Kleine nieuwtjes

Scenario 1) Allochtonen expliciet vernoemd in krant. Een extra klap voor acceptatie van migranten.
Scenario 2) Allochtonen niet vermeld. Via sociale media wordt dit toch bekend (en veel VB-stemmers gaan er sowieso toch van uit dat het allochtonen waren, laten we eerlijk zijn), waardoor er naast het effect op de acceptatie van immigranten ook nog eens een zoveelste deuk in de geloofwaardigheid van 'main stream media' komt, en dat wordt bovendien gelinkt aan een 'omvolkingscomplot van de liberale elite', etcetera...

Vandaag de dag vermeld je het maar beter meteen. Dat geeft die meute gewoon iets minder reden om te zagen.

Dat staat er toch altijd bij? Of het nu gaat om aanrandingen/verkrachtingen of rellen in de blaarmeersen, er staat altijd bij vanwaar ze komen (en 't zijn nooit Belgen). De media zijn al links genoeg, als ze dat al moeten gaan verzwijgen is het wel heel ver gekomen..

Het viel me gewoon op omdat er nog niet zo lang geleden bij de aangevallen scholier in geraardsbergen er niet gecommuniceerd wordt over de etniciteit van de aanvallers. En nu er ergere feiten gepleegd zijn moet het ineens wel expliciet vermeld worden?
 
Het viel me gewoon op omdat er nog niet zo lang geleden bij de aangevallen scholier in geraardsbergen er niet gecommuniceerd wordt over de etniciteit van de aanvallers. En nu er ergere feiten gepleegd zijn moet het ineens wel expliciet vermeld worden?
Is de basisafspraak niet eerder, indien het niet vermeld staat zijn het autochtonen, indien het wel vermeld staat zijn het allochtonen ? Juist omdat er al decennia de claim is dat het niet mag benoemd worden dat het allochtonen zijn en dat het een complot is van de linksen !!!!
 
Ik snap het niet. Het nieuwsblad vermeld 'jongeren van allochtoonse afkomst' Dat lijkt me nu toch ook geen goed plan zo knal voor de verkiezingen. Zeker hoe mensen emotioneel stemmen en er voor andere berichtgeving van misdrijven er niet over gesproken wordt? Waarom moet dat nu dan wel?
Ik ben blij dat er kranten zijn die het zo nu en dan eens vermelden. Zou eigenlijk altijd vermeld moeten worden, dan kan er ook niet geïnsinueerd worden of ze een autochtone of allochtone afkomst hebben. Zo kunnen we ook eenvoudiger zien of de nieuwelingen echt het grote probleem zijn in onze samenleving zoals sommigen denken. En als blijkt dat het vaak blanke "verwarde" jongeren zijn, dan zal men uiteindelijk ook wel minder rechts gaan stemmen. Blijkt het niet zo te zijn, zal men nog rechtser gaan stemmen.

Het viel me gewoon op omdat er nog niet zo lang geleden bij de aangevallen scholier in geraardsbergen er niet gecommuniceerd wordt over de etniciteit van de aanvallers. En nu er ergere feiten gepleegd zijn moet het ineens wel expliciet vermeld worden?

Daar staat een filmpje bij, dus dan hoeft het niet per se vermeld te worden natuurlijk om te weten wat de etniciteit is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook niet weten waarom het erbij moet staan. Je weet er niks meer of minder mee. @utolor. heeft het al over nieuwelingen. Dat weet je al niet, dus mogelijk foute conclusie omdat de verwoording inspeelt op vooroordelen die de lezer al heeft. (En wat die ‘verwarde’ daar komt doen, zou ik ook niet weten)
 
Ik ben blij dat er kranten zijn die het zo nu en dan eens vermelden. Zou eigenlijk altijd vermeld moeten worden, dan kan er ook niet geïnsinueerd worden of ze een autochtone of allochtone afkomst hebben. Zo kunnen we ook eenvoudiger zien of de nieuwelingen echt het grote probleem zijn in onze samenleving zoals sommigen denken. En als blijkt dat het vaak blanke "verwarde" jongeren zijn, dan zal men uiteindelijk ook wel minder rechts gaan stemmen. Blijkt het niet zo te zijn, zal men nog rechtser gaan stemmen.



Daar staat een filmpje bij, dus dan hoeft het niet per se vermeld te worden natuurlijk om te weten wat de etniciteit is.

Ja maar wanneer ben je allochtoon en wanneer autochtoon.
Dat gaat over recente ouders of uw eigen geboorteplaats. Als je spreekt van 3de generatie dan zijn dit bezwaarlijk nog allochtonen.
Je moet het niet verwarren met mensen met een andere kleur, want dat is totaal iets anders. Daarbij zijn er ook voldoende allochtonen die blank zijn.

Etniciteit en nationaliteit zijn twee aparte zaken.
 


Echt waar, wtf man. Het eerste was hier (letterlijk) op 100m van mijn deur. Verdachten tussen de 12 en 16j oud, ongelofelijk.
Over de hoofdverdachte

"Ook thuis is hij iemand die zich gedraagt en aan de regels houdt. Voor zijn ouders zijn deze feiten dan ook een bijzonder zware klap"

Ah uiteraard, de ideale schoonzoon.
 
In Nederland
Ja maar wanneer ben je allochtoon en wanneer autochtoon.
Dat gaat over recente ouders of uw eigen geboorteplaats. Als je spreekt van 3de generatie dan zijn dit bezwaarlijk nog allochtonen.
Je moet het niet verwarren met mensen met een andere kleur, want dat is totaal iets anders. Daarbij zijn er ook voldoende allochtonen die blank zijn.

Etniciteit en nationaliteit zijn twee aparte zaken.
In een land vlakbij waar men wel werkt met een migrantenmonitor, criminaliteitsmonitor, ed en niet alles probeert te verbergen beschrijft men dit als volgt.
Ik vind dit nog het meest correcte.

schema-afbakening.png
 
In Nederland

In een land vlakbij waar men wel werkt met een migrantenmonitor, criminaliteitsmonitor, ed en niet alles probeert te verbergen beschrijft men dit als volgt.
Ik vind dit nog het meest correcte.

schema-afbakening.png

Deze flowchart komt toch perfect overeen met wat ik zei?
En correct, als dit gebruikt wordt voor wat het moet dienen is het correct ja. Als het zuiver is om te stigmatiseren dan niet.
En dit staat trouwens los van de etniciteit.
 
Over de hoofdverdachte

"Ook thuis is hij iemand die zich gedraagt en aan de regels houdt. Voor zijn ouders zijn deze feiten dan ook een bijzonder zware klap"

Ah uiteraard, de ideale schoonzoon.
Of gewoon ouders die denken dat ze hun zoon of dochter goed aan het opvoeden zijn, maar niets is minder waar.
 
Ik zou ook niet weten waarom het erbij moet staan. Je weet er niks meer of minder mee. @utolor. heeft het al over nieuwelingen. Dat weet je al niet, dus mogelijk foute conclusie omdat de verwoording inspeelt op vooroordelen die de lezer al heeft. (En wat die ‘verwarde’ daar komt doen, zou ik ook niet weten)
Je beeld je er wel iets anders bij in dan.

Ik beeld mij standaard blanke mannen in als ik berichtgeving lees. Dus hier zag ik zo typische scholieren van een college voor me. Nu het blijkbaar allochtonen zijn is dat beeld wat anders.

En dat rechts meer stemmen zou krijgen is toch ook niet per definitie iets slecht dat de media zou moeten tegen gaan.
 
De weduwe van de buschauffeur in Sierre die vijf jaar zonder vergunning kinderen opvangt en dan ook nog een crowdfunded start omdat ze schulden heeft en ‘een nieuw en eenvoudig leven’ wil opbouwen… Ook al heeft zij natuurlijk die bus niet gecrashed (is daar ooit duidelijkheid over gekomen?) het komt echt vreemd over en smaakt toch wat bitter imo.
 
En dat rechts meer stemmen zou krijgen is toch ook niet per definitie iets slecht dat de media zou moeten tegen gaan.

Rechts zeker niet.
Maar extreem rechts is wel een ander paar mouwen. Daar moet je goed de lijn bewaren tussen extreem zijn in uw standpunten, maar wel humaan zijn. En dat extreem zijn in uw standpunten en xenofoob of plat racistisch zijn.

Bij het VB kan je beide terugvinden, en dat is jammer. De algemene partijlijn is zeker 1 die je niet hoeft te weren. Ook hebben ze zeker wel partijleden die verstandig genoeg zijn en goed weten waar de klepel juist hangt. Ik heb ze al zaken in debatten horen zeggen waar ik de manier waarop niet koosjer vind, maar de boodschap wel zeer kan smaken.
 
De weduwe van de buschauffeur in Sierre die vijf jaar zonder vergunning kinderen opvangt en dan ook nog een crowdfunded start omdat ze schulden heeft en ‘een nieuw en eenvoudig leven’ wil opbouwen… Ook al heeft zij natuurlijk die bus niet gecrashed (is daar ooit duidelijkheid over gekomen?) het komt echt vreemd over en smaakt toch wat bitter imo.
Begrijp sowieso al niet hoe je 5 jaar een kinderopvang kan hebben zonder vergunning. Ik dacht net dat een kinderopvang streng in't oog gehouden zou worden. Daar zit dan toch ook iets grondig mis in België.

Over busdrama spreek ik me verder niet uit. Kan nu wel begrijpen dat die vrouw daar indertijd een shitstorm over zich gekregen heeft (Ongeacht of het al dan niet express was, ze zat niet zelf achter het stuur van de bus).
 
Opvallend dat in geen enkele media bericht wordt over de nationaliteit van gangster Mohamed Amra die in een moordende raid werd bevrijd uit een gevangenentransport in Normandië vandaag. Fransman neem ik aan dan?
Over pakweg de vermoordde truckchauffeur in Wallonië dit weekend wisten we wel meteen dat het om een Roemeen ging.
 
De weduwe van de buschauffeur in Sierre die vijf jaar zonder vergunning kinderen opvangt en dan ook nog een crowdfunded start omdat ze schulden heeft en ‘een nieuw en eenvoudig leven’ wil opbouwen… Ook al heeft zij natuurlijk die bus niet gecrashed (is daar ooit duidelijkheid over gekomen?) het komt echt vreemd over en smaakt toch wat bitter imo.
Ik vind dit toch maar een dubbel verhaal. Akkoord er zijn vergunningen nodig voor alles en regelgeving dient gevolgd te worden. Maar de ouders van die kinderen hebben geen slecht woord gezegd over haar opvang gezegd en eigenlijk allemaal gezegd dat dat ze het goed voor had. Ja, uiteraard zijn er altijd bij die van het momentum gebruik maken ' en zich bedrogen voelen'. Zoals geen geheim zijn de kinderopvangplaatsen een hedendaags probleem. Konden ze bij K&G zich nu niet beter nuttig hebben gemaakt en er alsnog voor gezorgd hebben dat die faciliteiten en papierwinkel in orde was. Dan had dit rechtbank verhaal waar ze zich dan Burgerlijke Partij stellen helemaal niet gehoeven. En dan was de samenleving ook geholpen...

Het parket eist 5 maanden voorwaardelijk maar zegt dat straffen moeilijk is... waarom dan geen 'eenvoudige schuldverklaring'?

Over dat met haar man en die bus in Sierre. Ergens doet dit niet ter zake in het verhaal. Dat zij daar van af heeft gezien kan ik best geloven maar mag niet als excuus ingeroepen worden om de vergunningen en regelgeving niet aan te vragen.
 
Terug
Bovenaan