Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

net eens cyberpunk 2077 gespeeld bij vrienden op high end pc.


ikzelf heb geen high end pc, maar wel nog een PS4... Vraag is nu, of deze game speelbaar is op ps4 nu na alle patches?

want ik herinner me in het begin dat deze game bakken kritiek kreeg, omdat het je ps4 liet vast lopen en dergelijke....
 
Fallout 3: GOTY

Ik heb Fallout 3 wel een paar keer gespeeld toen het eerst uitkwam, maar heb me toen nooit de DLC aangeschaft. Nu in februari eens begonnen toen ik het met de winter sales eens voor een paar euro volledig heb kunnen kopen. De main quest is relatief kort en ik heb niet alle locaties ontdekt, maar de leeftijd toont zich hier wel. Desondanks blijft het een leuke FO game en is de Capital Wasteland een toffe locatie (alleen zijn de latere NV en FO4 waarbij je niet meer al die metro's hebt wel beter), ook qua ontdekking.

Wat de DLC's betreft:

Operation Anchorage: niet echt veel toevoeging. Tof om het eens te zien voor alles in puin lag, maar het is gewoon een paar schietlevels uiteindelijk.

The Pitt: leuke nieuwe locatie, maar er is niet veel te doen, dus in the end niet zo memorabel, maar wel goed hoe ze je meerdere manieren geven om de quest line op te lossen.

Broken Steel: essentiële DLC imo, niet alleen omdat je de main quest nu veel logischer kan oplossen, maar ook de andere toevoegingen zijn top (toffe quests/aandacht voor wat er na de main quest gebeurt, toffe wapens...)

Point Lookout: ook top DLC: leuke volledig andere setting met voldoende quests en een uniek karakter.

Mothership Zeta: na twee goede gaat het hier weer bergaf. Het is dwaas, maar in se is het uren in een ruimteschip schieten op aliens. Als je liever van outdoor exploratie houdt, voegt dit niks toe.

Daarnaast ook Tell Me Why uitgespeeld. Niet het niveau van Life is Strange, maar ook een best deftige visueel verhaal over een tweeling die elkaar na meer dan 10 jaar en een groot trauma terugziet.
 
Bezig met Salt and Sanctuary op PS5. Had al platinum gehaald op PS Vita vele jaren geleden maar nu ook maar is op PS5 ervoor gaan.
Die game blijft na al die jaren toch wel een toppertje in het genre voor mij. (Metroidvania met souls combat)

Bij deze platinum op Salt and Sanctuary. 2e playthrough als mage was veel steviger dan mijn strength playthrough.
@LessThanJake Misschien een optie voor op de portal als je liefhebber bent van het genre? Ik heb die voor 50% op de portal gespeeld, ging vlot.

Nu begonnen met Animal Well (PS5)
Ik moest even gewoon worden aan de graphics maar het lijkt me een leuke puzzle metroidvania te worden. Ik vrees wel dat die redelijk kort zal zijn. @Cerulean misschien iets voor u?
 
Nu begonnen met Animal Well (PS5)
Ik moest even gewoon worden aan de graphics maar het lijkt me een leuke puzzle metroidvania te worden. Ik vrees wel dat die redelijk kort zal zijn. @Cerulean misschien iets voor u?
Even gecheckt en op mijn lijstje gezet. Zou idd iets voor mij kunnen zijn, thanks!

Ik zit momenteel bijna halfweg de nieuwste Prince of Persia, wat een fantastisch spel! 🤯 dit overtreft al mijn verwachten, zeker voor een Ubisoft game. Kan gemakkelijk 1 van mijn favoriete metroidvania's worden. De combat is geniaal en gameplay erg leuk.
 
Animal Well inderdaad ook een kans gegeven, ook op de Portal, wreed plezant.
Salt & Sanctuary moet ik eens checken, staat vermoed ik niet op PS+ (zoals Animal Well)?
 
Fallout 3: GOTY

Ik heb Fallout 3 wel een paar keer gespeeld toen het eerst uitkwam, maar heb me toen nooit de DLC aangeschaft. Nu in februari eens begonnen toen ik het met de winter sales eens voor een paar euro volledig heb kunnen kopen. De main quest is relatief kort en ik heb niet alle locaties ontdekt, maar de leeftijd toont zich hier wel. Desondanks blijft het een leuke FO game en is de Capital Wasteland een toffe locatie (alleen zijn de latere NV en FO4 waarbij je niet meer al die metro's hebt wel beter), ook qua ontdekking.

Wat de DLC's betreft:

Operation Anchorage: niet echt veel toevoeging. Tof om het eens te zien voor alles in puin lag, maar het is gewoon een paar schietlevels uiteindelijk.

The Pitt: leuke nieuwe locatie, maar er is niet veel te doen, dus in the end niet zo memorabel, maar wel goed hoe ze je meerdere manieren geven om de quest line op te lossen.

Broken Steel: essentiële DLC imo, niet alleen omdat je de main quest nu veel logischer kan oplossen, maar ook de andere toevoegingen zijn top (toffe quests/aandacht voor wat er na de main quest gebeurt, toffe wapens...)

Point Lookout: ook top DLC: leuke volledig andere setting met voldoende quests en een uniek karakter.

Mothership Zeta: na twee goede gaat het hier weer bergaf. Het is dwaas, maar in se is het uren in een ruimteschip schieten op aliens. Als je liever van outdoor exploratie houdt, voegt dit niks toe.

Daarnaast ook Tell Me Why uitgespeeld. Niet het niveau van Life is Strange, maar ook een best deftige visueel verhaal over een tweeling die elkaar na meer dan 10 jaar en een groot trauma terugziet.
Mothership Zeta en The Pitt vallen het meest uit de toon imo. Point Lookout vond ik de beste qua atmosfeer en verhaal. Eigenlijk is broken steel ook heel goede DLC, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat dat gewoon een deel moest zijn van het basisspel.
 
Tunic

Was er al eens aan begonnen op gamepass maar mijn abbo was afgelopen maar nu op PS+ eens uitgespeeld.
Serieus pittige combat vond ik. Wel tof om geen instructies te hebben en de pagina's van de manual moet zoeken en zo ook puzzles oplossen.
Het goede einde zou ik nooit kunnen doen zonder de hulp van het internet alleszins.
 
Voor de zoveelste keer Civ 6 begonnen.
Deze keer op de Steamdeck.

Na meer dan 10 jaar deel 5 te spelen, lijkt de klik er eindelijk te komen. Denk wel dat de random pick van Gran Colombia er deels voor tussenzit. Wat een prachtige muziek. "Strategic view" is wel een must.
 
Bij deze platinum op Salt and Sanctuary. 2e playthrough als mage was veel steviger dan mijn strength playthrough.
@LessThanJake Misschien een optie voor op de portal als je liefhebber bent van het genre? Ik heb die voor 50% op de portal gespeeld, ging vlot.

Nu begonnen met Animal Well (PS5)
Ik moest even gewoon worden aan de graphics maar het lijkt me een leuke puzzle metroidvania te worden. Ik vrees wel dat die redelijk kort zal zijn. @Cerulean misschien iets voor u?
Animal Well zeer leuk idd!

Qua lengte valt het ook goed mee denk ik.
 
Nu begonnen met Animal Well (PS5)
Ik moest even gewoon worden aan de graphics maar het lijkt me een leuke puzzle metroidvania te worden. Ik vrees wel dat die redelijk kort zal zijn. @Cerulean misschien iets voor u?
Uitgespeeld, toppertje!
Nu post game bezig en aan het werken naar platinum.
Zot hoeveel content er zit na het uitspelen, nu begint het puzzelen pas echt, heb ik de indruk.
 
Terug
Bovenaan