Vlaamse stand-up comedy

Ja die mens vind ik ook wel goed. Ik had vorig jaar trouwens tickets gekocht voor zijn Fluffy Tour. Ik ben benieuwd of zijn show op 8 juni nu door gaat gaan in de Lotto Arena :)
Kreeg alvast gisteren een mail van livecomedy.be dat 11 oktober Iliza Schlezinger ook naar Antwerpen zou komen. Ben eens benieuwd.
 
In het JH in mijn dorp was er vooral in de nillies veel stand up te zien. Vaak waren dat try-outs van de al iets bekendere artiesten en dan ook veel beginners en wat Hollanders. Echt wel zeer goede dingen gezien. O.a. een try out van Wouter Deprez in zijn jonge jaren. Dat was echt fenomenaal goed.

Maar Raf Coppens is er dus ook ooit geweest. Eén van de meest genante vertoningen die ik ooit heb meegemaakt. Vanaf minuut één viel iedere "grap" van hem plat. Er werd echt totaal niet gelachen. In tegendeel, het bleef muisstil met wat ongemakkelijk geschuifel hier en daar. Op een moment zegt hij in de micro "goh man nee, da gaat hier nie". Dat moet zowat rond het moment geweest zijn dat we plots het geluid hoorden van de barfrigo's die aansloegen. Eerste en enige keer dat iemand dat geluid opviel in het JH.

Na een lijdensweg van een dikke tien minuten tot een kwartier heeft hij er vroegtijdig een einde aan gemaakt. Hij was hoofdact dus dat had wat langer moeten duren normaal gezien. Hoor ik hem daarna aan de toog tegen één van de JH medewerkers zeggen "Hier weten ze zeker niet wat humor is". :biglaugh: Toch wel jongen, jij was gewoon pijnlijk niet grappig.
 
Vroeger ging ik wel eens naar The Joker om op zondag wat stand-up te kijken. Altijd wel gezellig. Als ik nu al eens iets van BE kijk is het van Alex Agnew, Geubels, Henk Rijckaert, Xander De Rycke, Michael van Peel en vast nog een aantal anderen die ik ben vergeten. Het is niet altijd het bovenste van de plank, maar ik kan het wel smaken.
 
We gaan dit (en volgend) jaar eens zot doen:

Erhan Demirci
Studio Guga
Bert Gabriëls
Bart Cannaerts
Michael Van Peel
 
Iemand hier iets gezien van Erhan Demircan? Met t werk gaan we naar hem zien, de moeite?
Tsja ik ben geboren in Genk en opgegroeid in een multiculturele omgeving. Hij moet het hebben van zijn taalgebruik en dat is love it or hate it. Voor mij is dat echt nostalgie want zo heb ik in mijn jeugd ook altijd (en nog erger) meegepraat. Goed gelachen.
 
Juist Xander Derycke zen best off gezien. Was af, topavond
Klopt, ondanks geen pauze te hebben gehad, hadden we goed gelachen. Speelt ook 2u, toch anders dan Erhan en Kamal van pakweg 1 uur wat toch wel gauw om is.

Algemeen: Heeft cynische humor wat niet voor iedereen weggelegd is, maar ik denk net dat humor de relativiteit van het leven kan aangeven, niet waar? ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ondanks geen pauze te hebben gehad, hadden we goed gelachen. Speelt ook 2u, toch anders dan Erhan en Kamal van pakweg 1 uur wat toch wel gauw om is.

Algemeen: Heeft cynische humor wat niet voor iedereen weggelegd is, maar ik denk net dat humor de relativiteit van het leven kan aangeven, niet waar? ;)
Ik denk dat em zelfs langer heeft gedaan, begonnen om 20 45 en toen ik na de show naar het uur keek was het 23 30
 
Bert Kruismans, Wouter Deprez, Lukas Lelie, Steven Goegebeur, Guga Baul, Henk Rijkaert, Han Solo, Freddy De Vadder, Begijn Lebleu zijn ook nog namen die in mij opborrelen.

Goed dat Gaston en Leo niet vergeten zjin, als duo zeer moeilijk te evenaren - pure chemie tussen hen beiden
 
Komende donderdag Alex Agnew & Friends, in januari een try-out van Xander De Rycke en in maart een show van Michael Van Peel. Lang geleden dat ik nog naar wat comedy gaan kijken ben, dus ben blij dat er nu wat shows op de planning staan.
 
Vermoedelijk een van de laatste keren dat we deze kans gaan krijgen, en tegen een relatief schappelijke prijs(28eur)
 
Terug
Bovenaan