Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 29 12,9%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,0%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,1%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,8%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,6%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,2%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 42 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    224
I did it again :unsure:

Eentje die al een hele tijd bovenaan mijn wishlist stond, een vintage (80s) Cartier Santos Carrée 2961 😍

IMG_5249.jpeg
 
Nu ik zelf enkele weken een deep dive begonnen ben in de wondere wereld van de horloges verbaast het me meer en meer hoeveel mensen effectief dure/duurdere stukken aan hun pols dragen...Als ik door het topic terug scroll besef ik pas welke pareltjes jullie allemaal in bezit hebben.

Helaas heb ik geen duizend(en) euro's liggen om een mooi stuk te kopen. Het zal rustig beginnen met een Seiko of Tissot en zien wel waar we geraken...Interessant wereldje waar de grens tussen investeren en passie heel dun is geworden.
 
Ik ben ook begonnen met seiko en Vostok. Rustig sparen en kan je zo je collectie uitbreiden. Je smaak en goesting zal in de loop der jaren nog wel vaak veranderen 😉

Een eerste aankoopje zal waarschijnlijk een Seiko SSK worden. Typische instap blijkbaar, maar tikt wel heel veel vinkjes aan.
 
Voor de volgende zal je zelfs geen argument meer nodig hebben om jezelf te overtuigen :unsure:
Hehe, de volgende zou pas zijn wanneer ik een bepaalde carriere milestone haal, en daar ben ik naar een Omega speedmaster dark side of the moon apollo 8 aan het kijken. Zal nog wel een aantal jaren dromen zijn voor dat ik die aan de collectie zal toe voegen.


denk ook niet dat ik ooit meer nodig zal hebben of willen. Heb ook m'n Seiko Presage nog altijd die ik schitterend blijf vinden
 
Ik zag hier een tijdje geleden de prachtige Seiko Presage 140 Anni passeren van @Ruigen Das
Dat type is me altijd blijven intrigeren en ben het eens gaan opzoeken op Chrono24.
Er staat toevallig eentje te koop voor €740 van een Belgische verkoper.
1) Ik heb nog nooit met Chrono24 gewerkt, hoe betrouwbaar is dat platform en hoe regelen jullie de verkopen?
2) @Ruigen Das Het is toevallig uw horloge niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik zag hier een tijdje geleden de prachtige Seiko Prestige 140 Anni passeren van @Ruigen Das
Dat type is me altijd blijven intrigeren en ben het eens gaan opzoeken op Chrono24.
Er staat toevallig eentje te koop voor €740 van een Belgische verkoper.
1) Ik heb nog nooit met Chrono24 gewerkt, hoe betrouwbaar is dat platform en hoe regelen jullie de verkopen?
2) @Ruigen Das Het is toevallig uw horloge niet?
Neeje ik draag de mijne momenteel, en ik zou hem trouwens niet kunnen verkopen, want hier en daar zijn er al wat gebruikers sporen op het zwart metalen bandje, het lederen heb ik ook eens geprobeerd maar met mijn smalle polsen stond dat zo bizar. Ben er wel mega content van, enkele keren moeten binnendoen en nu werkt ie wel ok, buiten dan het feit dat ik 4 tal minuten per week moet terug goed zetten, ik had mij daar toch wat in vergist bij een automaat... Veel zon heeft ie wel nog niet gezien, bij grijs weer valt dat totaal niet op die plaat...
 
Als jullie een aankoop doen van een horloge die boven gemiddeld is, bijvoorbeeld een Rolex, Tudor, ... Houden jullie er dan rekening mee dat het type, serienummer, ... allemaal klopt om zoveel mogelijk waardevastheid te behouden? Of is het bij jullie niet zozeer de bedoeling om die ooit te verkopen (lees: het is niet echt een investering).

Als ik horloges zie van €2000+ (bijvoorbeeld) heb ik altijd de neiging om te denken dat dat weggesmeten geld is.
Dat horloges van Cartier, Patek, Piquet, ... hun waarde behouden kan ik inkomen omdat het vaak over pieces uniques gaat maar heel eigen specifieke toepassingen of afwerkingen. Een Rolex, Omega, Tudor, ... zie ik meer "en mass" gemaakt worden (correct me if i'm wrong) waardoor ik het gevoel heb dat die niet zozeer als investering gezien worden? Dan vraag ik me af: wat is het doel om €2000, €5000, €10000 te betalen voor een horloge?
Als je de centen over hebt, I get that. Maar als je er toch iets harder moet voor werken, zie ik daar het nu niet van in?

Voor mezelf zie ik me er nu tot €1000 aan uitgeven (Seiko, Tissot PRX, Citizin, Orient, ...) maar ik probeer m'n gedachte verder te krijgen wat er effectief allemaal achter zit. Waarom je zou gaan voor een Tudor, Omega, Rolex, ... Ik wil zelf ook ooit eentje, maar ik denk niet dat ik ooit op het punt ga komen dat ik €5000-€10000 ga "over" hebben om een horloge te kopen. Er zullen altijd paardjes sneller lopen dan dat.
 
Terug
Bovenaan