Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be


Sporza dat een copy/paste doet van 1 tweet. En dat is dan ook het artikel.

Als ik daarin geïnteresseerd ben, maak ik mij wel een twitter account aan. Op sporza wil ik degelijke content zien, waar een journalist op zijn minst 5 minuten tijd ingestoken heeft.
 
Ik dacht dat Frank Raes op pensioen gestuurd was bij de VRT? Nu zag ik hem gisteren plots opduiken als sportlezer in het Journaal? Maar hij mocht dan wel niet meer commentaar geven bij de EK wedstrijden? Vreemd :unsure:
 
“Het is daarom fijn dat Frank afscheid neemt met een extra pittige zomer. Hij zal tijdens de sportzomer inspringen als sportanker bij Het Journaal en als presentator van Sportweekend. Bovendien presenteert hij het ochtendprogramma rond de Olympische Spelen en tot eind 2021 Extra Time.”
Wuyts stopt na het cross seizoen en krijgt als afscheid de omloop als laatste koers op tv.
 
Die Hans is toch een beetje aan het ontsporen precies. Wat heeft dit nog met journalistiek te maken? Gisteren ook al die gratuit commentaar op Van Aert en Evenepoel. Misschien moeten die sportjournalisten eens terug naar de basis gaan en het houden bij verslaggeving ipv stemmingmakerij.
Maarten van Gramberen is een goed voorbeeld daarin!
 
https://sporza.be/nl/2021/07/29/off...-bora-hansgrohe-na-dit-seizoen~1627550160988/

Bora-hansgrohe begon als een ploeg die volledig gebouwd was rond de superster Peter Sagan, maar die weg is al een tijdje verlaten.

Die ploeg bestond al sinds begin jaren '10 als NetApp. Bora is zelfs al sinds 2015 hoofdsponsor. Ja, Hansgrohe en Specialized hebben er geld ingestoken in 2017 toen ze World Tour werden, maar een ruime kern van die ploeg reed er al van ver voor 2017. Bennett reed al sinds 2014 bij NetApp, Konrad idem, König sinds 2011(!), Buchmann sinds 2015,... Die mannen hebben ook allemaal prijzen verzameld voor die ploeg.

Da's bijna even absurd als zeggen dat Deceuninck de ploeg is die begon rond Remco Evenepoel in 2019.

Dit is bv iets helemaal anders dan CCC wat plots BMC overnam of zo en in niets leek op de verderzetting van de CCC waar dan toch de volle 4 renners van het oudere CCC-Polsat reden.
 
Maarten van Gramberen is een goed voorbeeld daarin!
Ik ben zeker fan van Maarten. En daarom vind ik het spijtig dat het lijkt alsof hij zowat maar de kruimels krijgt van sportverslaggeving deze zomer.
Is het pushen van diversiteit of puur favoritisme van 1 van de fossiele ankers dat Aster en Imke zo'n promotie gemaakt hebben deze zomer? En Karl die zijn kop per se elke dag op tv moet tonen tijdens het EK en de Tour?

Dit terwijl Maarten toch kwalitatief en inhoudelijk een erg goede journalist is en 1 vd betere op de sporza redactie.
 
Ik ben zeker fan van Maarten. En daarom vind ik het spijtig dat het lijkt alsof hij zowat maar de kruimels krijgt van sportverslaggeving deze zomer.
Is het pushen van diversiteit of puur favoritisme van 1 van de fossiele ankers dat Aster en Imke zo'n promotie gemaakt hebben deze zomer? En Karl die zijn kop per se elke dag op tv moet tonen tijdens het EK en de Tour?

Dit terwijl Maarten toch kwalitatief en inhoudelijk een erg goede journalist is en 1 vd betere op de sporza redactie.
Maarten heeft regelmatig gepresenteerd tijdens EURO 2020, zat in Frankrijk voor de Tour en nu in Tokyo voor de OS. Ik denk niet dat hij dat erg vindt, integendeel.
 
Laatst bewerkt:
Maarten heeft regelmatig gepresenteerd tijden EURO 2020, zat in Frankrijk voor de Tour en nu in Tokyo voor de OS. Ik denk niet dat hij dat erg vindt, integendeel.
Wanneer er 3 matchen op 1 dag waren, heeft Maarten inderdaad de 1e match gedaan overdag. Zonder veel omkadering, gasten, of publiek. Waarom niet enkele avonden alterneren met Karl?

Maarten zat tijdens de tour op radio 1 dacht ik? Ik vermoed gewoon vanuit de studio in Brussel hoor. Hij zal dat ongetwijfeld graag doen, ik heb er ook eens naar geluisterd in de auto, gewoon top.
Nu Wuyts op pensioen gaat binnenkort en wat andere mensen doorschuiven, had ik gedacht dat Maarten ook duidelijker in beeld zou komen. Maar blijkbaar krijgen Aster en Imke de voorkeur zo lijkt het qua airtime.
 
Maarten zat tijdens de tour op radio 1 dacht ik? Ik vermoed gewoon vanuit de studio in Brussel hoor. Hij zal dat ongetwijfeld graag doen, ik heb er ook eens naar geluisterd in de auto, gewoon top.
Neen hoor, Maarten zat in Frankrijk. Deed toch voor Vive le Vélo de live-interviews 's avonds met de renners.

Ik ben trouwens ook eerder een Maarten-fan. De show moet niet rond hem en zijn meningen draaien en dat gevoel heb ik bij Karl wel.
 
Neen hoor, Maarten zat in Frankrijk. Deed toch voor Vive le Vélo de live-interviews 's avonds met de renners.

Ik ben trouwens ook eerder een Maarten-fan. De show moet niet rond hem en zijn meningen draaien en dat gevoel heb ik bij Karl wel.
Ok cava, ik heb geen minuut gezien van Vive le velo.
 
Imke echt een irritant vrouwmens. Van Vincent Kompany verschiet ik dan weer nite, die denkt ook dat de evenaar door z'n gat loopt.
 
Zat ik heel de week uit te kijken naar het weekend om op mijn gemak naar de Olympische Spelen te kunnen kijken. Het maakte me zelfs niet veel uit welke sport. Kiest Sporza blijkbaar voor voetbal... als er nu één sport is die je niet moet uitzenden op de Olympische Spelen is het voetbal wel, en dat zeg ik als grote voetballiefhebber.

Gelukkig nog judo op Eurosport.
 
Terug
Bovenaan