OS 2020 | Hockey: op naar een lagelandenfinale?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. Maar deze atleten die prijzen pakken zijn 10x zo fier en gelukkig met een WK of Olympische medaille dan wanneer de duivels een WK zouden winnen, of extra teleurgesteld zoals de Cats gisteren dan de duivels bij hun uitschakeling. 't gaat hier echt nog om sport en de voetballers zijn bezig met hun bankrekening
 
Ik weet niet of ik hier nog mag posten, deze thread is enkel voor mensen die de sport appreciëren, of doen alsof. Ik ben nu wel blank en dubbel gevaccineerd met Pfizer, toch de Rolls Royce onder vaccins, dus ik denk dat mij daarmee nog wel een post kan afkopen.

Finale zo goed als helemaal bekeken, was nog wel spannend zoals elke sport wel eens kan zijn en dus best genietbaar. Nergens echt een voetje gezocht inderdaad, dus de ocharme enige twee goals op een uur tijd waren van die holderdeboldergoals na een deflectie tegen de tegenstander, uiteraard geen verrassing voor mij. Laatste vijf minuten serieus ondergelegen maar toch volgehouden en dus penalty'tjes slepen. Ik moet wel zeggen met een concept van shootouts dat ik best wel eens in het voetbal wil zien, man tegen man heeft wel iets op die manier. Ik kreeg al flashbacks naar het EK want ook hier was het een Denayer die het verklootte en uiteindelijk moest gered worden door een sterke keeper. Perfecte uitkomst verder voor mij: goud pakken en toch heeft iedereen hier pagina's lang zitten vloeken op die regels. Wat kan ik nog meer willen? Zelfs de videoref was op het einde gewoon lotjes aan het trekken omdat ie het niet meer wist. Beste moment was toen er iemand zonder ook maar enige intentie via een deflectie een bal recht op zijn bek incasseerde en er toch een strafcorner voor kreeg. Zomaar, wie verzint het?

Hetgene dat ik wel echt respecteer, is dat enkel goud halen goed genoeg was voor deze spelers, en dat zilver beschouwd werd als een grote mislukking. Eindelijk een echte topsportmentaliteit in plaats tevreden te zijn met een nutteloos Olympisch diploma! Heel goed, dat wil ik zien in sport. Nu ja, ook dat is wel begrijpbaar, de papa koopt die zonen gewoon een echt diploma in Cambridge of zo, of ergens anders waar Reuzegom connecties heeft.

Nee serieus; proficiat @SlashDotDash! Dik verdiend en zeer cool dat een Belgische ploeg goud pakt in een sport die ge zelf beoefent, sporten vergelijken is moeilijk maar dit kan inderdaad wel eens de beste Belgische prestatie qua ploeg zijn. Toch na de wereldtitel korfbal van België in 1991, die staat op eenzame hoogte bij ploegsporten die niemand waardeert. Ik zou u een kilo oesters laten leveren via Deliveroo maar zo een extreem herkenbaar cyaan fietsertje dat voor vier euro negenennegentig levert wil niemand met een hockeystick in huis aan zijn deur. Het blijft dus bij deze oprechte gelukwensen. Wel spijtig dat winnaars van competities maar drie jaar Olympisch kampioen zijn in plaats van vier, moet toch sucken voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Merci Gavin, da's mooi van je ✌️

Beste moment was toen er iemand zonder ook maar enige intentie via een deflectie een bal recht op zijn bek incasseerde en er toch een strafcorner voor kreeg. Zomaar, wie verzint het?
Gevaarlijk spel en dus verdedigende fout in de cirkel :D
 
Gavin, je posts die ik las, zijn wat aan de groffe kant, maar op zo'n manier dat het grappig wordt. Je hebt echt wel schrijftalent.
 
Klopt. Maar deze atleten die prijzen pakken zijn 10x zo fier en gelukkig met een WK of Olympische medaille dan wanneer de duivels een WK zouden winnen, of extra teleurgesteld zoals de Cats gisteren dan de duivels bij hun uitschakeling. 't gaat hier echt nog om sport en de voetballers zijn bezig met hun bankrekening
Ik vind dat toch wat te cliché. Voetballers hebben evengoed ambitie en een ego (dat laatste vooral). Je kan van spelers als Courtois, De Bruyne, Lukaku, ... niet zeggen dat ze enkel met geld bezig zijn. Die willen ook een palmares en records. Idem voor de allergrootsten zoals Messi en Ronaldo.

Natuurlijk hebben je ook genoeg 'talenten' die na één pay-check meteen naast hun schoenen beginnen lopen. De voetbalwereld is op zoveel vlakken rot en doordrenkt van macht, geld en corruptie. Dat maakt het wel iets helemaal anders dan de meeste Olympische sporten natuurlijk. Spelers zijn daar, veel meer dan in de meeste andere sporten, ook gewoon een speelbal.


Ik ben echt wel content voor deze hockeyploeg. Je moet het toch maar doen. Bij zilver had heel België gesproken van een gemiste kans. Mede omdat ze vooraf hun ambitie ook niet onder stoelen of banken hebben gestoken. Dat moet een enorme ontlading zijn. Wat een fantastisch parcours ook voor Shane McLeod. Indrukwekkend om dat als trainer te bereiken en een cyclus zo af te sluiten. Dan kan je echt zeggen, het werk is 100% klaar.
 
Het is publiek geheim, maar Gavvers is de ghost writer achter menig TV programma's/persoonlijkheden o.a Willy's & Marjetten; Dat is volk da op ons neerkijkt omdat het hockey speelt..

En de karikaturen kloppen misschien ook wel gedeeltelijk rond Hockey, maar 100 x liever dees mannen dan de gemiddelde voetballer.

1) Zoals terecht aangehaald; Goud was inderdaad het enigste wat telde voor die mannen, echte topsport mentaliteit. En ik ben er zeker van dat ge een hoop van die gasten een week niet zou kunnen aanspreken moest het vandaag niet gelukt zijn.

In tegenstelling tot menig Rode Duivel, als je sommige die mannen hun reactie zag doorheen de jaren. Hazard werd net uit de Champions League gekegeld en lag 5 minuten al te dollen met ex ploeggenoten bij Chelsea. Een Hazard is wel zo een type dat alles niet te serieus neemt en dat hoeft ook niet, het is maar voetbal, maar het is wel illustratief qua mentaliteit. Geen over mijn lijk mentaliteit.

2) Meerderheid van die gasten bij de Lions, moeten het inderdaad heel waarschijnlijk niet voor het geld doen, want pa en ma hebben 100'en miljoenen, of zelf miljarden op de bankrekening staan, geërfd van vroegere generaties (Old Rich).

Ma die mannen kunnen toch nog iet ofwa normaal doen.

Vroeger kwamen er van de rijkste families uit België bij ons in de winkel. De moeder van 1 daarvan was 1 van normaalste mensen, ge zou niet zeggen dat die zo rijk was als de zee diep. Sober, en respectvol tegen normaal werkvolk..

in tegenstelling tot menig wereldvreemde voetballer (new Rich) die het volledig zot in zenne kop krijgt.

Bv. een Memphis De Pay om een voorbeeld te geven. Da soort mannen geeft er ook geen kut om eer of hun land of supporters. Uitgeschakeld, so what, morgen bestel ik 10 luxe hoeren en snuif ik 5 lijnen coke met een 500 EUR biljetje op de motorkap van mijnen nieuwe Lamborghini Aventator SVJ Roadster, die ik gisteren met mijn zatte kloten in het zwembad van den achterbuur heb geparkeerd. Maakt niet uit, morgen bestel ik wel nen nieuwe.

Kwestie van nog wa meer karikaturen neer te pennen :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel jammer dat deze sport niet harder leeft hier of meer aandacht krijgt van het grote publiek

In de as Brussel - Antwerpen is hockey een hele grote sport hoor.

In gemeenten als Woluwe en Ukkel bv is het zelfs een pak groter dan voetbal.

Veel ouders uit de hogere middenklasse sturen hun kids er al jaren naar toe.

Niet zo duur als paaardrijden, maar toch het "goede" publiek om u heen.
 
... Als je daar geen respect voor kan opbrengen en niet verder kan kijken dan de afkomst van die gasten dan ben je imho toch maar een zure mens.
Er is so wie so al niets mis met rijkeluiszoons die sporten volgens mij. Mogen die dat niet?
En verder is hockey ook niet echt een sport voor mietjes. Ik bedoel, het is zeker niet ongevaarlijk met die zwaaiende sticks en kiezelharde bal.

Verder zijn er veel meer sporten op de OS die worden bevolkt met de elite: Zeilen, paardensporten, enzv
 
Klopt. Maar deze atleten die prijzen pakken zijn 10x zo fier en gelukkig met een WK of Olympische medaille dan wanneer de duivels een WK zouden winnen, of extra teleurgesteld zoals de Cats gisteren dan de duivels bij hun uitschakeling. 't gaat hier echt nog om sport en de voetballers zijn bezig met hun bankrekening

Om een idee te geven.
Arthur van Dooren is dé grootverdiener van het hockey en verdient bij zijn club Bloemendaal naar verluidt 150k per jaar.

Samen met sponsorcontracten, prijzengeld, overheidstoelages voor de Rode Leeuwen en reclamegelden, kun je best nog wel aardig verdienen.
 
Bv. een Memphis De Paay om een voorbeeld te geven. Da soort mannen geeft er ook geen kut om eer of hun land of supporters. Uitgeschakeld, so what, morgen bestel ik 10 luxe hoeren en snuif ik 5 lijnen coke met een 500 EUR biljetje op de motorkap van mijnen nieuwe Lamborghini Aventator SVJ Roadster, die ik gisteren met mijn zatte kloten in het zwembad van den achterbuur heb geparkeerd.
Memphis is misschien verkeerde voorbeeld?

Die heeft zelfs de Nederlandse Leeuw op zijn rug laten tattoeren. En geen kleintje he.

gv5Tiod.jpg
 
Die was juist zeer goed. Foutloos.

Het mooie van hockey is dat hij in die laaatste beslissing ook meer dan een binaire keuze had. Vandaar dat wij opnieuw die shootout mochten nemen.
emotie emotie ik ken er niet genoeg van om daar objectief een pro of contra tegen te geven, mijn excuses. Als niet kenner zeg ik weinig aan de hand maar als de kenners zeggen terecht dan leg ik mij daarbij neer ;) .
 
Bij de nationale selctie ken ik geen miljardairsfamilies. Wel enkele multi-miljonairs families. @Gavin heeft wel een punt daar

Maakt ook geen bal uit wat bedrag het is, 100 miljoen of 1 miljard, maar die mannen verdedigen met veel meer hart en een over-mijn-lijk-mentaliteit de kleuren van hun land dan de gouden generatie ooit gedaan heeft.

No need om daar dan altijd van die gratuite bourgeoisie opmerkingen over te maken.
 
Maakt ook geen bal uit wat bedrag het is, 100 miljoen of 1 miljard, maar die mannen verdedigen met veel meer hart en een over-mijn-lijk-mentaliteit de kleuren van hun land dan de gouden generatie ooit gedaan heeft.

No need om daar dan altijd van die gratuite bourgeoisie opmerkingen over te maken.

Ik denk dat juist omdat veel uit dat hockeyteam uit de bourgeoisie komen zij een hoge dosis Belgisch nationalisme kennen. Ze zingen het volkslied uit volle borst bv. En spelen écht voor Belgie.
De bourgeoisie bij ons is altijd nog in hoge mate belgicistisch en dat is hier een groot voordeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan