Live muziek & optredens

Gisteren naar Danny Brown in Botanique geweest. Was maar een uur, maar wel een uur vol genot. Even haarscherp als op je muzikale streamingdienst, plus dan nog eens extra delivery door Daniel. Moest door late afzegging van copain alleen gaan, maar dit heeft me niet tegengehouden van alles te geven (iets waar ik anders wel angst voor heb).

Perfecte redemption arc na zijn doortocht in de AB ettelijke jaren terug (toen wel echt niet geholpen door de slechte sound engineers van de AB). Eerste ervaring met Botanique was alleszins top, eigenlijk echt zot om zo'n grote hiphopnaam in zo'n kleine zaal te zien staan 😃
 
Laatst bewerkt:
Gisteren naar Danny Brown in Botanique geweest. Was maar een uur, maar wel een uur vol genot. Even haarscherp als op je muzikale streamingdienst, plus dan nog eens extra delivery door Daniel. Moest door late afzegging van copain alleen gaan, maar dit heeft me niet tegengehouden van alles te geven (iets waar ik anders wel angst voor heb).

Perfecte redemption arch na zijn doortocht in de AB ettelijke jaren terug (toen wel echt niet geholpen door de slechte sound engineers van de AB). Eerste ervaring met Botanique was alleszins top, eigenlijk echt zot om zo'n grote hiphopnaam in zo'n kleine zaal te zien staan 😃
Wou niet gaan omdat het de vorige keer blijkbaar heel slecht was. Zal ook wel helpen dat hij terug nuchter is. :D

Publiek goed mee?
 
Publiek was zeer goed mee, maar niet per se door de oude zakken (+30). De tieners en twintigers zorgden vooral voor bakken sfeer. Ik ben heel blij met deze jonge generatie van concertgangers 🤘
 
Zaterdag naar Stef Kamil Carlens & The Swoon geweest, in de Muziekgieterij in Maastricht: fantastisch optreden! Ik ben goed bekend met zijn werk, behalve de meeste recente plaat. Veel oude nummers die allemaal van nieuwe jasjes werden voorzien.

Wat een band ook weer. SKC heeft altijd een neus gehad voor goede muzikanten, en dat is nu niet anders: een geslaagde combo van oude rotten en jonge talenten. Alle muzikanten kregen van de frontman ook veel ruimte om hun kunnen in de verf te zetten. Met als gevolg dat de meeste nummers lang uitgesponnen werden met langere muzikale stukken. Er werd gedanst, gezongen en gespeeld dat het een lust voor oog en oor was.
Het funky optreden swingde van voor tot achter. Misschien het dichtste wat je bij "de Prince ervaring" kunt komen in België.
 
Gisteren Briqueville en Doodseskader in de kreun. Briqueville was top, Doodseskader toch echt niet mijn ding vrees ik :unsure: lyrics gewijs schreeuwt dit echt "Im 16 and this is deep"
 
Gisteren Briqueville en Doodseskader in de kreun. Briqueville was top, Doodseskader toch echt niet mijn ding vrees ik :unsure: lyrics gewijs schreeuwt dit echt "Im 16 and this is deep"

Mooie opkomst van publiek ook vond ik, om midden in de week te zijn.

Voor mij vallen Briqueville en Doodseskader alle 2 in de categorie "veel overtuigender live dan op CD/..."
 
Gisteren Briqueville en Doodseskader in de kreun. Briqueville was top, Doodseskader toch echt niet mijn ding vrees ik :unsure: lyrics gewijs schreeuwt dit echt "Im 16 and this is deep"
Ik had van beide bands nog niets beluisterd. Briqueville vond ik maar meh, dikke sound maar hun lange opbouwende nummers vond ik maar niets, en ik hou normaal wel van een lange opbouw. Het was bij momenten ook niet strak gespeeld.
Doodseskader vond ik goed maar idd eerder een live band.
 
Terug
Bovenaan