Hoeveel storten huwelijksfeest


Er zit hier toch ergens n journalist mee te lezen
Tuurlijk, 't is een Kevin.
 

Er zit hier toch ergens n journalist mee te lezen
Die moeten hun ideeën toch ergens vandaan halen.
 

Er zit hier toch ergens n journalist mee te lezen
Jammer genoeg zit de waarheid achter een paywall en zullen we die nooit achterhalen.
 
Ik denk dat €75 per persoon al een mooie geste is. Het trouwkoppel geeft een feest, of moeten ze er winst uithalen. Krijg je kreeft of kip? ...
 
Ik denk dat €75 per persoon al een mooie geste is. Het trouwkoppel geeft een feest, of moeten ze er winst uithalen. Krijg je kreeft of kip? ...
Wij moeten op 1 juli ook naar een tuinfeest/trouwfeest met BBQ.
En ben ook van plan 75 € PP te geven. dus 150 voor ons samen.
 
Voor trouwfeest van de kinderen broers en zusters, 400 euro. Voor een trouwfeest vrienden 150 euro
 
Onlangs trouw gehad van een collega (enkel avondfeest met drank), en daarvoor hebben we met iedereen (een 25-tal personen) gewoon cash geld in een pot gestoken en samen afgegeven. Voordeel: iedereen geeft wat hij wil/kan, zonder dat er enige persoonlijke gêne over het bedrag moet zijn. Uiteindelijk kwamen we rond de €750 uit, of +- €30/persoon.
 
Onlangs trouw gehad van een collega (enkel avondfeest met drank), en daarvoor hebben we met iedereen (een 25-tal personen) gewoon cash geld in een pot gestoken en samen afgegeven. Voordeel: iedereen geeft wat hij wil/kan, zonder dat er enige persoonlijke gêne over het bedrag moet zijn. Uiteindelijk kwamen we rond de €750 uit, of +- €30/persoon.
Daar zou ik dan weer moeite mee hebben eerlijk gezegd. Dan gaan de "gierige" mensen profiteren van de mensen die wel een normaal bedrag gaan geven.
 
Daar zou ik dan weer moeite mee hebben eerlijk gezegd. Dan gaan de "gierige" mensen profiteren van de mensen die wel een normaal bedrag gaan geven.
Hangt toch volledig af van je vriendenkring? Bij de ene zal dat wel werken, bij de andere niet. 🤷‍♀️
 
Volgende week zaterdag staat er weer een trouw op de planning. De hele avond, maar 't is precies een soort fancy BBQ.

Ik vraag mij af wat ik moet aandoen. 't Is de eerste keer dat ik zo'n type trouw moet doen. Voor het zekerste toch volledig kostuum aangooien.
 
Volgende week zaterdag staat er weer een trouw op de planning. De hele avond, maar 't is precies een soort fancy BBQ.

Ik vraag mij af wat ik moet aandoen. 't Is de eerste keer dat ik zo'n type trouw moet doen. Voor het zekerste toch volledig kostuum aangooien.
BBQ-short meenemen voor het geval dat ze uw vlees verbrodden en je het zelf moet doen.
 
kaartje in de bus van een neef die ik nooit meer zie of hoor.
(behalve soms eens op een jaarlijkse familie feest).

baby geboren, babyborrel uitnodiging.

Wij gaan dus al niet gaan,
we gaan wel naar het jaarlijks familiefeest, maar das een maand voor die babyborrel;
lijkt me dan ook nutteloos dat ik maand nadien nog naar die babyborrel ga.


Los van dat. zouden jullie dan nog iets storten op de "pamper rekening"?
zoja hoeveel?
 
kaartje in de bus van een neef die ik nooit meer zie of hoor.
(behalve soms eens op een jaarlijkse familie feest).

baby geboren, babyborrel uitnodiging.

Wij gaan dus al niet gaan,
we gaan wel naar het jaarlijks familiefeest, maar das een maand voor die babyborrel;
lijkt me dan ook nutteloos dat ik maand nadien nog naar die babyborrel ga.


Los van dat. zouden jullie dan nog iets storten op de "pamper rekening"?
zoja hoeveel?
Bij zo een vage mensen die je eigenlijk nooit ziet zou ik een cadeautje ter waarde van +-15 euro kopen en op dat familiefeest afgeven.
Ofwel 15-20 euro storten op de rekening. Er waren bij ons ook mensen die spulletjes van 15 euro hadden gekocht van de geboortelijst, vond ik niet "te weinig" in elk geval.
 
Zouden jullie iemand aanspreken over de cadeau die je hebt ontvangen?

In before "Nee" even verduidelijken

Betreft iemand uit de dichte vriendengroep. Net opgezocht, de 1e uit onze groep is getrouwd in 2016. Toen hebben we afgesproken : 75€ per persoon/150€ per koppel als cadeau (en was iedereen hiermee akkoord.)

Intussen zijn er 6 huwelijken (waaronder ook het koppel in kwestie) geweest waarbij iedereen van ons telkens de hele dag heeft mogen bijwonen en wij ook telkens minimum dat bedrag hebben gegeven

Wij waren nummer 7 in de rij en nu blijkt dat we van 1 koppel 75€ in totaal hebben ontvangen, dus de helft.

Zelf ben ik van mening dat het niks bijbrengt om hierover te beginnen, maar het wringt.
Mijn vrouw is van mening dat je dit gerust mag vragen/zeggen. Niet zozeer omwille van het geld, maar wel omwille van die gemaakte afspraak indertijd en dat je hier als goede vrienden moet over kunnen praten (zonder iemand aan te vallen)
 
Terug
Bovenaan