Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 14 29,8%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 2,1%
  • Bardet

    Stemmen: 4 8,5%
  • Caruso

    Stemmen: 1 2,1%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 4,3%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 8 17,0%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 17,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 2,1%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 12,8%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Pogacar: Ik moet just niks! Heu neen wacht dat was ne andere coureur. :tongue:


Nu ja ik ben het hier ook niet mee eens, maar als Pogacar de Giro wint met een relatief zwakke ploeg dan gaat die gok misschien wel goed uitkomen?

Dan kunnen ze alles op de Tour zetten en voor de dubbel gaan.

Er staan 6 klimmers in dat rijtje + dan nog Pogacar en ik dacht dat Wellens en Polit ook zekerheden waren voor de Tour dus er gaat al eentje vanaf vallen. Dus er gaan renners tussen zitten die geen Giro en geen Tour gaan rijden. Dus waar zit de gok dan?



Man die remmen piepen nogal zeg.
 
Er staan 6 klimmers in dat rijtje + dan nog Pogacar en ik dacht dat Wellens en Polit ook zekerheden waren voor de Tour dus er gaat al eentje vanaf vallen. Dus er gaan renners tussen zitten die geen Giro en geen Tour gaan rijden. Dus waar zit de gok dan?
Dat is waar, je bent aan het tellen geblazen :laugh: Den echte kenner van de koers!

Zo ver kijk ik niet se. Ja vreemd dat ze dan niet minstens 1 (of 2?) iemand daarvan hebben geselecteerd.
Tenzij iemand zijn kans wil wagen in de Vuelta? Mmm ..
 
Pogacar staat vier minuten voor en wint zonder ongeluk deze Giro met de vingers in z'n neus met dit team, waarom zou er dan nog een extra klimmer hebben bij gemoeten?

Begin van de discussie gemist?

UAE is zoals verwacht niet sterk genoeg om dit soort etappes te controleren. Te weinig power in de bergen. Gianetti kon er niet mee lachen dat mensen het een C team noemden, maar dat is het gewoon.

Pogacar gaat toch teleurgesteld zijn als hij deze koninginnenetappe niet wint. Het is nog niet over natuurlijk, maar makkelijk wordt het niet.
 
Pogacar staat vier minuten voor en wint zonder ongeluk deze Giro met de vingers in z'n neus met dit team, waarom zou er dan nog een extra klimmer hebben bij gemoeten?

Dat hoeft niet per se, als het enige doel de Giro winnen is. Maar Pogacar was na etappe 1 al geïrriteerd dat hij niet won, die wilt meer hoor. En nee, zo dramatisch is dat allemaal niet, maar het lijkt me vrij logisch dat hij de zwaarste etappe op zijn naam wilt,
 
Stel u voor Quintana. Groep der favorieten gaat geen 2'30 meer goedmaken op hem neem ik aan Pogacar heeft enkel nog Maijka voor hem. Komt ook nog een afdaling aan dus het is geen 15km meer klimmen.
 
ola Pogacar heeft geen zin om te wachten nu kan het wel vlug gaan natuurlijk

EDIT: En de rest blijft gewoon zitten en samen blijven die weten al lang hoe laat het is geen moeite zelfs doen om te proberen te volgen. Buiten Martinez dan maar die zit ook vlug weer in de groep.
 
Quintana gaat zich nog mogen reppen op die haalt niet eens de top van deze klim laat staan de top van de volgende. 50' al op de groep en heeft zijn achterstand op Quintana al gehalveerd in wat 2km?
 
Quintana gaat zich nog mogen reppen op die haalt niet eens de top van deze klim laat staan de top van de volgende. 50' al op de groep en heeft zijn achterstand op Quintana al gehalveerd in wat 2km?
Quintana is er aan voor de moeite vrees ik. Pogacar wil gewoon de rit winnen. Het wordt alvast nipt.

Voor Vingegaard misschien ook wel een probleem straks als hij de Tour haalt. Ik kan mis zijn maar deze Pogacar lijkt mij sterker dan de afgelopen twee jaar en Vingegaard heeft een (lichte) trainingsachterstand.
 
Dit is echt een zotte prestatie. Pogacar die wilt tonen dat hoogte hem helemaal niets doet. Hij heeft niet eens een sterke ploeg nodig.

Hij is er nog niet natuurlijk, maar vrees ervoor voor Quintana.
 
Quintana is er aan voor de moeite vrees ik. Pogacar wil gewoon de rit winnen.

Voor Vingegaard misschien ook wel een probleem straks als hij de Tour haalt. Ik kan mis zijn maar deze Pogacar lijkt mij sterker dan de afgelopen twee jaar en Vingegaard heeft een (lichte) trainingsachterstand.

Dit zegt niks. Met alle respect voor wie hier allemaal meedoet maar geen van deze renners komt aan de aan de enkels van Pogacar/Vingegaard. Dat hij deze renners degradeert zegt weinig. Dit deed Vingegaard ook gewoon in Tirreno en zo.
 
Dit zegt niks. Met alle respect voor wie hier allemaal meedoet maar geen van deze renners komt aan de aan de enkels van Pogacar/Vingegaard. Dat hij deze renners degradeert zegt weinig. Dit deed Vingegaard ook gewoon in Tirreno en zo.
We zullen wel zien. Afspraak tijdens / na de Tour.

Pogacar duidelijk aan het rijden met de tour in gedachten 😁
Yup dit is een tempotrainingSKE. :D

Ik had het Quintana wel gegund maar ja Pogacar wil een statement maken: Deze Giro is van mij en niemand anders.
 
Beetje jammer voor Quintana natuurlijk, maar het moet hem met deze benen toch nog lukken om een rit te winnen. Ik gok dat Pogacar nu tevreden is en enkel nog de Monte Grappa rit zal uitkiezen.
 
Eens gekeken in mijn statistieken die ik probeer bij te houden vanaf 1991 of het verschil na 15 etappes ooit groter was dan nu. Dit zijn de kleinste en de grootste verschillen die ik gevonden :

2004 : 1 Popovych 2 Honchar op 3"
2022 : 1 Carapaz 2 Hindley op 7"
2001 : 1 Simoni 2 Frigo op 15"
2020 : 1 Almeida 2 Kelderman op 15"
1996 : 1 Tonkov 2 Zaina op 20"


2024 : 1 Pogacar 2 Thomas op 6'41"
2011 : 1 Contador 2 Scarponi op 4'20"
1995 : 1 Rominger 2 Ugrumov op 3'14"
2017 : 1 Dumoulin 2 Quintana op 2'41"
2015 : 1 Contador 2 Aru op 2'35"

Tot 2002 was er dikwijls geen enkele rustdag of slechts 1 . In 1996 was er 1 rustdag na 3 etappes omdat de Giro start toen in Griekenland was.
 
Pogacar: "Ik kan niet zeggen dat het de beste dag was uit mijn carrière. Ik voelde me niet de hele dag goed." :laugh:

Even een pijnlijk prikje naar de (niet bestaande) concurrentie.
 
Terug
Bovenaan