Post uw nieuwe vinyl - B1

Mijn eerste LP is intussen binnen: The War On Drugs - Lost In The Dream

Xavier Rudd - Spirit Bird eveneens besteld, maar zal pas in juli geleverd worden.
Alvast veel verzamelplezier gewenst!



Nu vraag ik mij af, voor alle regulars in deze thread: wat was jullie allereerste vinyl?

Voor mij was dat B.B. Kings Live in Cook County Jail:
Liveincookcountyjail.jpg
 
eerste zelf gekocht: The National - Boxer (pure impulsaankoop toen ik niet eens een platenspeler had)
eerste gekregen: Leonard Cohen - Songs From A Room (omdat mijn vader die dubbel had, nadat ik met Boxer thuis kwam)


Hier een foto van de eerste keer dat ik een plaat opgelegd heb in het gezegende jaar tweeduizend vijftien, toen nog op de platenspeler van mijn vader die ik even mocht lenen tot de mijne aan kwam!
1000000791.jpg
 
Mijn allereerste aankopen waren in 2012!

- Burial - Untrue
- Shackleton - Death is not Final
- Mala - Stand Against War / Maintain Through Madness

Mooi lijstje nog altijd, al zeg ik het zelf :-D


Recent besteld :
- Vanishing Twin - The Age of Immunology herdruk (tiptop tip!)
- Analog Africa - Congo Funk !
- Convextion - R-CNVX2 reprints uiteraard
 
Eerste aankopen als 15 jarige snotneus in het wonderlijke jaar 1999.
Material - Intonarumori(1999, Bill Laswell)
Breakbeat Era - Bullitproof(1999, Dj Die & Roni Size)
Metrophone Antwerpen. Ik kan me de horror in het gezicht van de klette nog steeds herinneren, toen ik er op stond dat Breakbeat Era beter ging tegen 45Rpm.

Beide nog steeds in mijn collectie en op de hoes na nog zeer proper onderhouden.
En ik vond vinyl toen al een degoutant duur medium.

Ot: Speed Dealer Mom's - Birth Control Pill pre order geplaatst.
 
Ik denk Lefto & Krewcial - Out Of The Blue maar helemaal zeker ben ik niet. Ik ben iets later met discogs gestart dan met verzamelen dus daar werden plots een heleboel zaken tegelijkertijd aan toe gevoegd.
 
Various - Congo Funk! Sound Madness From The Shores Of The Mighty Congo River (Kinshasa/Brazzaville 1969-1982)
Adrianne Lenker - Bright Future
King Gizzard And The Lizard Wizard - Petrodragonic Apocalypse; Or, Dawn Of Eternal Night: An Annihilation Of Planet Earth And The Beginning Of Merciless Damnation
King Gizzard And The Lizard Wizard - Omnium Gatherum
Various - Sandwell District - Where Next?
Unwound - Leaves Turn Inside You
Low - Double Negative
Avalanche Kaito - Talitakum
Nico - The Marble Index
Nico - Desertshore
 
Alvast veel verzamelplezier gewenst!



Nu vraag ik mij af, voor alle regulars in deze thread: wat was jullie allereerste vinyl ?

Eerste 12 inch in menne jonge tijd waar we in een keldertje wat technics staan hadden om te draaien was Brother Brown Featuring Frank'ee – Under The Water

Eerste LP die ik kocht en de verslaving van het verzamelen weer aangewakkerd heeft Kruder & Dorfmeister - The K&D sessions.
 
Ik verkoop binnenkort waarschijnlijk ook een deel van mijn collectie die ik zelden tot nooit nog beluister. Kast wat opkuisen en geld investeren in andere albums.
Persoonlijke mijlpaal : ik heb deze week ook voor het eerst in 15 jaar een deel platen verkocht.

Ik ben voor de makkelijke uitweg gegaan en dit geregeld via een platenwinkel. Ik heb dus zeker niet de waarde volgens Discogs gekregen, maar ik zag het niet zitten om zelf als seller te gaan optreden met alle onzekerheid van doen.. Al bij al best tevreden. We zullen zien of ik het mij op termijn beklaag 😅
 
Terug
Bovenaan