Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vannacht wakker geschoten omwille van een bepaalde deadline die ik uit het oog was verloren.
Die zal er morgen ook wel nog zijn.
Vraag eens aan je huisarts om iets voor te schrijven om een deftige nachtrust te hebben, dat gaat jou op elk gebied goed doen. Je gaat die deadline wel halen hoor, en wat als je dat niet doet? Wie zijn probleem is dat dan eigenlijk?
Maar jij, je vrouw, je kinderen, .. Die gaan er vooral veel aan hebben. Met de nadruk op JIJ. Macske, zorg nu eens voor jezelf en laat die onnozelaar van een baas een zijn problemen zelf oplossen.
 
Ben me al aan het beklagen dat ik me aangemeld heb om de curus die vandaag begon te volgen ipv die in juni. Mooi weer en werken op een vrije dag -_-
 
2 dagen recup ?
Hah, nee. Meer een kwestie van we hebben die certificaties nodig voor de zomer en als we alle twee out zijn in juni gaat dat miserie met zich meebrengen. Het was mijn eigen idee.

En aangezien ik de kinderen nu toch niet heb maakt het eigenlijk niet uit, maar nu dat ik hier effectief zit steekt het even. Ik klaag maar uiteindelijk valt het wel mee :p
 
Hah, nee. Meer een kwestie van we hebben die certificaties nodig voor de zomer en als we alle twee out zijn in juni gaat dat miserie met zich meebrengen. Het was mijn eigen idee.

En aangezien ik de kinderen nu toch niet heb maakt het eigenlijk niet uit, maar nu dat ik hier effectief zit steekt het even. Ik klaag maar uiteindelijk valt het wel mee :p
->

 
En gewoon terzijde hebben recup, noch overuren, noch vaste uren, noch "vast liggend aantal verlof dagen"

Is allemaal in de categorie flexibiliteit komt van beide kanten
 
Klanten die u zonder verwittigen plots doen inbellen op een Teams-vergadering met nog andere externen erbij. :wtf: Lekker agressief.

1) Zagen over meerwerken in regie. Te gierig om die te betalen.
2) Dan meetings organiseren zonder mij erbij, omdat ik anders weer uren factureer.
3) Tot de vaststelling komen in de meeting dat ze er precies toch niet aan uitgeraken zonder mij. -> Dan maar instant inbellen die handel.

-> Ignore.

Wat denken die eigenlijk? Dat ik met mijn vingers zit te draaien in de hoop dat er werk binnenkomt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Klanten die u zonder verwittigen plots doen inbellen op een Teams-vergadering met nog andere externen erbij. :wtf: Lekker agressief.

1) Zagen over meerwerken in regie. Te gierig om die te betalen.
2) Dan meetings organiseren zonder mij erbij, omdat ik anders weer uren factureer.
3) Tot de vaststelling komen in de meeting dat ze er precies toch niet aan uitgeraken zonder mij. -> Dan maar instant inbellen die handel.

-> Ignore.

Wat denken die eigenlijk? Dat ik met mijn vingers zit te draaien in de hoop dat er werk binnenkomt?
Die proberen gewoon, ik heb dat ook al gedaan "ah we hebben eigenlijk persoon X zijn mening ook nodig of dat zou nuttig kunnen zijn" --> eens zien of die opneemt als we bellen. --> Ja? goed // Nee? Ook goed, dan proberen we een andere keer.

En ik ben ook al de persoon geweest die gebeld wordt. Soms kan je even tijd vrij maken, soms niet. En als het een klant is neem je op, zeg je dat je 10 minuten hebt en schrijf je een uur ( of half uur afh van wat je er door kan krijgen zonder TE veel gezaag)

edit: en dat laatste is eigenlijk perfect want nu heb je 30-60 betaalde minuten waar je maar 10 echte minuten gebruikt hebt. Dus dan kan je de rest opvullen met al die random admin
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
Beetje bizar dat je geen paswoord kan veranderen over een VPN?
Iedereen die een paar dagen nu afwezig is en de eerstvolgende dag wil telewerken na verlof/ziekte/..., is fucked?

Allez, ik snap wel dat je niet meer op de VPN geraakt als je paswoord al vervallen is maar dat je je paswoord niet kan veranderen over een VPN terwijl die nog niet vervallen is.... Dat is een beetje bizar.
 
Lukt perfect over VPN hoor. Van zodra je een verbinding hebt met corp network kan je ofwel via windows je paswoord resetten, ofwel via een thirdparty tool die ze gebruiken, en nadat het gewijzigd is zou je je met de vpn actief je scherm moeten kunnen locken en unlocken met het nieuwe wachtwoord.
 
wel een rare mail van IT: "ons paswoord moet veranderd worden", precies of ze stellen iedereen in op dezelfde dag, vermoedelijk ook allemaal hetzelfde wachtwoord. Beke zitten copy pasten in AD :laugh:
 
Met veel miserie opvang geregeld omdat ik met een opleiding van het werk zit die ik echt graag wil volgen. Duurt jammer genoeg tot 21u. Zelfs wat ruzie thuis om alles geregeld te krijgen want vrouw zit met een afspraak bij kinesist en ik ging eigenlijk koken.
Bon, nu alles is geregeld kom ik tot het besef dat het niet vandaag maar volgende week is.
Dat was een leuk telefoontje naar huis over de middag.
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
Ik zou op de "Report Phishing" knop klikken in Outlook bij deze mail.

Als het toch een echte mail blijkt te zijn, dan laat je aan je manager via telefoon weten dat je pas volgende week naar kantoor kan gaan.

Et voila, zo trakteer je jezelf op een weekje gratis verlof dankzij corporate onzin.
 
mailing van global met een form.

Wil je nog deel uitmaken van team x voor de notificatie?

optie 1: ja.. want
optie 2: ja.. want
optie 3: ja.. want.
optie 4: ja, other.. (invulvakje)

If you do not respond to the survey by the May 31, we will remove you from the list.


en nu elke dag een reminder: "we hebben je antwoord nog niet ontvangen"

ha nee hé pipo's, ik wil ze ni meer krijgen :laugh:
 
wel een rare mail van IT: "ons paswoord moet veranderd worden", precies of ze stellen iedereen in op dezelfde dag, vermoedelijk ook allemaal hetzelfde wachtwoord. Beke zitten copy pasten in AD :laugh:
In before lokale user credentials op zowel laptop als VPN server die moeten matchen :oi22:.
 
Een halve dag in het weekend overuren geklopt, uw werkweek starten en direct opnieuw bedolven worden onder de mails en telefoontjes waardoor mijn "voorsprong" (lees: verminderde achterstand) alweer helemaal teniet is gedaan. Volgens mij heeft de helft van mijn klanten en collega's ook zitten werken op maandag waardoor alle mails vanmorgen in één keer zijn binnengestroomd.
Ik heb vanmiddag al een tafeltje kapot geklopt van frustratie dus ik ben uit zelfbescherming even in cynische negeermodus gegaan.

  • Ik heb al 80 à 90% van mijn klantentelefoons genegeerd vandaag.
  • Nu zie ik de mails binnenstromen van klanten met de "@" en de "!"-tekens ernaast. -> Ignore.
  • Nieuwe collega belde mij vanmorgen en nog eens vanmiddag. Wellicht om te vragen hoe iets moet. -> Ignore.
  • Andere collega belt mij, wellicht voor een terechte reminder omdat ik nog wat rapporten moet controleren en uitsturen. -> Ignore.
  • Mijn 35 nieuwe mails vandaag die allemaal acties vereisen? -> Ignore.
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!). :music:Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan