Kerstcadeau-tips

Doen jullie iets voor gelijk de afvalophalers? Dit jaar toch vier of vijf keer dat ze ons overgeslagen hebben (maar anders altijd alles netjes mee) en ik weet dat mijn ouders vroeger altijd iets gaven (vuilnis kwam daar midden de ochtend dus dat konden ze prima doen) en ik dacht zo misschien eens proberen. Maar wat? Ze komen hier ook een redelijk uur, dus ik moet niet inzitten met veilig verstoppen in geval van dronkemans of dieven.

(Tis een serieuze vraag, ik ga dus niet mijn peignoir open doen en ‘Vrolijk Kerstfeest’ roepen)
 
Doen jullie iets voor gelijk de afvalophalers?
Ik heb al eens tijdens een hittegolf een karton cola uit de koelkast/ijsjes uit de diepvries gaan geven aan de chauffeur, ik ga er van uit dat dat appreciatie is die op een beter moment komt. Ze komen hier in de vroege namiddag rond dus ideaal qua timing voor zo iets.
"Drinkgeld" geven aan de mannen/vrouwen van de vuilkar of Bpost doe ik dan weer niet.
 
Bamboesokken. Alleen zorgen dat ze het pakketje niet al open doet als het toekomt...........

Gelukkig is het maar 1 van de dingen.
 
Tijdens "de week van de afvalophaler", die net voorbij is, kregen de mannen hier 's morgens een verse tas koffie en een suikerwafel. Die zijn hier altijd tussen 7:20 en 7:25 op donderdag voor het restafval dus ik had 3 tassen koffie en 3 suikerwafels klaar staan. Die hebben dat zeker gewaardeerd. De mannen die het GFT komen halen komen altijd op een verschillend tijdstip die dag, maar ik had 3 blikjes Cola en 3 suikerwafels staan. Ik was toen aan het werken maar ze claxoneerde vanuit de camion en staken hun duim op.
 
Doen jullie iets voor gelijk de afvalophalers? Dit jaar toch vier of vijf keer dat ze ons overgeslagen hebben (maar anders altijd alles netjes mee) en ik weet dat mijn ouders vroeger altijd iets gaven (vuilnis kwam daar midden de ochtend dus dat konden ze prima doen) en ik dacht zo misschien eens proberen. Maar wat? Ze komen hier ook een redelijk uur, dus ik moet niet inzitten met veilig verstoppen in geval van dronkemans of dieven.

(Tis een serieuze vraag, ik ga dus niet mijn peignoir open doen en ‘Vrolijk Kerstfeest’ roepen)
Ik weet niet welke leeftijd je hebt, maar misschien loop je het risico dat ze je meenemen met het groot huisvuil ....

Meeste steden hebben expliciet verboden om die cadeaus te aanvaarden, maar als het eens een blikje frisdrank of een tas warme soep is, zullen ze dat héél graag aanvaarden.
 
Ik weet niet welke leeftijd je hebt, maar misschien loop je het risico dat ze je meenemen met het groot huisvuil ....

Meeste steden hebben expliciet verboden om die cadeaus te aanvaarden, maar als het eens een blikje frisdrank of een tas warme soep is, zullen ze dat héél graag aanvaarden.
Ik dacht dat geld idd een ‘nono’ is, maar ik denk idd richting iets eten of drinken, dat zou denk ik wel kunnen.
 
Het is weer bijna de tijd van't jaar. Ik zoek een kado om te kunnen verloten met een spelletje.

Iemand leuk idee?

- Iedereen moet er iets mee zijn (ikzelf van 39, twee mensen van in de 60, eentje van in de 70 en eentje van in de 80. Zowel man als vrouw).
Maar liever niets van eten/drank ofzo en geen krasloten. Dat is zo stereotiep. Vorig jaar had ik vogelvoederhuisje gekocht omdat iedereen wel een tuin heeft.
Liefst ook geen kadobon genre bongo, want de grootouders laten dat gewoon vervallen.

- Rond de 20 euro maximum.

Ik gebruik het 2 jaar later nog steeds!
 
Hier zal het een museumpas worden voor de ouders + nog wat kleine extra's. Is sowieso de moeite als ge 4-5 keer per jaar een museum binnen loopt (+ er zitten ook 5 discovery treintickets in waarmee ge heen en terugticket aan -50% krijgt).

We hebben er hier zelf ook eentje, dus direct ook een excuus om eens meer samen af te spreken om dingen te doen.
 
Laatst bewerkt:
Kind wil graag lego-blokken genre die box losse stenen waar je je eigen zin mee kan doen, maar dat is toch relatief duur. Heeft iemand weet van een dupe-merk waar je een doos met deftige hoeveelheid gevarieerde bouwstenen (de klassieke zijn oké, geen nood aan speciale uitgaven) kan vinden? Of als het Lego-prijs is, dan meer steen voor uw geld?
 
Kind wil graag lego-blokken genre die box losse stenen waar je je eigen zin mee kan doen, maar dat is toch relatief duur. Heeft iemand weet van een dupe-merk waar je een doos met deftige hoeveelheid gevarieerde bouwstenen (de klassieke zijn oké, geen nood aan speciale uitgaven) kan vinden? Of als het Lego-prijs is, dan meer steen voor uw geld?
Echt een vervanger van Lego ken ik niet, maar altijd slim om als je de setnummer kent om op Brickwatch te kijken voor de laagste prijs (denk nog steeds korting in Dreamland) of op Vinted als het niet nieuw nieuw moet zijn.
 
Idd, die verkopen vaak kilo’s, goed idee

Of gewoon bij het origineel blijven dat qua kwaliteit véél langer meegaat?
Ik vind net dat jouw kind de "goedkope" smaak heeft een doos als deze is vrij goedkoop:

Een Harry Potter kasteel of andere "merk"-sets zijn vele malen duurder.

Als je toch wilt/moet besparen is tweedehands de beste keuze idd. Of beseffen dat je zelf zo'n set nog tweedehands makkelijk gaat kunnen slijten.
Bovenstaande set kan je tweedehands hooguit € 5 op besparen.

Je kan daar idd ook per kilo's kopen zoals hier:
 
Terug
Bovenaan