Ronde van Romandië 23/04 - 28/04

Bij Ayuso moet je stilaan toch beginnen denken of hij niet een beetje overrated is als echte klimmer.

Lipowitz dat is hier voor mij zowat de verrassing van het seizoen misschien wel tot nog toe. Alé ik kende de naam wel want die was degelijk bij de beloften en gisteren in kleinere rondjes ook al goed, maar dit niveau had ik niet verwacht. Zal hier wel in absolute topvorm zijn en sommige van die topper misschien niet, maar dan nog.
 
Ik hoop dat dit sarcastisch is ?

2de in zwitserland 2023
4de in Vuelta 2023
2de in Tirreno 2024
1ste baskenland 2024

1 slechte week (net zoals vorig jaar in Romandië ) en Ayuso is overrated als klimmer.

Het gaat toch wel regelmatig eens fout bergop. Vorig jaar ook in Romandie er zo door gezakt en in Zwitserland had hij vorig jaar ook een mindere dag bergop die hem de eindzege koste. Hij gaat beter bergop dan 99% van het peloton natuurlijk maar een echte berggeit zou ik er toch ook niet van maken.
 
Ik hoop dat dit sarcastisch is ?

2de in zwitserland 2023
4de in Vuelta 2023
2de in Tirreno 2024
1ste baskenland 2024

1 slechte week (net zoals vorig jaar in Romandië ) en Ayuso is overrated als klimmer.

Ik zei letterlijk "als klimmer". Je beseft het misschien niet maar in het buitenland wordt die door velen bijvoorbeeld als een betere klassementsrenner dan Remco gezien. Hij kwam als een bom binnen en mensen zagen hem (begrijpelijk) meteen als de next big thing (ik ook, want die was ook al fenomenaal bij de beloften), maar hij heeft uiteindelijk qua klimmen eigenlijk weinig vooruitgang geboekt de laatste 2 jaar. Is dat een probleem, niet per se. Maar je kan je stilaan wel afvragen of hij daardoor niet wat overrated was. En natuurlijk is hij nog jong en hopelijk maakt hij nog stappen ((maar ik ben de laatste jaren wel afgestapt van het idee dat alle jonge talenten stappen kunnen blijven maken), maar dat doet niets af van wat ik zeg. Zijn uitslagen zeggen niet altijd alles over zijn niveau als pure klimmer. Het is niet 1 slechte week, hij heeft al vaker mindere dagen gehad in bergritten. Hij wordt er nog niet vaak voor afgestraft (zoals in Zwitserland).

Overrated betekent niet dat dat opeens geen topper is hé, zo werkt het natuurlijk niet. De Lie is voor mij ook overrated, of was tenminste.
 
Laatst bewerkt:
Kerel is 21 jaar en klimt al beter dan menig rasecht klimmer, maar hij is overrated want soms hij heeft nog wel eens een iets mindere dag.

Af en toe een beetje streng zijn mag. Maar de moeten ook wel een beetje serieus blijven eh.
Nog niet zo heel lang geleden reed hij nog op 26s in een aankomst bergop tegen Vingegaard. Overrated ten top!
 
Ik denk dat het niet echt een rasklimmer is. Hij verdraagt versnellingen begop niet echt goed, maar kan een heel hoog constant tempo rijden voor een lange tijd. Heb die toch al enkele keren zien lossen uit een groep van 50-60 man om boven op enkele secondes van de eerste aan te komen.
 
Bij Ayuso moet je stilaan toch beginnen denken of hij niet een beetje overrated is als echte klimmer.

Lipowitz dat is hier voor mij zowat de verrassing van het seizoen misschien wel tot nog toe. Alé ik kende de naam wel want die was degelijk bij de beloften en gisteren in kleinere rondjes ook al goed, maar dit niveau had ik niet verwacht. Zal hier wel in absolute topvorm zijn en sommige van die topper misschien niet, maar dan nog.
Vorig jaar wat middelmatige resultaten in Turkije en Roemenië maar dit is toch andere koek. Hij gaf mij de indruk gewoon de beste van het pak te zijn.

Een nieuwe renner in het rijtje van top10 kandidaten in een grote ronde voor Bora?
 
Ik zei letterlijk "als klimmer". Je beseft het misschien niet maar in het buitenland wordt die door velen bijvoorbeeld als een betere klassementsrenner dan Remco gezien. Hij kwam als een bom binnen en mensen zagen hem (begrijpelijk) meteen als de next big thing (ik ook, want die was ook al fenomenaal bij de beloften), maar hij heeft uiteindelijk qua klimmen eigenlijk weinig vooruitgang geboekt de laatste 2 jaar. Is dat een probleem, niet per se. Maar je kan je stilaan wel afvragen of hij daardoor niet wat overrated was. En natuurlijk is hij nog jong en hopelijk maakt hij nog stappen ((maar ik ben de laatste jaren wel afgestapt van het idee dat alle jonge talenten stappen kunnen blijven maken), maar dat doet niets af van wat ik zeg. Zijn uitslagen zeggen niet altijd alles over zijn niveau als pure klimmer. Het is niet 1 slechte week, hij heeft al vaker mindere dagen gehad in bergritten. Hij wordt er nog niet vaak voor afgestraft (zoals in Zwitserland).

Overrated betekent niet dat dat opeens geen topper is hé, zo werkt het natuurlijk niet. De Lie is voor mij ook overrated, of was tenminste.

Hoe in godsnaam kan hij ooit overrated zijn als klimmer. Na al wat hij ales wat hij dit jaar en ieder jaar al getoond heeft..

Zowel als Klassements man en ook als klimmer. Heeft hij zich al meermaals bewezen bij de allerbeste te zijn.
Maar nog niet aller aller beste.

Blijkbaar vertelde hij ook in een interview voor de start van de Dauphiné dat hij nog wat vermoeid is van de Ardennen klassiekers.
Ayuso is al heel het seizoen aan het knallen 1 mindere bergrit mag wel in mijn ogen maar je zegt meteen overrated als klimmer ?

Al zijn andere resultaten zijn subliem voor een 21 jarigen. Mogen we blij zijn dat het niet allemaal Pogacars zijn?

Maar ik misschien mis , want voor pogacar was op deze leeftijd net begonnen als prof.

Progressie ?
Hij is vorig seizoen 8 maanden geblesseerd geweest ... en dan was hij nog niet eens helemaal verlost van dat euvel.

als je al zot goed bent is de marge op progressie te maken kleiner (minder imponerend).

Als je graag statistieken erbij haalt op de climbers ranking van PCS is hij dit seizoen al 18 plaatsen gestegen.
Dan is er progressie denk ik...

En ja ook ik mijn ogen is Ayuso een betere man voor grote rondes dan hij die ik niet graag noem hier.
 
Ayuso wint als snotneus van 20 jaar een bergrit en een tijdrit in Zwitserland. En dan rijdt die eventjes 4e in de Vuelta. Dit jaar opnieuw resultaat rijden in Tirreno en Baskenland, twee hoog aangeschreven rittenkoersen. Da's waanzinnig eh mannekes. En eigenlijk zie ik die heel lang meegaan met Pogacar in de Tour. Heel benieuwd.
 
En ja ook ik mijn ogen is Ayuso een betere man voor grote rondes dan hij die ik niet graag noem hier.

Zeg het maar gewoon hoor. Zeg maar gewoon dan Remco.

Je kan daar nu geen concrete uitspraken over doen. De jongen is 21 en heeft nog geen GT gewonnen, daarmee is de discussie opeens gevoerd. Zo simpel is het in feite hoor, Remco won al de vuelta dus hij is de betere tot nader order.
Wat Ayuso mogelijk kan dat zullen we moeten afwachten, misschien wint hij wel nooit een GT, dat kan gewoon.
 
Los van overrated of niet heb ik bij Ayuso wel het gevoel dat hij misschien te vaak een off day heeft, vaak op cruciale momenten. Misschien onterecht, I dunno.

In het Baskenland niet, daar was hij outstanding, en in de laatste en beslissende rit beste man in koers. Maar zowel hier in Romandië als vorig jaar in diens grote Zwitserse broertje heb ik na de ITT het idee van: beslissing is gevallen, schrijf Ayuso maar op voor GC om dan toch de eindzege nog te moeten afgeven. Het is ook niet dat hij gisteren een klein beetje tijd verliest op Rodriguez of Vlasov, hij rijdt niet eens top 10... vooral dat vind ik dan toch vies tegen vallen. Misschien een beetje te weinig gegeten? Of zoals Pogacar vorig jaar in de Tour teveel...
 
Hoe in godsnaam kan hij ooit overrated zijn als klimmer. Na al wat hij ales wat hij dit jaar en ieder jaar al getoond heeft..

Zowel als Klassements man en ook als klimmer. Heeft hij zich al meermaals bewezen bij de allerbeste te zijn.
Maar nog niet aller aller beste.

Blijkbaar vertelde hij ook in een interview voor de start van de Dauphiné dat hij nog wat vermoeid is van de Ardennen klassiekers.
Ayuso is al heel het seizoen aan het knallen 1 mindere bergrit mag wel in mijn ogen maar je zegt meteen overrated als klimmer ?

Al zijn andere resultaten zijn subliem voor een 21 jarigen. Mogen we blij zijn dat het niet allemaal Pogacars zijn?

Maar ik misschien mis , want voor pogacar was op deze leeftijd net begonnen als prof.

Progressie ?
Hij is vorig seizoen 8 maanden geblesseerd geweest ... en dan was hij nog niet eens helemaal verlost van dat euvel.

als je al zot goed bent is de marge op progressie te maken kleiner (minder imponerend).

Als je graag statistieken erbij haalt op de climbers ranking van PCS is hij dit seizoen al 18 plaatsen gestegen.
Dan is er progressie denk ik...

En ja ook ik mijn ogen is Ayuso een betere man voor grote rondes dan hij die ik niet graag noem hier.

Rustig. Het is duidelijk, je bent fan, ik eigenlijk ook, wilt nog niet zeggen dat ik niet eens een ballonnetje mag oplaten of hij door wat mensen hier en daar niet wat overrated wordt of werd. Jij interpreteert het nogal alsof ik zeg dat Ayuso geen topper is, of geen top dingen doet op jonge leeftijd. Daar bestaat geen twijfel over. Overrated is een relatief begrip, zoals ik al aanhaalde, De Lie is voor mij ook overrated, maar dat betekent niet dat het geen heel goede renner kan worden (maar niet de absolute topper die meerdere monumenten gaat winnen imo). Net zoals Remco dat in een bepaald opzicht is als hij nooit de Tour wint, want zo werd en wordt hij nog steeds behandeld: als de volgende Belgische Tourwinnaar. Pidcock won net de Amstel, maar voor mij is die bijvoorbeeld ook nog altijd heel overrated. Kortom heel veel toppers zijn een beetje overrated.

En zo wordt Ayuso ook in Spanje behandeld, en werd hij ook internationaal onthaald bijna 2 jaar geleden. Nu nog altijd, wordt hij vaak als de man gezien die de wereldtoppers moet bedreigen. Niet per se door u of in het algemeen hier, maar op andere fora en op twitter wel. En ja, ik heb stilaan mijn twijfels daarover of dat niveau ooit mogelijk is als het niveau in de Tour zo hoog blijft als het tegenwoordig is. En ja, ik sta achter mijn punt dat ik vind dat hij relatief weinig progressie maakt als pure klimmer. Ik weet dat hij geblesseerd is geweest (8 maanden geeft een vertekend beeld, meer dan de helft ervan was in de winterstop), maar het kan dat dat een effect heeft gehad, maar ik lees vooral dat hij al heel hard als prof leefde als belofte. Hoogtestages, dietisten, etc. Zoals steeds meer beloften en ook junioren (vind ik sowieso echt slecht, maar dat is een andere discussie). Dan is progressie veel moeilijker dan vroeger en moet je altijd oppassen met te denken dat zo iemand gaat blijven groeien.

Ik moet toegeven dat ik sommige van zijn resultaten al vergeten was, en wel verschiet van hoe constant hij wel is, maar hij blijft wel die slechtere dagen hebben. Zijn ondergrens is nog te laag, en vooral zijn stijl van eigen tempo, niet op versnellingen kunnen reageren is iets wat altijd afgestraft zal worden door absolute toppers als hij een echte bedreiging wordt voor grote rondes.

Anyways, je moet helemaal niet akkoord zijn, misschien is overrated inderdaad wat overdreven op dit moment, maar allemaal zaken aanhalen over zijn goede resultaten op jonge leeftijd heeft ook geen zin, want op zich zegt dat maar weinig over overrated of niet. Je moet vergelijken met wat mensen dachten toen hij binnenkwam of nog altijd. Maar misschien heb ik daar een ander beeld van dan jou. Dat kan.

En voor alle duidelijkheid. Ik hoop hard dat ik fout ben, want ik zou heel graag hebben dat we een extra renner hebben die in de Tour mee kan doen voor de prijzen. Sowieso irritant dat die bij Pogacar in de ploeg zit ma bon, misschien is dat ook wel nodig om Vingegaard te kloppen natuurlijk.
 
Pidcock won net de Amstel, maar voor mij is die bijvoorbeeld ook nog altijd heel overrated. Kortom heel veel toppers zijn een beetje overrated.

Enkel Pogacar is dan niet overrated en de maatstaf dan ofzo?

Kom op even serieus blijven. Ge hebt het hier over ne kerel van 21 jaar die net aan zijn carrière gestart is. Een doorsnee renner begint vaak pas te denken om de stap naar prof te zetten op die leeftijd.

Je vindt Ayuso overrated maar was al vergeten wat hij al gepresteerd heeft en hebt het ook niet even opgezocht, dat is al geen sterke basis om uw mening te staven.
Je twijfelt eraan of hij nog kan verbeteren, maar again hij is 21, zijn carrière begint pas.
Als je nog maar kijkt hoeveel stappen MVDP nog heeft gezet tussen zijn 26 en 29 jaar dan heeft hij wel nog tijd om te groeien hoor.
 
Tis dat he , de toppers worden steeds jonger en jonger , maar normaal zit daar wel nog groeimarge op, of gaan die allemaal stoppen op hun 30ste ?
 
@Slackmans ik ben geen fan van Ayuso.

Gewoon Ayuso en overrated passen op dit moment niet samen.
Als Ayuso binnen 5 jaar nog hetzelfde presteert , dan mag je pas zeggen dat hij overrated is.
Nu presteert hij gewoon op zijn niveau !

Hij moet de wereldtoppers nog niet bedreigen, dat zou pas binnen 2-3 seizoen moeten zijn (afhankelijk van blessures etc. ) en dan is hij nog altijd aan de vroege kant.

Hij moet wel al bij de betere van de rest zijn wat hij al doet.

In de winterperiode kan je een dikke basis voor de rest van het seizoen...
Dat zijn 8 maanden waarbij je progressie verliest, dat maak je niet meer goed in de rest van het seizoen.

Zeg het maar gewoon hoor. Zeg maar gewoon dan Remco.

Je kan daar nu geen concrete uitspraken over doen. De jongen is 21 en heeft nog geen GT gewonnen, daarmee is de discussie opeens gevoerd. Zo simpel is het in feite hoor, Remco won al de vuelta dus hij is de betere tot nader order.
Wat Ayuso mogelijk kan dat zullen we moeten afwachten, misschien wint hij wel nooit een GT, dat kan gewoon.

Als je de woorden Remco hier gebruikt kan je neus nog eens worden afgebeten :)

Bij discussie Ayuso en Remco gaat het over potentieel ;)
Op dit moment is Remco beter in alles.

Remco heeft in mijn ogen het potentieel een van de allergrootste eendagswielrenner te worden van het moderne wielrennen.
(mocht hij zich daar volledig op toeleggen). Nu is hij gewoon bij de grootste eendagswielrenners en bij de betere GC wielrenners van het moderne wielrennen. (lees: Remco is een topcoureur).

Maar dat is persoonlijke visie natuurlijk en heb er alle begrip voor dat andere een andere mening op nahouden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan