Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

wel het is wat vreemd hoor, maar hier op mijn werk gooi ik telkens mijn klokhuis van mijn appel naar de paarden recht over ons in de weide.

wat me opviel nu was, dat ik gooide het naar die 2 paarden, en het ene paard keek zo naar die andere in zijn ogen , precies zo met die melding van "hier, neem jij hem maar, ik heb hem gisteren al gekregen".

ik vond het ontroerend en intelligent tegelijkertijd. zouden die paarden echt zo'n geheugen hebben, en zo'n interactie naar elkaar toe.
het dierenrijk is toch iets moois.
 
wel het is wat vreemd hoor, maar hier op mijn werk gooi ik telkens mijn klokhuis van mijn appel naar de paarden recht over ons in de weide.

wat me opviel nu was, dat ik gooide het naar die 2 paarden, en het ene paard keek zo naar die andere in zijn ogen , precies zo met die melding van "hier, neem jij hem maar, ik heb hem gisteren al gekregen".

ik vond het ontroerend en intelligent tegelijkertijd. zouden die paarden echt zo'n geheugen hebben, en zo'n interactie naar elkaar toe.
het dierenrijk is toch iets moois.
Vanaf morgen eet ge dus 2 appels of ik bel gaia
 
wel het is wat vreemd hoor, maar hier op mijn werk gooi ik telkens mijn klokhuis van mijn appel naar de paarden recht over ons in de weide.

wat me opviel nu was, dat ik gooide het naar die 2 paarden, en het ene paard keek zo naar die andere in zijn ogen , precies zo met die melding van "hier, neem jij hem maar, ik heb hem gisteren al gekregen".

ik vond het ontroerend en intelligent tegelijkertijd. zouden die paarden echt zo'n geheugen hebben, en zo'n interactie naar elkaar toe.
het dierenrijk is toch iets moois.
dierenRIJK, mensenDOM

-Ludo (58), Leuven
 
In de Delhaize stonden ze met 4 vaste krachten te staren naar een probleem met de prijs van iets dat ik meehad. Ondertussen groeide de rij achter me want boeregat en tverstand zat precies niet goed bij die mensen.

Stel ik zo voor: moest je nu eens met 2 kijken naar issue en de andere 2 kassa doen dan is iedereen happy?

Geen gehoor gekregen, I tried 😑
 
Een spartelende bij gered en uit een emmer met water gevist. Tot zover mijn goede daad voor het milieu. (Tenzij ze bezig was voor haar diploma watertrappelen, in dat geval heb ik Maya haar poging verpest.)
 
Baby-veldmuis uit de kelder gepakt en in 't veld gezet (tenslotte veldmuis). Geen idee hoe die daar is gekomen, maar is er nu toch al weer uit.
 
Krijg je daar nog iets voor? Wel spannend om over x aantal jaar een 'kind' aan je voordeur te hebben aanbellen!

Krijg ik een vergoeding?​

Ja, u krijgt een vergoeding als tegemoetkoming van de gemaakte onkosten.

De wettelijk vastgestelde onkostenvergoeding bedraagt 50 euro per donatie.

Bron
 
Vannacht om 0u30 hondje horen blaffen de hele tijd. Zeker een 40minuten.
Ik zie dat het chihauhau van nieuwe buurman is die buiten zit. Dit is in midden centrum dus zeker niet normaal.

Ik ga kijken, klop op deur en bel aan. Na 5 minuten licht en komt hij kijken. Ik zeg : je hondje zit buiten.
Z'n antwoord : jaja en roept hond binnen, geen dank ofzo :)


Dus ik denk goede daad voor hondje. Buurman is niet de vriendelijksten maar ik kon wel verder slapen :D
 
  • Unsure
Waarderingen: 515
In Duitsland lopen redelijk veel oudere/minder begoede mensen de vuilnisbakken af op zoek naar flesjes en blikjes waar statiegeld/pfand op zit.
Ik had een rugzak bij dus mijn lege flesjes telkens bijgehouden tot ik zo iemand zag, en verschillende keren dat dan gegeven aan zo iemand. Geen grootste goede daad, maar die mensen waren daar wel telkens oprecht blij mee en dankbaar. Dan moeten ze natuurlijk niet in een vuile vuilbak scharrelen.
 
Ik doe elke dag wel een goede daad, vooral voor mijn alleenstaande Vader van 88.
Of dames helpen bij het loswrikken van een winkelkar, of in de winkel zorgpersoneel voorrang verlenen aan de kassa.
Zaken oprapen hoort er soms ook bij, zelfs volle portefeuilles.
 
Vandaag mijn "kwakske" gaan doneren in de spermabank. Zal hier wel een aantal vrouwen mee gelukkig gemaakt hebben.:)
e7qeBWu.png
 
Terug
Bovenaan