Straffe stoten op school

In’t middelbaar zat ik in een sportploeg van de school en we mochten dan tijdens de middagpauze in de turnzaal om te trainen (zonder direct toezicht).
Op een middag had onze turnleraar de cassettespeler al klaargezet voor de beeptest die onze klas in de namiddag zou hebben.
Ik me toch ff verdiept in dat ding en dat bleek een tempo knop te hebben die normaal op “0” stond (ipv + of -). Ik zet die enkele standen trager richting - maar dat zou de leerkracht mogelijk zien. Maar dan bleek dat het zo’n plastic knop was die over een gekarteld staafje zat om dat tempo in te stellen. Dus de plastic knop van dat staafje gehaald en terug in stand “0” over dat gekarteld staafje gezet. Uiterlijk leek tempo dus op normaal te staan maar intern speelde die cassette trager af.

Dat was het eerste (en mogelijk ook laatste) jaar dat een Latijnse klas gemiddeld het verst geraakt was in de beeptest 🤓
 
Door ons vriendengroepje werd er eens een parodie site van de school gemaakt. Met exclusief nieuws zoals photoshopped foto's over een nucleaire detonatie op de speelplaats en onthullingen over de wietplantage op het dak van de school. Administratieve medewerkers van de school zijn toen rond geweest in klassen van de zesdes om te vragen of er iemand wist wie daar achter zat (terwijl de personen erachter enkele jaren jonger waren). Uiteindelijk kreeg er iemand schrik en heeft die "per ongeluk" alles gewist.
 
Als er unif verhalen bij mogen: op erasmus in Spanje kon de plaatselijke kring er niet mee lachen dat de subsidies werden verminderd. Die hebben daar toen als reactie een hele muur uitgebroken. Niemand keek er naar en die gaten waren best praktisch om het verkeer in de gang te regelen
IMG-20191127-WA0001 (3).jpg
 
In 't middelbaar was er afwisselend 'speeltijd' voor de verschillende graden op de voetbalpleintjes. Wij gingen er altijd op, wat rondo'kes doen etc., ook al was het niet aan ons die dag. De kerel met vast toezicht kwam om de zoveel tijd eens langs om te checken of er niemand was die er niet mocht zijn. Als hij ons zag was het altijd 'Ja.. geef die bal maar hier!' en dan kwam 'em den bal afpakken voor een paar weken. Op een dag met z'n allen eens goed op nen bal gepist en dan er wat opzichtig gaan bijstaan tot hij afkwam. Ja, geef die bal maar hier, jongens.
Good times :laugh:

Ook eens met een paar gasten door een haag gebeukt om op de vernoemde pleintjes te geraken, want de 'officiële' toegang werd in't oog gehouden. Stond daar op 1 meter net een leerkracht. Schoon nota'ke in de agenda.
 
Praag. Goedkope halve liters en absinth is een prachtcombinatie met 17/18-jarige pubers. Zo had "Jeroentje" die geen drank kon verdragen in zijn eigen rugzak moeten kotsen toen we een kerk gingen bezoeken.
Daar heb ik ook nog goeie herinneringen aan.
Begin jaren 2000 met de 6de jaars tijdens het krokusverlof naar Praag. Wij gingen toen in twee groepen, de laatste avond van de eerste groep was de eerste avond van de tweede groep.
Daar is toen wat gezopen geweest, niet normaal.
Laatste avond voor groep 1 dus feestje, maar wij van groep 2 deden uiteraard mee.
En op de laatste avond van groep 2 was er een of andere voetbalwedstrijd geweest en de supporters van de Duitse ploeg die gewonnen had zaten in os hotel, die zaten vollen bak te trakteren, dus wij bijna heel dien avond zitten zuipen op kosten van die Duitsers.
In de loop van die avond ook nog met een groepje op een hotelkamer gezeten en moest op een gegeven moment heel hard plassen terwijl het toilet al bezet was, dus niks anders op gevonden dan van het balkon te gaan zeiken, waar blijkbaar een paar politiewagens onder stonden.

Daar heb ik ontdekt dat ik veel kon drinken zonder ziek te worden zoals de meeste anderen.

Andere zaken:
* Leerling die in een kast gekropen was, kast omgedraaid met deuren naar de muur zodat hij d'r niet meer uit kon. Die heeft een volledig lesuur in die kast gezeten.
* Pinnen aan de scharnieren van de venster los maken, dan aan de leerkracht vragen of het venster open mocht, stond die plots met heel dat raam in zijn handen.
* Leerling die in de klas rookte tijdens de wissel van leerkracht, leerkracht komt eraan, vind er niks beter op dan die sigaret in de vuilbak te gooien, vuilbak in de fik.
* Zelfde leerling andere keer sigaret in de lessenaar, waar blijkbaar wat papier in lag, begin dat ding plots te roken ...
* Andere school waar een hele hoop klasgenoten een drugsprobleem hadden, sommige gingen tussen de lessen naar toilet om drugs te pakken.
* En nog heel wat andere zaken waar ik nu niet direct aan denk.
 
Op sportdag in het zilvermeer in Mol heb ik voor het eerst vodka gedronken. Ik denk dat ik een jaar of 14-15 was of zo. Iemand had een plastic fles spa gevuld met pure vodka en ik mocht eens proeven. Hij had mij wel gewaarschuwd maar ik wou natuurlijk stoer doen. Ene goeie slok en dan keihard liggen proesten met m'n keel half in de fik. :laugh:
 
In het 6de leerjaar deed er een grietje ambetant tegen mij tijdens de tekenles, ik heb dan maar met mijne passer in haar hand gestoken, zij naar de spoed, ik naar huis en geschorst...
Naar spoed? Heb je dat 30 keer gedaan of daarna die passer een goed heen- en weer bewogen ofzo?

In het eerste middelbaar hebben ze me eens naast de onhandelbare ADHD'er gezet omdat ik een rustige was en hem zou kalmeren. Op een bepaald moment was die een potlood 10 minuten aan het scherpen, waarna hij dat in mijn bovenarm stak. Dat was een opmerking en verder doen.
Later is wel gebleken dat ik fysiek sterker was :unsure:
 
Naar spoed? Heb je dat 30 keer gedaan of daarna die passer een goed heen- en weer bewogen ofzo?

In het eerste middelbaar hebben ze me eens naast de onhandelbare ADHD'er gezet omdat ik een rustige was en hem zou kalmeren. Op een bepaald moment was die een potlood 10 minuten aan het scherpen, waarna hij dat in mijn bovenarm stak. Dat was een opmerking en verder doen.
Later is wel gebleken dat ik fysiek sterker was :unsure:

Wij hadden van die zware metalen steekpassers, redelijk zwaar en heb met behoorlijke kracht in de bovenkant van haar hand gestoken.

Soit, voor de rest was ik ne toffe kerel ze op school. :unsure:

shopping.png
 
In het 6de leerjaar, hadden we met de klas een computer gewonnen met een 56k internet verbinding.
Was ik verbannen van de computer omdat ik de tietjes van Lara croft had opgezocht... en niet eens gevonden....
Mss geen straffe stoot maar toch trots op men jongere ik
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Meeste zaken die ik mij herinner zijn op zich wel nog braaf.

Zo herinner in mij een klasgenoot die met verlichtingsarmatuur en al op de grond gevallen is nadat hij daar aan wou slingeren tijdens een uitdaging om van de ene kant naar de andere kant van de klas te komen, zonder de grond te raken. Onze leerkracht kwam net de klas binnen toen hij aan die lamp hing en het geheel los kwam uit het plafond.
 
Ik herinner me net nog ene uit het 6e leerjaar. Laatste dag van school wilden we de meester bekogelen met krijt. We hebben dus volle dozen krijt uit de kast gepikt, in stukjes gebroken en uitgedeeld aan iedereen. De moment was er en wij smijten en lachen en doen.

De meester heeft ons wel weergepakt door de klas op slot te doen tot we alles opgekuist hadden :laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
In de laatste week van het middelbaar hadden we met de klas al grappend afgesproken dat we op de dégoûtante directeur zijn bureau gingen kakken... Je weet wel grootspraak van pubers.

Natuurlijk gingen we dat niet doen... Toen we tijdens de pauze de directeur plots kei hard hoorde roepen toen die zijn bureau binnenging. Bleek er 1 van ons klas de memo gemist te hebben dat het om een grap ging.


Kerel werd tijdens de daad betrapt. 😂😂
 
In de laatste week van het middelbaar hadden we met de klas al grappend afgesproken dat we op de dégoûtante directeur zijn bureau gingen kakken... Je weet wel grootspraak van pubers.

Natuurlijk gingen we dat niet doen... Toen we tijdens de pauze de directeur plots kei hard hoorde roepen toen die zijn bureau binnenging. Bleek er 1 van ons klas de memo gemist te hebben dat het om een grap ging.


Kerel werd tijdens de daad betrapt. 😂😂
Gewoon een namaakdrol maken en dat op de bureau plaatsen, dat zou niet wel een goeie grap zijn.
 
Wat ik achteraf gezien het raarste vond:
Reisje naar Parijs met 16-jarigen. 20u 's avonds "ja, nu zijn jullie vrij, maar zie dat je om 22u terug zijt he"...
Ik denk niet dat er iemand terug was voor 3u 's nachts, in een stad die niemand kent

De 'Romereis' was om de één of andere reden naar Turkije het jaar dat het aan ons was. Wij mochten daar ook een avond/nacht als 16-17 jarige vrij rondlopen in Istanbul wat toch een wereldstad is, hotel zelf al was in een niet te frisse buurt.

Ene van mijn klas heeft in dat hotel nog het brandalarm doen afgaan door een sigaret in de vuilbak, bracht wel wat sfeer in het hotel.
We hebben daar ook in niet te nuchtere toestand een zware glazen assenbak van een redelijk hoog verdiep naar beneden gekieperd.
Een andere 'collega' heeft in een ander splinternieuw hotel in het zwembad staan zeiken terwijl de security erop zat te zien.
Onze buschauffeur had op een avond ook duidelijk al heel goed aan de raki gezeten toen we nog ergens heen moesten. Het had daar eigenlijk op 101 manieren kunnen foutlopen op die reis.

Andere tijd denk ik, roken mocht toen nog op een vliegtuig, of toch op een vliegtuig naar Turkije 😄.
 
Laatst bewerkt:
Geen echt straffe stoot, maar wel een grappige.

Ergens in het middelbaar hadden 3 vrienden en ikzelf kopieën nodig. In de pauze gingen we op zoek ergens rond het secretariaat van de nieuwe school waar we zaten. We gingen een ruimte binnen en daar stond een grote printer/kopiemachine. We begonnen eraan maar dat spel liep constant vast. Die machine kreeg al eens een trap en een klets en brutaal en luidruchtig deden we verder.

Plots komt daar ne kerel binnen, helemaal in kostuum. 'Excuseer? Wat is hier de bedoeling misschien?'

Wij draaien ons en één van die vrienden zegt: 'we zijn kopieën aan 't nemen, en wie zijn manneke zijde gij?'


Dat was onze eerste kennismaking met de directeur.
 
Ik herinnerde mij blij vlagen afgezogen te zijn geweest door één van de medestudenten (een vriendengroep van 7 waarvan 4 meiskes) tijdens een dronken party in de auto. Alleen wist ik s'anderendaags ni meer door dewelke van de vier ik werd afgezogen :unsure:
 
Terug
Bovenaan