Netflix Netflix


Sssst, het plebs niet jaloers maken. Dat is enkel voor zij die moderator en Cultuur Crew cumuleren natuurlijk.

Nu dat gezegd zijnde, vind ik de prijs voor Netflix toch stevig aan het worden. Gelukkig kijkt mijn wederhelft er meer naar maar voor mij is het aanbod vrij karig.
 
Sssst, het plebs niet jaloers maken. Dat is enkel voor zij die moderator en Cultuur Crew cumuleren natuurlijk.

Nu dat gezegd zijnde, vind ik de prijs voor Netflix toch stevig aan het worden. Gelukkig kijkt mijn wederhelft er meer naar maar voor mij is het aanbod vrij karig.
20 euro is echt te veel voor een ton aan crappy releases met af en toe een uitschieter.
 
Mja, dat zou ik ook denken.

Tot ik net eens in m'n boekhouding ben gaan opsnorren hoeveel ik aan DVD's & Blurays uitgaf in de 7 jaar voor ik Netflix nam, en da's ook 21€/maand gemiddeld. Dus dan is die 15€ (1080p) nog altijd een koopje, gezien ook het extra gebruiksgemak.

Nee niet alles staat erop dat ik zou willen zien, maar ik ben nooit gehaast en mijn watchlist staat overvol; ik heb ook nog Prime (afgesloten vnl voor de gratis verzending) en kijk af en toe ook nog gewoon TV, terwijl er helaas toch maar 24u in een dag zijn...

Wel benieuwd naar het komende HBO aanbod, de gebruikservaring & de prijs...
 
20 euro is echt te veel voor een ton aan crappy releases met af en toe een uitschieter.
Aan de andere kant is dat het equivalent van 2-3 filmen (afh van 4k of 1080p) te kopen in een actie. Dus op die manier is het niet echt een slechte prijs.

Ik ben ermee gestopt sinds dat het account sharen buiten de familie gestopt is. Als men 1 4k stream voor 10€ zou voorzien misschien. Als het een actie is van 80€ voor 1 jaar, waarschijnlijk wel. Maar 200+ euro bedankt ik er voorlopig toch wel voor. Of zal ik eens een maandje tijdens het kerstmisverlof of zo doen om dan de toppers even te bekijken.

Ik beperk het voorlopig tot prime, ook al is het aanbod niet super, zijn er toch soms wel leuke dingen te zien. Ofwel de streams van vtm, vrt,... en de voorraad aan series die ik ondertussen verzameld heb in de laatste 5 jaar aan acties met de occasionele 4k die ik nu nog koop. Al zie ik mij nu eerder een maandje netflix, een maandje disney+ etc voorzien dan gewoon een jaarabonnement van het 1 of het andere.
 
Ik denk er sterk aan de zeilen terug te hijsen. Deze prijzen zijn toch gewoon absurd aan het worden.
20€ voor 4, 4Kstreams 😳
10 euro voor 1 enkele crappy 720p....
 
Langs de andere kant: inflatie. Eigenlijk zijn het prijsdalingen.
Sinds november '21 betaalde je 13.5€ voor het 1080p abo. Aangepast aan de inflatie is dat nu +-15.75€. Hun nieuwe prijs zit daaronder.
Ook het 4K abo gaat van 18 naar 20, terwijl het met inflatie ook 21 had "mogen" zijn.
 
Ik ga downgraden naar 9,99 euro, heb nu dat van 13,49//nu 14,99

Maar hoe triestig is dat 720p, waarschijnlijk ga ik het niet zien.
dit in 2024 is wel jammer
 
From season 2 is blijkbaar gewoon op de Star zender te bekijken. Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog betaal voor netflix als er meer te zien is op telenet.
Een groot deel van het netflix aanbod kun je gewoon op telenet zien.
 
Terug
Bovenaan