Sim Racing topic | discussie & setups

Vandaag voor het eerst de nordschleife op acc gespeeld.

Zotte ervaring, die hoogteverschillen waardoor de controle weg valt, onvoorspelbare curbs, gladde stukken asfalt. Daarmee vergeleken is die versie van forza echt dikke brol.
 
Binnenkort zijn er terug een paar leuke special events op iRacing. Iemand die er aan meedoet?
De Nurburgring 24h laat ik schieten, maar vrijdagavond doet Eagle Speed Academy een 3h test race. Die ga ik proberen meepikken. Watkins staat ook op het programma.

Nürburgring 24h
Watkins Glen 6h
Spa 24h
Petit Le Mans
 
Vandaag mijn pedalen gemod met de eerder benoemde methode.
Als die Simmagic beter is als dit, dan sta je er goed op.
Ik ben hiermee meer dan tevreden. Zo tevreden dat ik dit ook eens op mijn stoel getest heb en meteen een extra set besteld.

Stoel: Engine, RPM, Shift enz
Pedalen, ABS, TC enz..

180€ voor pedalen en stoel DIY mod.

IMG_7517.jpg
Ik zag uw shakers, CSL DD en V3 pedalen al te koop staan ivm upgrades.
Wat komt er in de plaats? :D
 
Benieuwd welke rgb lighting ze gaan implementeren bij corsair 😅.

Ben nog steeds tevreden van mijn DD2 met GT stuur (rally module). Maar ik weet (gelukkig) niet beter.
 
Voor zowel klanten (supply en support) als Fanatec zelf lijkt mij dat geen slechte zaak. En voor Corsair ook niet: Fanatec lijn is en blijft toch een fantastische reeks producten. Voor Jackermeier zelf lijkt mij dat wel minder. Die zal dan wel volledig buitengewerkt worden en als ik lees over 70miljoen debts dan zal hem toch niet te veel meer krijgen voor het bedrijf dat hij in 25jaar zover gebracht heeft. Maar laatste jaren waren er voor hem te veel aan.
 
Voor zowel klanten (supply en support) als Fanatec zelf lijkt mij dat geen slechte zaak. En voor Corsair ook niet: Fanatec lijn is en blijft toch een fantastische reeks producten. Voor Jackermeier zelf lijkt mij dat wel minder. Die zal dan wel volledig buitengewerkt worden en als ik lees over 70miljoen debts dan zal hem toch niet te veel meer krijgen voor het bedrijf dat hij in 25jaar zover gebracht heeft. Maar laatste jaren waren er voor hem te veel aan.
Ik heb hier op het forum direct gepost dan hun black friday strategie een ramp ging zijn qua logistiek. Je moet geen CEO zijn om dat in te zien, dus daar heeft hij wel een grove fout gemaakt
 
Nordschleife in ACC is echt bijzonder. Zonsopgang... McLaren of Lambo en knallen maar. De zwaartekracht bij de hoogteverschillen, de curbstones, de bijgeluiden van de ophanging, het terugschakelen, damn... Wat een heerlijke ervaring.
Ik ben nooit fan geweest van dit circuit in eender welke game of sim, maar dit is een game changer.
 
Ik heb gisteren EA WRC gekocht, man man, hoe dat die mannen het irl doen blijft toch echt ongelofelijk. Wel zalig eens je in de flow bent.
 
Ik heb gisteren EA WRC gekocht, man man, hoe dat die mannen het irl doen blijft toch echt ongelofelijk. Wel zalig eens je in de flow bent.
Zeg wel. Ik rij zelfs niet eens met manueel schakelen aan het stuur, laat staan met een versnellingspook. En mijn stuur ingesteld op 540 graden omdat ik er anders geen weg mee kan in de hairpins.
 
Iets ontbreekt er... :)

53717910370_966f4c9023_c.jpg

Heb donderdagavond mijn DD2, stuur en pedalen te koop gezet aan de prijs dat ik ervoor betaald had om te kijken of ik uit het Fanatec ecosysteem kon tegen betrekkelijk lage kosten. Vrijdagmorgend was alles weg aan de vraagprijs...
Niet dat de DD2 slecht is, zeker niet, bovendien was het zelfgebouwd stuurtje eigenlijk een zaligheid om mee te rijden.

Ik ga nu dus voor een meer open aanpak waarbij elk merk gecombineerd kan worden.
 
Zeg wel. Ik rij zelfs niet eens met manueel schakelen aan het stuur, laat staan met een versnellingspook. En mijn stuur ingesteld op 540 graden omdat ik er anders geen weg mee kan in de hairpins.
Sidenote: hoe doen jullie dat trouwens in hairpins bij ACC bvb (pakweg de T1 op Monza, of chicane en La Source op Spa)? Ik moet mijn armen daar echt absurd verwringen om die bocht gepakt te krijgen...
 
Sidenote: hoe doen jullie dat trouwens in hairpins bij ACC bvb (pakweg de T1 op Monza, of chicane en La Source op Spa)? Ik moet mijn armen daar echt absurd verwringen om die bocht gepakt te krijgen...
Daar heb ik niet echt last van. Gewoon traag genoeg erdoor gaan. Meestal draai ik maar mijn stuur 180 graden en is genoeg.
 
Heb een tijdje ACC gespeeld en mits voldoende grip (en dus geen onderstuur) haal je die bochten wel. Ik had toen een formula style wiel, dus overpakking ging niet.
 
Sidenote: hoe doen jullie dat trouwens in hairpins bij ACC bvb (pakweg de T1 op Monza, of chicane en La Source op Spa)? Ik moet mijn armen daar echt absurd verwringen om die bocht gepakt te krijgen...
Trail braken en zien dat je brake bias goed staat. Met teveel front bias heb je een safe setup, maar krijg je weinig rotatie onder het remmen. Meestal zijn de defaults setups aan de safe kant.
Ik rij wel geen ACC meer, maar op iRacing moet ik maar 2/8 tot 3/8 aan m'n stuur draaien in die bochten. Dit zou ook moeten werken in ACC. Als je moet wringen met uw armen, heb je vast veel onderstuur.
 
Veel verder dan 2/8 en 3/9 geraak je toch ook niet, want dan moet je overpakken. En dat gaat bij GT3/4 sturen helemaal niet.
 
Veel verder dan 2/8 en 3/9 geraak je toch ook niet, want dan moet je overpakken. En dat gaat bij GT3/4 sturen helemaal niet.
Probeer eens Long Beach met een GT3 (en wellicht ook met andere wagens). Turn 11, laatste bocht is geschift. Daar moet ik m'n onderste hand loslaten en verder overdraaien tot het max met m'n linkerhand. In het echt hetzelfde btw:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4K
Weergaven
190K
Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Reacties
173
Weergaven
5K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan