Nieuws Microsoft sluit o.a. Arkane Austin (Prey, Redfall) en Tango Gameworks (Hi-Fi Rush) in ontslagronde bij Bethesda

Als xbox fan vanaf hun eerste console denk ik dat het beste dat het merk kan doen is volgende generatie multi platform te gaan.
Laat hun dan nog een handheld uitbrengen zoals valve. Met gamepass en pc games
 
Tja wat verwacht je.. Gamepass gaat niet de 60 miljard betalen die ze betaald hebben voor Activision. Xbox is altijd een voetnoot geweest in het bedrijf MS, maar nu ze groot geld hebben uitgegeven gaan ze ook het grote geld moeten binnenbrengen. En dat kunnen ze niet, dus dan doe je aan cost cutting.

Phil Spencer is altijd een charlatan geweest en bewijst het nog maar eens. Xbox had een succesverhaal kunnen worden maar hij heeft er nooit iets mee gedaan.
 
Propere write up, die het mooi samenvat in de eindconclusie.
Het is eigenlijk triestig, want ondanks de middelen en het windows platform dat Microsoft draagt, hebben ze eigenlijk nog nauwelijks iets van eigen identiteit over. Halo en Gears op sterven na dood. Hun meest relevante ip zijn op Forza na, allemaal gekocht. Zeer spijtig.
 
Feit is dat MS met Xbox hard aan het falen is, heel hard. Enorm zielig. Nuja, ik heb geen medelijden meer, wat mij betreft mag Xbox (ook al was ik daar in mijn jeugd enorm fan van, want heb nog de eerste Xbox gehad met een hoop iconische games en super herinneringen tot gevolg) nu wel echt helemaal doodgaan.. Ik hou het sws toch op mijn pc als ik games wil spelen die richting MS komen. Nog zo'n voorbeeld: Hellblade 2, ik vind dat het daar toch best rustig voor is. Die game zou echt gigantisch gemarket moeten worden maar ik zie er eigenlijk weinig van...
 
Vind het zeer spijtig van sommige studios tja overnames door grote bedrijven is nooit of nimmer een garantie je word dan een nummertje.
Niet verbaasd over dit ...al jaren stel ik me de vraag hoe lang nog... als je zo met verlies werkt .En dan zo'n grote aankopen, voor de record geen XBOX hater zelf sympatie want moest ik in hun eco systeem gerold zijn bij de opstart zou ik echt pissed zijn met de gang van zaken. CEO van Larian heeft een tijd terug al een opmerking gegeven ivm hebzucht van de grote bedrijven... vrees nog meer ...

edit zie dat in de titel Prey staat 'bangelijk goed spel' maar die komt van Arkane Lyon die blijft wel bestaan. ;)

Hoop dt Ninja Theory niet hetzelfde lot ... als de verkoopcijfers van Hellblade 2 tegenvallen nuja zelfs dat is geen garantie .

Las ergens dat men bij MS ook meer kleinere/kortere spellen wil en meer live service games wat ik nu persoonlijk HAAT. Korte spellen horen op uw smartphone en live mag ...🔒

Gamepass is te goedkoop ( via VPN is het 1 euro enz ) is enkel om zo'n groot mogelijke publiek aan te trekken lukt ook enkel maar omdat MS dit dekt en de players geen 'groot' geld willen spenderen. Als je als kleine zelstandige bakker 10B op rekening hebt en ge kunt uw brood aan 1 cent verkoopt staat het hele land aan bij wijze van spreken uw voordeur en maakt niet uit als er een ingredient ontbreekt. Niet dat Sony veel beter doet
ze hebben vb Evolution Studios opgedoekt wat ik zeer betreur Motorstorm/driveclub en begin dit jaar aangekondigd 900 pers te ...

Hoop wel dat Xbox console blijft bestaan in de toekomst want zo creëer je een evenwicht komt enkel ten goede van de kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
edit zie dat in de titel Prey staat 'bangelijk goed spel' maar die komt van Arkane Lyon die blijft wel bestaan. ;)
Mmm, bij mijn weten heeft arkane Austin wel degelijk Prey gemaakt. Swat, blijft een fucked up situatie, vooral door de communicatie van Spencer, Booty,... Op dit moment kan je Xbox echt niet serieus nemen en dat hebben zij zelf gecreëerd. Doen alsof zij ontwikkelaars hun vrije ding willen laten doen en het zo naar ons gamers ook communiceren. Terwijl het allemaal dikke BS is. Uiteindelijk willen ze gewoon heel veel geld verdienen en creatief werk is pure bijzaak. Wat duidelijk blijkt uit gelekte documenten. Zelfs de Fable studio destijds bracht behoorlijk wat geld binnen, maar het was niet genoeg. Red fall is een spel dat Arkane wilde cancelen, maar Xbox verplichte hen om het toch te maken. En zo kan je hier pagina's vol schrijven. Het is gewoon erg dat die mensen hogerop gigantische bedragen inkom krijgen per maand. En als die ontslagen worden worden ze nog miljoenen uitbetaald. De creatieve ontwikkelaars die nu ontslaan zijn daarentegen niet. Terwijl zij volgens de communicatie naar ons toe perfect werk geleverd hebben, buiten Red fall dan. Maarja, Spencer en co hadden geen flauw idee dat dat spel zo slecht ging zijn. Zij dachten dat het gamepass zoveel procent omhoog ging trekken. Lol denk ik dan. En de Activision aankoop was de kers op de taart voor Spencer. Hij besefte alleen niet dat met 100 miljard uit te geven, hij het uiteindelijk niet meer voor het zeggen ging hebben als de cijfers niet omhoog gaan. Hij heeft gefaald. Benieuwd of hij nog lang in beeld gaat blijven. Het gaat ieder geval een zware taak zijn om het vertrouwen van de consument terug te winnen. En niet alleen hen, ook van de ontwikkelaars. Want mocht ik nu het hoofd van bijvoorbeeld Ninja Theory zijn, zou ik echt niet op mijn gemak zijn. Zoveel shit gecreëerd door onbekwame mensen hogerop. Verschrikkelijke management met Xbox. En dat is toch echt wel erg...
 
Mmm, bij mijn weten heeft arkane Austin wel degelijk Prey gemaakt.
idd heb me vergist ...verkeerd gelezen en dus is het nog erger 🤔 hopelijk vinden deze mensen onderdak bij een zelfstandige dev zoals vb Larian houd ook risico in maar denk dat vele het hun al beklagen dat ze opgekocht zijn.
 
Terug
Bovenaan