Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zelfs op BG krijg je daar problemen mee... Freedom of speech is nergens meer gegarandeerd dezer dagen. Er wordt meteen met de discriminatie of racisme vlag gezwaaid en zo maakt men mensen monddood. Is mijn grote ergernis.
Dat er problemen zijn met een deel van de immigranten staat buiten kijf (e.g. hangjongeren met brocollikapsels en bodywarmerkes die elke dag mijn kloten uithangen en die ik dolgraag eens tegen de muur wil plakken). De reden waarom men mensen "monddood" maakt is om de veralgemeningen tegen te gaan want er zijn genoeg immigranten die positief bijdragen aan de maatschappij. Genoeg Belgen trouwens die eveneens het nieuws halen met verkrachtingen van minderjarigen, daar hebben er niet enkel de immigranten een patent op
 
Dat er problemen zijn met een deel van de immigranten staat buiten kijf (e.g. hangjongeren met brocollikapsels en bodywarmerkes die elke dag mijn kloten uithangen en die ik dolgraag eens tegen de muur wil plakken). De reden waarom men mensen "monddood" maakt is om de veralgemeningen tegen te gaan want er zijn genoeg immigranten die positief bijdragen aan de maatschappij. Genoeg Belgen trouwens die eveneens het nieuws halen met verkrachtingen van minderjarigen, daar hebben er niet enkel de immigranten een patent op

Gij bijv! :love:

Bier zuipen en frieten vreten. Welkom compadre!
 
Sowieso roteren met de plaats waar je hem plakt zou ik adviseren (& best niet té dicht bij het hart blijkbaar :"p).
Ik gebruikte 3 plaatsen per bovenarm & 4 op mijn middel => Zo heeft elke plaats 9 dagen "rust".
Ik maakte ook gebruik van (apothekers)tape om de pleisters "extra" vast te maken (want die hadden door jeuk/zweet de neiging los te komen).

*Bespeur hier nu warempel enige heimwee naar de roze roezigheid van de 21mg-weken :/*
Roteren zowiezo, heb wel ervaring met dit soort pleisters (bij anderen aan te brengen). Maar ik heb ook nogal een gevoelige huid, dus die irritatie had ik wel verwacht.

Hier 15-20 sigaretten en dagelijks 1 a 2 sticky´s (mini joint). Ondanks de hoeveelheid sigaretten direct op 14mg begonnen en moet zeggen dat de nicotine craving eigenlijk zo goed als weg blijft. Wel terug m´n vape boven gehaald en daar doe ik nu m´n dagelijkse sticky mee. Ook bewust al m´n tabak/rolgerief in de vuilbak gekapt.

Pleisters blijven idd wel niet goed plakken, deze ochtend plakte ´m op m´n kopkussen, en de nieuwe van vandaag plakte plots onder m´n oksel.
 
Is er deze week een schoolvakantie in Azië ofzo? Gaan we speciaal op verlof buiten schoolvakanties, loopt Salzburg en ons hotel vol met Aziaten en hun klein mannen.
Azië da's de helft van de wereldbevolking hé of zelfs iets meer. Die mannen zitten overal. Twee maanden geleden ook in Fins Lapland. Ik had me daar aan authentieke Sami en Viking-types verwacht maar meer dan de helft die daar rondliep was Aziatisch en had een fototoestel met een enorme lens in de hand.
 
Azië da's de helft van de wereldbevolking hé of zelfs iets meer. Die mannen zitten overal. Twee maanden geleden ook in Fins Lapland. Ik had me daar aan authentieke Sami en Viking-types verwacht maar meer dan de helft die daar rondliep was Aziatisch en had een fototoestel met een enorme lens in de hand.
Ja, hier ook. Die zijn precies enkel maar bezig met foto’s maken en filmen. Ik vind dat hier nu niet erg maar die kijken precies nooit naar wat ze filmen/fotograferen.

Dat het de halve wereldbevolking is klopt maar moeten die kinderen niet naar school?
 
Ja, hier ook. Die zijn precies enkel maar bezig met foto’s maken en filmen. Ik vind dat hier nu niet erg maar die kijken precies nooit naar wat ze filmen/fotograferen.

Dat het de halve wereldbevolking is klopt maar moeten die kinderen niet naar school?
Was in Japan een half jaar geleden. Elke noemenswaardige tempel stond vol blanken die duizend en één foto's maakten. Het informatiebordje met toelichting van de geschiedenis van de tempel werd altijd genegeerd. Is gewoon toeristengedrag.
 
Da's om op Insta te kunnen zetten dat je er geweest bent (gezien is weer iets anders...) :LOL:
Gaat nog komen (of kan misschien nu al) dat je al die dingen gaat kunnen zien met AI/VR zonder aan te schuiven en u te verplaatsen.
 
Was in Japan een half jaar geleden. Elke noemenswaardige tempel stond vol blanken die duizend en één foto's maakten. Het informatiebordje met toelichting van de geschiedenis van de tempel werd altijd genegeerd. Is gewoon toeristengedrag.
Vaticaan was ook zo spijtig genoeg
 
Vaticaan was ook zo spijtig genoeg
In 2016 en 2018 rondreis door IJsland gedaan. De eerste keer was dat een oase van rust, de tweede keer een constante ergernis aan de overvloed van Aziaten. Paar maand voor de reis in 2018 ook Egypte gedaan, zelfde probleem. Dat er toeristen zijn is 1 ding, maar vooral Chinezen hebben dus niets van manieren of respect als ze op reis zijn. Luidkeels roepen in een stille tombe. Hoesten en rochelen zijn standaard, en je moet dan eens een tafel verwijderd zitten er van op restaurant, walgelijk. Op wandelpaden die duidelijk gescheiden zijn in richting, lopen die gewoon over de hele breedte en de tegenliggers moeten maar in de modder gaan (enfin, in mijn geval kregen die een duw natuurlijk). Ik kom die toch ook liever niet tegen op vakantie.

Dat Nederlanders, Duitsers en Britten ook zo'n reputatie meedragen kan best zijn, maar dat gaat dan vooral over resorts. Ik doe enkel zelf geplande rondreizen met de eigen auto, dan verwacht je je niet aan dergelijke onzin.
 
Ik ben bezig met een totaal verbouwing.
Afbraak heb ik grotendeels zelf gedaan en momenteel bezig met de elektriciteit te leggen.

Ik stuur altijd paar weken op voorhand door naar de buren welke dagen ik ga werken, start speciaal pas om 9u (ale, om 9u bijeen komen en rond 10u starten) en stop om 17u.

Al 2x dat 1 van de buren komt klagen dat zijn kleine slaapt en ik pas na 11u mag beginnen.
En zijn kleine gaat smiddags ook nog is slapen, dus dan mag ik van hem niet werken.
(Heb zelf een baby, dus ken het gebeuren van kinderen die slapen).
Andere buren zeggen dat ze me al dankbaar zijn om zo laat te starten en zo vroeg te stoppen.

Vandaag toch effe gereageerd en zegt eie "wij zijn al flexibel genoeg geweest! En loopt naar binnen".
Andere buren zeggen dat het jammer is, want hoe sneller ik klaar ben hoe beter.
2 huizen verder wonen agenten, die zeide "gewoon de wet nu volgen 😉 ze kunnen niets doen".


Dus vanaf nu start ik op zaterdag/zondag/feestdagen om 9u met lawaai tot 20u.
En de andere dagen van 7 tot 21u.
Kunnen ze wat komen zagen 😀

Ik was/ben echt slecht gezind, ik heb elke keer braaf stil geweest als ze stuurde dat de kleine smiddags sliep, maar ik heb ook deadlines, vanaf nu ist gedaan met flexibel zijn.
En als ze echt belachelijk gaan doen is er snel een mail vertrokken naar de gemeente met hun bouwovertredingen van afgelopen 3 jaar 🙂
 
Ik ben bezig met een totaal verbouwing.
Afbraak heb ik grotendeels zelf gedaan en momenteel bezig met de elektriciteit te leggen.

Ik stuur altijd paar weken op voorhand door naar de buren welke dagen ik ga werken, start speciaal pas om 9u (ale, om 9u bijeen komen en rond 10u starten) en stop om 17u.

Al 2x dat 1 van de buren komt klagen dat zijn kleine slaapt en ik pas na 11u mag beginnen.
En zijn kleine gaat smiddags ook nog is slapen, dus dan mag ik van hem niet werken.
(Heb zelf een baby, dus ken het gebeuren van kinderen die slapen).
Andere buren zeggen dat ze me al dankbaar zijn om zo laat te starten en zo vroeg te stoppen.

Vandaag toch effe gereageerd en zegt eie "wij zijn al flexibel genoeg geweest! En loopt naar binnen".
Andere buren zeggen dat het jammer is, want hoe sneller ik klaar ben hoe beter.
2 huizen verder wonen agenten, die zeide "gewoon de wet nu volgen 😉 ze kunnen niets doen".


Dus vanaf nu start ik op zaterdag/zondag/feestdagen om 9u met lawaai tot 20u.
En de andere dagen van 7 tot 21u.
Kunnen ze wat komen zagen 😀

Ik was/ben echt slecht gezind, ik heb elke keer braaf stil geweest als ze stuurde dat de kleine smiddags sliep, maar ik heb ook deadlines, vanaf nu ist gedaan met flexibel zijn.
En als ze echt belachelijk gaan doen is er snel een mail vertrokken naar de gemeente met hun bouwovertredingen van afgelopen 3 jaar 🙂
Een spreekwoord met vinger en arm lijken hier wel toepasselijk.
 
Vind dat altijd wel frappant, mensen die zeuren over de aanwezigheid van toeristen terwijl ze er zelf de toerist aan het uithangen zijn :thinking:
 
Vind dat altijd wel frappant, mensen die zeuren over de aanwezigheid van toeristen terwijl ze er zelf de toerist aan het uithangen zijn :thinking:
Hangt er toch vanaf hoe ge de toerist uithangt ze.

Ge kunt ook een toerist zijn met een vorm van respect voor andere mensen/gebruiken en cultuur en u hieraan aanpassen.

Of ge kunt die toerist zijn met groot lawaai, veel aanwezigheid en u nog erger gedragen dan bij uw thuis.
 
Terug
Bovenaan