Mijn volgende break/vakantie

En zeker niet in de zomervakantie doen, temperaturen van 40 graden en meer.
Met een kind niet, maar als volwassenen?
Gewoon doenbaar ook. 3x Egypte geweest in Juli - Augustus en Dubai ook al gedaan in Augustus

Heet? Ja absoluut
Maar ge gaat niet voor 15 graden en regen hè 😊
 
Met een kind niet, maar als volwassenen?
Gewoon doenbaar ook. 3x Egypte geweest in Juli - Augustus en Dubai ook al gedaan in Augustus

Heet? Ja absoluut
Maar ge gaat niet voor 15 graden en regen hè 😊

Helemaal akkoord, sommige kunnen er ook beter tegen uiteraard.

Mijn vriendin zit in 40 graden te zonnen en ik zoek de schaduw op.

Tussen de 30 en 32 vind ik ideaal eigenlijk.
 
Gisteren heb ik vier weken Australië geboekt in oktober. Ik hoop denk dat dit de beste periode is om naar ginder te gaan aangezien ik niet goed tegen de extreme hitte kan.

In juli ga ik tien dagen naar Noorwegen en in augustus staat er een citytrip naar Boedapest gepland met het verlengd weekend rond de vijftiende. Ik ga zien of ik nog ergens een weekje Peaks of the Balkan er kan tussengooien in de tussenperiode. Anders zal het een reis worden in de eindejaarsperiode waar Oeganda hoog op het verlanglijstje staat (maar wel verschrikkelijk duur is).
 
Gisteren heb ik vier weken Australië geboekt in oktober. Ik hoop denk dat dit de beste periode is om naar ginder te gaan aangezien ik niet goed tegen de extreme hitte kan.

In juli ga ik tien dagen naar Noorwegen en in augustus staat er een citytrip naar Boedapest gepland met het verlengd weekend rond de vijftiende. Ik ga zien of ik nog ergens een weekje Peaks of the Balkan er kan tussengooien in de tussenperiode. Anders zal het een reis worden in de eindejaarsperiode waar Oeganda hoog op het verlanglijstje staat (maar wel verschrikkelijk duur is).
✈️✈️✈️✈️✈️
 
Veel hangt af van de vochtigheid.
30 graden en 85% vochtigheid in Bali is afzien.
40 graden en 40% vochtigheid in Dubai is aangenaam.

Absoluut.
Ik ben ooit echt een paar dagen kapot gegaan in het noorden van Colombia (Cartagena & Tayrona National Park). Het was daar eigenlijk maar max 34 graden ofzo, maar heel hoge luchtvochtigheid. Non-stop dag en nacht dat het zweet van mij afliep. Zelfs stil zitten in de schaduw was te warm. Koude douche nemen, en 5 minuten later opnieuw nat van het zweet. :help:

Geef mij maar 25 graden en 's avonds genoeg afkoeling dat ge een lichte pull nodig hebt.
 
Absoluut.
Ik ben ooit echt een paar dagen kapot gegaan in het noorden van Colombia (Cartagena & Tayrona National Park). Het was daar eigenlijk maar max 34 graden ofzo, maar heel hoge luchtvochtigheid. Non-stop dag en nacht dat het zweet van mij afliep. Zelfs stil zitten in de schaduw was te warm. Koude douche nemen, en 5 minuten later opnieuw nat van het zweet. :help:

Geef mij maar 25 graden en 's avonds genoeg afkoeling dat ge een lichte pull nodig hebt.
Tegen de 50 graden gehad in Qom (Iran) en buiten het feit dat mijn chocolade aardig smolt dat ik als cadeau mee had voor mijn gastheer nog best "te doen". Vietnam in september gedaan en eigenlijk ging dat ook nog wel. Uiteraard gezweet als een rund, maar dat doe ik sowieso al snel zodra het meer dan 25 graden is. Ik heb wel eens in een hittegolf hier in België last gehad van de luchtvochtigheid, dat ik kapot aan het gaan was door overtollig gezweet en niet de mogelijkheid hebben om af te koelen.

Hoe mensen in sommige wereldsteden waar het vaak zo warm is rondlopen in een pak, begrijp ik toch niet. Maar ik vermoed dat die vaak gewend zijn aan de hitte en er niet zo hard van zweten.
 
Hoe mensen in sommige wereldsteden waar het vaak zo warm is rondlopen in een pak, begrijp ik toch niet. Maar ik vermoed dat die vaak gewend zijn aan de hitte en er niet zo hard van zweten.
En als je generatie op generatie zo'n warm (en vochtig) weer gewoon bent, dan vermoed ik dat je genetisch ook vermoedelijk gemuteerd bent tot iemand die daar puur natuur ook beter tegen kan hé.

Swoit in september ga ik naar Lissabon.
 
Eind deze maand weer naar Brazilie voor mijn vrouw haar familie/vrienden te zien. Naast Rio de Janeiro blijven we ook even in Paraty ( favoriete plaats waar ik ooit ben geweest) en Cabo Frio.

Gelukkig is de zomer daar gedaan.
 
Twee dagen Parijs begin juni (aantal matchkes Roland Garros meepikken op centre court, zou zeer leuk zijn moest ik the last dance van Nadal nog kunnen meemaken) 🥳.
 
Zijn er hier mensen die enige tips hebben voor een warme/exotische vakantie in september?

Door medische omstandigheden zijn we de afgelopen twee jaar niet echt op vakantie kunnen gaan, dus willen we het er nu wel terug eens goed van nemen.
Normaal zijn we eerder voor actieve vakanties, veel gaan hiken, gaan bezichtigen, maar de kaars is zo goed als uit, en de komende maanden gaan voor ons beide nog zwaar zijn, dus willen we deze keer in september echt eens gewoon met ons tam gat in de zon liggen..
Gewoon even aan niets denken, het vliegtuig op naar de zon en een goede 10 dagen à twee weken genieten van een all inclusive vakantie.
Vertrek rond 17 september, zwembad, cocktails, zee,...

Zoals gezegd, normaal gaan we eerder voor actieve vakanties, dus de all inclusive wereld is ons ondertussen minder goed bekend. Al vele jaren geleden. Bij all inclusive denk ik dan direct aan Tui, Neckermann,.. maar ik moet eerlijk gezegd zeggen, de kwaliteit is precies niet meer hetzelfde?
Of onze verwachtingen liggen misschien ook gewoon hoger door hoe prijzig bepaalde all inclusive's geworden zijn.. Voor wat sommige vragen wil je echt wel de top van de top, maar als je dan reviews leest of foto's bekijkt op andere websites..

Locatie maakt ons eigenlijk niet uit. Zolang er maar rust, veel zon en warmte is. En niet om moeilijk te doen, maar geen al te groot massatoerisme liefst.
We hadden zelf al eens zitten kijken naar Kos, Rhodos, Punta Cana, Aruba, Phuket,.. maar geraken er niet uit.
Phuket zat heel hard in mijn gedachten, maar september lijkt er niet de periode te zijn 😑 Punta Cana zegt men eerder ook niet in september (orkaanseizoen), echter ben ik er jaren geleden ook geweest toen en geen druppel regen gehad op twee weken.
Op het internet lees je heel veel verschillende meningen natuurlijk, daarom wou ik eerder eens polsen naar mensen met persoonlijke ervaringen hier.

Thx alvast!
 
Terug
Bovenaan