzien maar we hebben andere keuzes gemaakt" dan heb je ook alles gezegd zonder daar nen hoop zaken bij te sleuren die wrs totaal niet relevant zijn en zonder de interne keuken bloot te leggen.
 
Uiteraard doet Pogacar mee maar voor de rest doet er niemand uit de top20 van de UCI ranking mee. De volgende op de lijst is Kooij op stek 24(!).
Het sprintveld zal misschien wel gelijkwaardig zijn aan dat van de Tour.

De spankracht voor het algemeen klassement zal minimaal zijn maar misschien dat de rest wel leuk is. De vorige jaren was er wél "veel spanning" voor het klassement maar was de koers echt vreselijk saai. Met een beetje geluk is het dit jaar omgekeerd!
 
Sterk sprintveld (mooie duels tussen Merlier, Kooij en Milan wellicht, daarachter uitkijken naar o.a. Pithie, Bauhaus, Girmay, Groves, etc.).

Zeer matig AK-veld. Pogi wint normaal en daarachter toch veel kanshebbers voor podium/top-5: G, Arensman, O'Connor, Cian, Tiberi, Caruso, Bardet en DFM voor mij de grootste kanshebbers voor de ereplaatsen. Zullen ook wel weer veel bergritten naar de vluchters gaan dus mogelijke ritwinsten voor types als Storer, Carr, Rubio, Alaphilippe, APP, VPP, Vansevenant, Zana, etc.
 
Eerste twee dagen puntjes op de 'i' zetten voor Tadej; dan zijn naaste concurrenten volgen en afmaken in een sprint; meer tijd pakken in de TT; beentjes testen in een stevige bergrit in week drie en alsjeblieft, recht blijven! Meer hoeft hij niet te doen voor een easy win.
 
Sterk sprintveld (mooie duels tussen Merlier, Kooij en Milan wellicht, daarachter uitkijken naar o.a. Pithie, Bauhaus, Girmay, Groves, etc.).

Zeer matig AK-veld. Pogi wint normaal en daarachter toch veel kanshebbers voor podium/top-5: G, Arensman, O'Connor, Cian, Tiberi, Caruso, Bardet en DFM voor mij de grootste kanshebbers voor de ereplaatsen. Zullen ook wel weer veel bergritten naar de vluchters gaan dus mogelijke ritwinsten voor types als Storer, Carr, Rubio, Alaphilippe, APP, VPP, Vansevenant, Zana, etc.
Amai, ik verschiet er eigenlijk van dat Pithie nog de Giro er gaat bijdoen na zijn voorjaar. Heeft al 27 koersdagen op de teller dit jaar en nu nog drie weken erbij, lijkt mij toch niet weinig voor zo'n jonge gast. Ter vergelijking: vorig jaar had hij 55 dagen in totaal. Daar gaat hij nu op een half jaar al bijna aan geraken.
 
Amai, ik verschiet er eigenlijk van dat Pithie nog de Giro er gaat bijdoen na zijn voorjaar. Heeft al 27 koersdagen op de teller dit jaar en nu nog drie weken erbij, lijkt mij toch niet weinig voor zo'n jonge gast. Ter vergelijking: vorig jaar had hij 55 dagen in totaal. Daar gaat hij nu op een half jaar al bijna aan geraken.
Inderdaad, is ook al bezig van de TDU. Kan zomaar eens "op" zijn.
 
Top-10 voorspelling:

1. Pogacar
2. G. Thomas
3. O'Connor
4. Arensman
5. Bardet
6. Caruso
7. Uijtdebroeks
8. Tiberi
9. Martinez
10. J.P. Lopez
 
Amai, ik verschiet er eigenlijk van dat Pithie nog de Giro er gaat bijdoen na zijn voorjaar. Heeft al 27 koersdagen op de teller dit jaar en nu nog drie weken erbij, lijkt mij toch niet weinig voor zo'n jonge gast. Ter vergelijking: vorig jaar had hij 55 dagen in totaal. Daar gaat hij nu op een half jaar al bijna aan geraken.
Ze konden perfect Molard - Sarreau - Pacher sturen i.p.v. Pithie en laat de N-Z' dan starten in die kleinere koersen.
Maar ja, het ijzer smeden als het heet is, zeker?
Konovalovas heeft zelfs 0 koersdagen. Wat is daar mis mee?
 
Ze konden perfect Molard - Sarreau - Pacher sturen i.p.v. Pithie en laat de N-Z' dan starten in die kleinere koersen.
Maar ja, het ijzer smeden als het heet is, zeker?

Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht hé. Molard en Pacher gaan naar de Tour, Sarreau die is al jaren niet fit, die zou nog geen week overleven in een grote ronde. De Tour is zoals zo vaak bij FDJ een ploeg rond Gaudu, de Vuelta rond Martinez. Dan blijft enkel de Giro over hé. Als ge ziet wat daar voor de rest start bij FDJ is het toch niet onlogisch dat ze toch nog een goede renner naar daar sturen (en deze Giro heeft wel wat Pithie ritjes). En ja, ideaal is het zeker niet, maar Pithie vertrekt ook, ik denk niet dat ze bij FDJ nog gaan bezig zijn met wat het beste is voor zijn "ontwikkeling", en dat kan je moeilijk onlogisch noemen.
 
Waarom is dat nu plots Novak Domen? Ze zeggen toch ook niet Pogacar Tadej? :confused:

Ik heb dat in het voorjaar ook al gehoord en Bakelants Jan neemt dat blijkbaar gewoon over... :S
 
Bjerg legt er weer ferm de pees op.

Arensman er al af dat is toch een potentiele podium kandidaat. Laport ook al lang gelost.

Ok Bjerg is dus steengoed die gaan we vaak zien maar nu wel maar enkel nog Mjaka ook over beetje MSR scenario weer te vroeg zonder mannetjes.
 
Laatst bewerkt:
UAE als ploeg toch ook niet echt schitterend, niet veel volk meer over terwijl daar nog 40 man zit
 
Waarom is dat nu plots Novak Domen? Ze zeggen toch ook niet Pogacar Tadej? :confused:

Ik heb dat in het voorjaar ook al gehoord en Bakelants Jan neemt dat blijkbaar gewoon over... :S
Doen ze bij Remco ook toch?
Is altijd Remco Evenepoel.

Bjerg toch veel volk in de vernieling gereden.
 
Arensman er al af dat is toch een potentiele podium kandidaat

Arensman rijdt zo natuurlijk altijd zo in de eerste week. Vaak beperkt hij dan de schade, nu is dat moeilijker. Die wordt altijd super in de laatste week.

Bardet nu is een stuk verrassender.
 
Terug
Bovenaan