Wagen gebruiken tijdens uren

Sloan

Member
Nieuwe ww.

Het is een gewoonte om met je eigen wagen 10-15km te rijden om een wagen te gaan ophalen aan een garage. Zonder compensatie en je moet dit ook doen als je met de wagen komt.

Dit slaat toch nergens op of sla ik de bal mis ?
 
Imo zou dat een beetje goodwill moeten zijn van jouw kant. Misschien kan de werkgever jou niet verplichten, maar zou toch wel bij veel mensen of bedrijven een slechte indruk achterlaten.
 
Ik begrijp het niet, met je wagen een andere wagen gaan halen? Waarom? Waarvoor? Wat doe je dan met uw wagen als je aan de garage komt? daar laten staan?
 
Ik begrijp het niet, met je wagen een andere wagen gaan halen? Waarom? Waarvoor? Wat doe je dan met uw wagen als je aan de garage komt? daar laten staan?
met twee naar daar rijden zeker en 1 rijdt terug met de andere wagen?
Ik snap toch ook niet goed dat de werkgever geen auto voorziet om dit te doen als dit wekelijks is. Bij 1 keer in de maand of om de aantal maanden, zou ik me er nu toch ook niet druk om maken. Hangt natuurlijk ook wel weer van de afstand af. En misschien ook van het uurloon.
Maar OP geeft wel weinig gegevens mee.
 
Wij hadden vroeger support personeel dat geen auto kreeg en er was geen poolcar.

Die moesten dag op voorhand auto huren, die gaan halen, bij hun thuis zetten, naar Nederland de dag nadien, dag nadien herhalen. I guess some employers are retarded.
 
Wij zijn verplicht van een auto van het werk te gebruiken als we opleidingen moeten volgen. Anonieme audi rs of skoda rs is geen straf om mee te moeten rijden natuurlijk. 😁

Op mijn vorig werk werd ik vergoed daarvoor als de elektrische camionette niet beschikbaar was.
 
Imo zou dat een beetje goodwill moeten zijn van jouw kant. Misschien kan de werkgever jou niet verplichten, maar zou toch wel bij veel mensen of bedrijven een slechte indruk achterlaten.
hangt af van de situatie. als je met je eigen wagen élke dag een omweg van 10-15km moet doen om een dienstwagen op te halen, dan is dat gewoon fout van de werkgever, imo. dat kan wel eens voorvallen, maar dat is niet de bedoeling. kan de verzekering lastig over doen ook, als je bvb een accident hebt, want je privé-voertuig dient niet voor werk.
 
En kunnen we stoppen met het gebruiken van eigen afkortingen. Waar staat ww voor? Als je wil dat mensen u helpen mag men ook enige moeite doen om een duidelijke vraagstelling te formuleren.
Werkloosheidswet
Weight Watchers
Westenwind
World War
Werkwagen
World Wrestling
Wetenschappelijk werk
Whirlwind Warrior
Worstenwedgie
World Wide
Wonder Woman
Wild Weasel
...
 
hangt af van de situatie. als je met je eigen wagen élke dag een omweg van 10-15km moet doen om een dienstwagen op te halen, dan is dat gewoon fout van de werkgever, imo. dat kan wel eens voorvallen, maar dat is niet de bedoeling. kan de verzekering lastig over doen ook, als je bvb een accident hebt, want je privé-voertuig dient niet voor werk.
Ik bedoelde als het eenmalig was. Als het elke dag of week of maand is, is dat natuurlijk andere koek.
 
Wij zijn verplicht van een auto van het werk te gebruiken als we opleidingen moeten volgen. Anonieme audi rs of skoda rs is geen straf om mee te moeten rijden natuurlijk. 😁

Op mijn vorig werk werd ik vergoed daarvoor als de elektrische camionette niet beschikbaar was.
Vet. Wij hebben daar een elektrische Peugeot Partner voor. :unsure:

Op je vorig werk kreeg ik +10jr geleden al 35c/km voor eigen auto te gebruiken, dus nooit over geklaagd. Zal wel gestegen zijn ondertussen zeker?
 
Dus unaniem bepaald hier zou ik toch minstens een vergoeding moeten krijgen?
Viel bijna van mijn kruk de eerste keer, nu ook wel nog maar 2 WG (WG WG WG) gehad.
 
Ik ben ook nog altijd niet mee met wat voor wagen je moet ophalen. Ik mis nog een deel van het verhaal. Wat voor wagen moet opgehaald worden? Waar moet die opgehaald worden? Verwacht jij dat uw woon-werk verplaatsing in uw werkuren geteld worden, of extra vergoeding omdat je naar het werk komt?

Een buschauffeur moet ook eerst zelf naar het depot voor dan daar met de bus te vertrekken.
 
Ik begrijp het ook niet goed. Wat is het verschil met woon-werk verkeer van iemand die een vaste standplaats heeft? Dat wordt toch ook gewoon als privéverkeer gezien?
 
Terug
Bovenaan