Dranken Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?


  • Totaal aantal stemmers
    219
Een Nespresso OL toestel. Ik ben de enigste thuis die koffie drinkt en ik hou van het gemak van Nespresso.
Je hebt zeer veel keuze in smaken en af en toe komen er Limited Editions uit.
Van de kant en klare oplossingen is de Nespresso het beste, de kwaliteit van de koffie blijft het langst bewaard door de alu cups.
Gaat mijn voorkeur ook naar uit momenteel. Door het vacuüm van de de cups blijft het langer vers dan bij Senseo. En Dolce Gusto heeft meer variëteiten zoals lattes, chocomelk en thee maar nespresso heeft meer variatie voor mensen die puur koffie drinken.
 
Ik ga wss voor een 4 of 6 kops bialetti induction gaan denk ik.
Ik drink wel wat koffie in de ochtend en ik hou van goede koffie maar het is nu ook geen religie voor mij.
 
Gaat mijn voorkeur ook naar uit momenteel. Door het vacuüm van de de cups blijft het langer vers dan bij Senseo. En Dolce Gusto heeft meer variëteiten zoals lattes, chocomelk en thee maar nespresso heeft meer variatie voor mensen die puur koffie drinken.
Ik drink het liefst een lungo of espresso zonder iets bij. 's Ochtends voor de vroege ploeg drink zelfs een ristretto'tje... lekker intens.
De Vertuo is een goed alternatief voor mensen die liever grote koppen koffie drinken.
 
Hier al paar maanden aan het zien voor een deftige promotie op een volautomaat maar hier had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht. Ben ook de enige koffiedrinker hier dus misschien moet ik me dit gewoon aanschaffen. Heb je ook al volautomaat gehad om te kunnen vergelijken?
Ik heb er nooit zelf een gehad, maar wel regelmatig bij familie en vrienden gebruikt.
Het is het formaat en de kostprijs vs de hoeveelheid koffie die er hier gedronken wordt waardoor ik geen volautomaat heb.
Bij mijn moeder is het dezelfde pistonmachine als op de foto.
Lekkere koffie, maar als je enkel gemalen koffie pakt is de keuze gewoon veel beperkter. En het is toch nog altijd voor het overgrote deel de koffie(boon) die het verschil in smaak maakt.

Volautomaat is gemakkelijker voor een koffie geserveerd te krijgen. Maar in totaal met kuis tijd bij zal het even lang duren wss. Maar een volautomaat kuis je wanneer het u uitkomt en die Piston moet elke keer iets gekuist worden.

En met kuisen bedoel ik de zetgroep
Daarom dat ik mijn koffie hier lokaal koop bij een brander in het dorp.
Volgende stap is dan zelf malen, maar daar heb je weer extra werk en materiaal aan natuurlijk.

Kuistijd is voor mij wel verwaarloosbaar hoor, koffie uitkappen en even uitspoelen.
Schoonmaken is gewoon eens met een vod over gaan.

Ik heb ook een pistonmachine, dezelfde als op de foto van DeLonghi. Ben wel blij van de smaak, maar voor grotere tassen koffie is het te veel gedoe vind ik. Als je enkel espresso drinkt is wel fijn.
Je kan dat onderste stuk er toch uit halen?!
Bij mij passen al mijn mokken daar onder hoor.
 
Ik heb er nooit zelf een gehad, maar wel regelmatig bij familie en vrienden gebruikt.
Het is het formaat en de kostprijs vs de hoeveelheid koffie die er hier gedronken wordt waardoor ik geen volautomaat heb.

Daarom dat ik mijn koffie hier lokaal koop bij een brander in het dorp.
Volgende stap is dan zelf malen, maar daar heb je weer extra werk en materiaal aan natuurlijk.

Kuistijd is voor mij wel verwaarloosbaar hoor, koffie uitkappen en even uitspoelen.
Schoonmaken is gewoon eens met een vod over gaan.


Je kan dat onderste stuk er toch uit halen?!
Bij mij passen al mijn mokken daar onder hoor.
Jaja, die tassen passen er onder. Ik bedoel gewoon dat je twee keer moet door laten lopen voor een volledige tas, en tussendoor je gemalen koffie veranderen. Bij een volautomaat moet je maar 1x duwen :p
 
Jaja, die tassen passen er onder. Ik bedoel gewoon dat je twee keer moet door laten lopen voor een volledige tas, en tussendoor je gemalen koffie veranderen. Bij een volautomaat moet je maar 1x duwen :p
Ik gebruik gewoon espressokoffie voor mijn grote tassen en laat dan twee keer water door de zelfde koffie lopen :unsure:
 
Hier al 7 jaar een Nespresso machine, ik switch tussen cups van L'Or, Nespresso en Starbucks.
 
Sinds een maand de blije eigenaar van een De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B. Ding zet héérlijke koffie. De reviews ga ik je besparen want genoeg info te vinden op Tweakers oid. Heb veel geluk gehad deze begin september te kunnen kopen voor €167 euro. De warehousedeals waren toen -30% maar heb uiteindelijk met geluk een gloednieuwe gekregen. Andere die wel een warehousedealtoestel kregen zijn even blij want in de praktijk zijn ze (bijna) niet gebruikt. Zeker eens overwegen als je een goed en goedkoop toestel wilt.

oWAY1Zc.png
 
Sinds een maand de blije eigenaar van een De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B. Ding zet héérlijke koffie. De reviews ga ik je besparen want genoeg info te vinden op Tweakers oid. Heb veel geluk gehad deze begin september te kunnen kopen voor €167 euro. De warehousedeals waren toen -30% maar heb uiteindelijk met geluk een gloednieuwe gekregen. Andere die wel een warehousedealtoestel kregen zijn even blij want in de praktijk zijn ze (bijna) niet gebruikt. Zeker eens overwegen als je een goed en goedkoop toestel wilt.

oWAY1Zc.png
Dat is wel heel goedkoop, ik heb dezefde in juni gekocht en dat was 240€ excl BTW.
 
Sinds een maand de blije eigenaar van een De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B. Ding zet héérlijke koffie. De reviews ga ik je besparen want genoeg info te vinden op Tweakers oid. Heb veel geluk gehad deze begin september te kunnen kopen voor €167 euro. De warehousedeals waren toen -30% maar heb uiteindelijk met geluk een gloednieuwe gekregen. Andere die wel een warehousedealtoestel kregen zijn even blij want in de praktijk zijn ze (bijna) niet gebruikt. Zeker eens overwegen als je een goed en goedkoop toestel wilt.

oWAY1Zc.png
Voor die was ik dus ook op een prijs aan het wachten!
 
Sinds een maand de blije eigenaar van een De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B. Ding zet héérlijke koffie. De reviews ga ik je besparen want genoeg info te vinden op Tweakers oid. Heb veel geluk gehad deze begin september te kunnen kopen voor €167 euro. De warehousedeals waren toen -30% maar heb uiteindelijk met geluk een gloednieuwe gekregen. Andere die wel een warehousedealtoestel kregen zijn even blij want in de praktijk zijn ze (bijna) niet gebruikt. Zeker eens overwegen als je een goed en goedkoop toestel wilt.

oWAY1Zc.png
Deze hebben we thuis ook, zelf eerder sporadische koffiedrinker maar huisgenoten zijn tevreden en als er eens bezoek komt wordt dat ook wel eens vermeld, enige nadeel: zou wat warmer mogen - tas voorverwarmen is aan te raden (maar dat geld ook de de machine bij werkgever die 2500 € kost). Wel niet geschikt voor fancy drankjes te maken, die op het werk wel maar anderzijds is het wel wat moeite wanneer je met melk etc aan de slag moet.
 
Deze hebben we thuis ook, zelf eerder sporadische koffiedrinker maar huisgenoten zijn tevreden en als er eens bezoek komt wordt dat ook wel eens vermeld, enige nadeel: zou wat warmer mogen - tas voorverwarmen is aan te raden (maar dat geld ook de de machine bij werkgever die 2500 € kost). Wel niet geschikt voor fancy drankjes te maken, die op het werk wel maar anderzijds is het wel wat moeite wanneer je met melk etc aan de slag moet.
Wellicht heb je het al gedaan maar just in case kan je die wel iets hoger instellen:
 
Deze hebben we thuis ook, zelf eerder sporadische koffiedrinker maar huisgenoten zijn tevreden en als er eens bezoek komt wordt dat ook wel eens vermeld, enige nadeel: zou wat warmer mogen - tas voorverwarmen is aan te raden (maar dat geld ook de de machine bij werkgever die 2500 € kost). Wel niet geschikt voor fancy drankjes te maken, die op het werk wel maar anderzijds is het wel wat moeite wanneer je met melk etc aan de slag moet.
Er zit ook in de hogere prijsklasse gewoon veel verschil. We hebben nu zo'n Chaqwa machine, daar heb je veel keuze in "speciallekes" maar dat maakt niet specifiek lekker koffie. Geen idee wat zo'n apparaat kost.

Hiervoor was er een heel duur (11k) espressomachine, daar had je niet specifiek veel keuze van automatische bereidingen, maar er kwam wel de lekkerste koffie uit die je kon vinden in de buurt (en we zitten bovenop een Starbucks en Java koffie bar he :p ).
 
Nespresso met Douwe Egberts capsules (lungo). Zet geen grote tassen, maar wat mij betreft ideaal qua hoeveelheid. Machine gaat al 4 a 5 jaar zonder problemen mee.

Capsules staan bij colruyt regelmatig in reclame en dan slagen we ineens wat pakken in.
 
Ik twijfel tussen een bialetti 6 of 9 kops. Ben wel maar alleen, maar zou handig zijn als ik een gewoon een goeie grote mok wil drinken. Iemand ervaring? Scheelt €3, maar de 9 kops is wel niet meer in productie dus wss een oudere versie.

Als iemand een tip heeft over een klein goed malertje, ook welkom.
 
Laatst bewerkt:
Nespresso toestel hier. Als deze sneuvelt, zou ik toch graag eentje hebben die bonen maalt. Ik drink de laatste jaren veel meer koffie dan vroeger, en dan lijkt het mij ecologischer om voor bonen te gaan. Wij recycleren die aluminium cups wel, maar toch.
Ook eens een Dolce Gusto geprobeerd maar ik vond die koffies echt niet lekker en ook echt veel afval voor 1 koffie.
Ik ben wel kieskeurig in mijn koffie precies. Op het werk was iedereen laaiend enthousiast dat ze overschakelden naar Rode Pelikaan koffie maar dat vond ik ook niet te drinken.
 
Ik twijfel tussen een bialetti 6 of 9 kops. Ben wel maar alleen, maar zou handig zijn als ik een gewoon een goeie grote mok wil drinken. Iemand ervaring? Scheelt €3, maar de 9 kops is wel niet meer in productie dus wss een oudere versie.

Als iemand een tip heeft over een klein goed malertje, ook welkom.
Of die nu nog in productie is of niet, is niet van belang he. Het is nu niet dat daar nog veel vernieuwing in zit :D
Je moet er wel rekening mee houden dat het hier om espresso kopjes gaat. Je kijkt best naar de inhoud in ml (anders kan je wel eens bedrogen uitkomen). Wij hebben bvb een 10-tassen versie, maar de inhoud is 0.6l. Dat zijn 3 tassen he...

Qua maler hebben wij een Baratza encore. Goeie maler maar wel manueel te bedienen (dus geen timer/weegschaal).
 
Nespresso (met Graindor capsules) voor als ik een lazy fuck ben (lees: 90% van de tijd).
Dan ook nog een gewone (papier)filter trechter, en een French Press.
En als ik écht fancy wil doen, haal ik mijn Bialetti mokkapot van stal.
 
Had vroeger een Saeco en ondertussen ene Philips Latte Go volautomatische.

Deze gekozen vooral omdat die een melkkan heeft in slechts 2 stukken en dus makkelijk uit te spoelen is.
Drink meestal lates of cappuccino.
 
Volautomatische, met de juiste bonen, met lengtes voorsprong de beste optie voor lekkere koffie imo. Daarna komt voor mij Nespresso.

Siemens EQ500 hier, is eigenlijk vrij makkelijk in onderhoud.
 
Terug
Bovenaan