Oorlog tussen Hamas en Israël

Ik ken iemand die daar woont, blijkbaar gaat Hamas die schuilkelders zelfs binnen om daarbinnen iedereen uit te moorden.
 
Dit gaat toch gewoon evolueren naar een eenzijdige genocide ? Palestina binnen een maand volledig veroverd?

Een verovering van Gaza en een genocide van de Palestijnen die er wonen zijn nu wel twee verschillende dingen. Toegegeven met was rusland al anderhalf jaar uitsteekt lijken die twee soms sterk op elkaar. Nu mag je denken wat je wil van Israël maar een genocide durf ik wel uitsluiten.

Een verovering daarentegen. Misschien? Maar ook dat lijkt me weinig waarschijnlijk. Zeer kostelijk voor weinig voordeel denk ik.
 
Israelische regeringen worden steeds extremistischer, ik denk niet dat veel Palestijnen nog veel geloof hechten aan een verbetering van hun situatie via de geijkte weg. Daarnaast heb je de interne problemen van Israel die tot een verzwakking hebben geleid. Hamas heeft z’n kans dus geroken, hoewel ik ze werkelijk 0% kans geef.
Gevolgen: na de initiele doden aan de kant van Israel gaan we een veel groter bloedbad aan Palestijnse kant zien. En de Israelische samenleving zal weer aan elkaar gaan klitten. In zekere zin is dit een godsgeschenk voor bibi en zijn regering.

Tijd ook om de rol van de internationale gemeenschap te evalueren. Die slaagt er sinds de akkoorden van de jaren 90 niet in om de polarisatie in het gebied een halt toe te roepen.
 
De Israëlisch-Palestijnse kwestie is zonder meer ingewikkeld, maar hoe de Palestijnen zich in de beelden gedragen is ronduit beestachtig.
Nietsontziend, blijkbaar ook al buitenlandse werkers (Thaïs en Filipijnen) vermoord en/of ontvoerd.
Echt verschrikkelijk hoe er te werk wordt gegaan.
 
Tijd ook om de rol van de internationale gemeenschap te evalueren. Die slaagt er sinds de akkoorden van de jaren 90 niet in om de polarisatie in het gebied een halt toe te roepen.
Er is geen enkele manier hoe wij hier een bevolkingsgroep kunnen gaan dwingen om te doen wat wij willen dat die gaan doen. De volledige geschiedenis heeft dit gewoon duidelijk gemaakt.

Als de mensen ter plaatse het niet willen doen, dan moet je ze hen de frustraties maar op elkaar laten uitwerken. ongeacht hoe beestachtig die zijn.
Daarom ook dat zaken zoals oorlogsmisdaden veroordelen belachelijk is. Eventjes er vanuit gaan dat er regeltjes zijn die men moet volgen in een conflict.

De Israëlisch-Palestijnse kwestie is zonder meer ingewikkeld, maar hoe de Palestijnen zich in de beelden gedragen is ronduit beestachtig.
Frustraties die opgebouwd zijn die er nu uitkomen.

Niet meer dan normaal. En te verwachten bij elk individu. Beschaving is en blijft enkel een vernislaag.
Net zoals dat alcohol, vernislaagjes afbreekt
 
Mogelijks luidt dit het einde in van Palestinie. Carte blanche voor Israël nu, en niemand die hen iets in de weg gaat leggen.
Stel je voor, de problematiek van Hamas en van een Palestijnse staat definitief opgelost. En Bibi held van het volk.
 
Mogelijks luidt dit het einde in van Palestinie. Carte blanche voor Israël nu, en niemand die hen iets in de weg gaat leggen.
Stel je voor, de problematiek van Hamas en van een Palestijnse staat definitief opgelost. En Bibi held van het volk.
De vraag is of de Arabische landen wel gaan toelaten dat Israel Palestina volledig van de kaart gaat vegen? Gezien de huidige situaties in de wereldpolitiek ben ik toch bang voor escalatie.
 
Mogelijks luidt dit het einde in van Palestinie. Carte blanche voor Israël nu, en niemand die hen iets in de weg gaat leggen.
Stel je voor, de problematiek van Hamas en van een Palestijnse staat definitief opgelost. En Bibi held van het volk.
Dit is nog niet erg genoeg. Als Hamas in Tel Aviv geraakt, dan zie ik zo'n escalatie gebeuren. "never again" - bibi waarschijnlijk.
Enkele dorpen zijn het niet waard om verketterd te worden door de internationale gemeenschap.

Vergeet ook niet dat de Arabische landen de Palestijnen te hulp zullen komen mocht Israël genocidaal willen worden.
 
Hoe die amateurs het altijd in hun hoofd krijgen om Israel aan te vallen...
Bibi gaat er gehakt van maken en Palestinie deze keer reduceren tot een hoopje schroot. Dat zie je toch van ver aankomen.

Mogelijks luidt dit het einde in van Palestinie. Carte blanche voor Israël nu, en niemand die hen iets in de weg gaat leggen.
Stel je voor, de problematiek van Hamas en van een Palestijnse staat definitief opgelost. En Bibi held van het volk.

Het is in het Nederlands gewoon Palestina hoor, denk dat je spellingscontrole nog in het Engels staat ofzo ;-).
 
Mogelijks luidt dit het einde in van Palestinie. Carte blanche voor Israël nu, en niemand die hen iets in de weg gaat leggen.
Stel je voor, de problematiek van Hamas en van een Palestijnse staat definitief opgelost. En Bibi held van het volk.
Ik weet niet of de IDF in staat is om Palestina te bezetten. Het is niet dat ze daar bepaald met open armen zullen worden verwelkomd als bevrijders.
 
Damn, had niet door dat het de verjaardag is van Yom Kippur...

Hamas’s surprise attack on Israel, on the 50th anniversary of the Yom Kippur war, will be remembered as an intelligence failure for the ages.

In the space of several hours, dozens of Gaza militants broke through the border fence into southern Israel, surprising local military positions.

Gunmen kidnapped and murdered Israelis in the southern border communities, filming their assault as they advanced in numerous locations. In one instance, a Gaza television journalist delivered a stand-up report about one attack from inside Israel, an almost unthinkable moment.

While the images of several thousand rockets sectoring the sky has become familiar over the years during the periodic upticks in fighting around Gaza, the footage of Hamas assault teams moving through the streets in communities such as Sderot, blowing the gates of a kibbutz and firing on passing cars and pedestrians, showed scenes not witnessed by most Israelis for whom short-lived attacks in cities have become a fact of life.

If it is surprising it is because Israel’s surveillance of Palestinian society is both highly sophisticated and highly invasive, with monitoring ofHamas’s activity in particular one of the most important tasks for the security establishment.
 
Ik weet niet of de IDF in staat is om Palestina te bezetten. Het is niet dat ze daar bepaald met open armen zullen worden verwelkomd als bevrijders.
6000km3. Doenbaar. Al wie zich met geweld verzet is de facto een vijandige soldaat en krijgt de volle laag. Het is oorlog.
Afwachten geblazen, maar dit zou weleens van een horrorscenario naar een droomscenario kunnen evolueren voor Israël.

Wie gaat hen iets in de weg leggen? Niet de VS, niet Europa, niet China, niet Rusland, zelfs niet Saudi.
Ja, misschien Iran. En daarnaast een handvol militair irrelevante landjes.
 
6000km3. Doenbaar. Al wie zich met geweld verzet is de facto een vijandige soldaat en krijgt de volle laag. Het is oorlog.
Afwachten geblazen, maar dit zou weleens van een horrorscenario naar een droomscenario kunnen evolueren voor Israël.

Wie gaat hen iets in de weg leggen? Niet de VS, niet Europa, niet China, niet Rusland, zelfs niet Saudi.
Ja, misschien Iran. En daarnaast een handvol militair irrelevante landjes.
Horrorscenario. Dat is nu nog niet het geval. Pas als ze Tel Aviv of Jeruzalem bezetten, maar dat is onmogelijk.
 
Terug
Bovenaan