Feedback Algemene fora

Tevens heb ik de personen in kwestie doorverwezen naar lounge vooraleer ik de meer drastische verhuis van de posts heb gemaakt.
Ik heb geen zin om opnieuw de discussie zwam vs. lounge, het al dan niet nut van lounge en zo verder te voeren maar hier val ik toch uit de lucht, dit gaat dan over @xAnyana en ik? Waar zouden wij dan zijn doorverwezen naar lounge voordat de berichten werden verplaatst? Het enige dat ik in die trant terugvind in het desbetreffende topic zijn onderstaande, en sorry, maar dit is totaal niet duidelijk, zeker gelet op de context van zwam:
Het flauwe moppen topic is elders
Het pics van xAnyana’s telewerk outfits is elders
 
Ik heb geen zin om opnieuw de discussie zwam vs. lounge, het al dan niet nut van lounge en zo verder te voeren maar hier val ik toch uit de lucht, dit gaat dan over @xAnyana en ik? Waar zouden wij dan zijn doorverwezen naar lounge voordat de berichten werden verplaatst? Het enige dat ik in die trant terugvind in het desbetreffende topic zijn onderstaande, en sorry, maar dit is totaal niet duidelijk, zeker gelet op de context van zwam:
Ik snap niet goed hoe dat elke keer een probleem kan zijn :D

@recipe4hate vat het toch al uitstekend samen?
Lounge = chat
Zwam = parodie, absurdisme en humor

Zwam is géén chatbox en al zeker niet tussen 2 personen. Daarvoor is lounge in leven geroepen.

Dat staat trouwens ook gewoon al in het topic waarin we het aankondigen, en meer dan eens.
En een groot denker heeft het hier ook al eens uiteengezet.

Er is dus al héél vaak aangegeven wat waar hoort, en in 99% van de gevallen gaat het goed. Die keer dat het niet goed gaat, springt de moderatie bij en zet die de posts op de juiste plek. Allemaal gratis.
 
Ik snap niet goed hoe dat elke keer een probleem kan zijn :D

@recipe4hate vat het toch al uitstekend samen?


Dat staat trouwens ook gewoon al in het topic waarin we het aankondigen, en meer dan eens.
En een groot denker heeft het hier ook al eens uiteengezet.

Er is dus al héél vaak aangegeven wat waar hoort, en in 99% van de gevallen gaat het goed. Die keer dat het niet goed gaat, springt de moderatie bij en zet die de posts op de juiste plek. Allemaal gratis.
Het is voor mij (en ongetwijfeld anderen) niet altijd duidelijk nee. En allemaal geen probleem hoor dat er dan dingen worden verplaatst of gewist dat je wordt doorverwezen naar een ander topic of whatever van modactie. Maar er wordt hier gezegd "ik heb doorverwezen naar lounge" en ik vraag mij af: Waar werden we dan doorverwezen naar lounge? Of ik zie scheel, of ik zie nergens een duidelijk bericht "mannekes, ge zijt hier mis bezig, zet uw conversatie eens verder in lounge".
 
Het is voor mij (en ongetwijfeld anderen) niet altijd duidelijk nee. En allemaal geen probleem hoor dat er dan dingen worden verplaatst of gewist dat je wordt doorverwezen naar een ander topic of whatever van modactie. Maar er wordt hier gezegd "ik heb doorverwezen naar lounge" en ik vraag mij af: Waar werden we dan doorverwezen naar lounge? Of ik zie scheel, of ik zie nergens een duidelijk bericht "mannekes, ge zijt hier mis bezig, zet uw conversatie eens verder in lounge".

Ik heb je allemaal posts aangereikt waar exact dat staat, een doorverwijzing naar wat waar hoort.
Er is al 100x gereageerd in allerlei topics waar wat hoort.
Er zijn al warns voor uitgedeeld.

Wanneer is er voldoende doorverwezen en uitgelegd? Zelfs als er niet nòg eens zo expliciet wordt uitgelegd waar je heen moest, nu staan de posts juist en nu weet je het. Dan is het toch klaar?

Edit: daarnaast is er een post geweest die nu is mee opgekuist met een citaat in van jullie beiden en een expliciete link naar het juiste topic. Heel veel meer kunnen we dan echt niet doen, en wil ik ook echt niet vragen van onze moderatoren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen zin om opnieuw de discussie zwam vs. lounge, het al dan niet nut van lounge en zo verder te voeren maar hier val ik toch uit de lucht, dit gaat dan over @xAnyana en ik? Waar zouden wij dan zijn doorverwezen naar lounge voordat de berichten werden verplaatst? Het enige dat ik in die trant terugvind in het desbetreffende topic zijn onderstaande, en sorry, maar dit is totaal niet duidelijk, zeker gelet op de context van zwam:

IMG_8130.jpeg


IMG_8131.jpeg



Uiteraard is die post gesneuveld bij het opkuisen, maar sowieso heeft minstens 1 van jullie dit wel gelezen.
Het is ook pas na het “koppige antwoord” dat er actie ondernomen werd.
 
lichtjes off topic, maar kan het CORONA gedeelte terug geopend worden aub?

Had graag eens gepolst naar wie van BG een booster zal halen straks...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
lichtjes off topic, maar kan het CORONA gedeelte terug geopend worden aub?

Had graag eens gepolst naar wie van BG een booster zal halen straks...
Lichtjes offtopic? :D
Nee, dat subforum gaan we voorlopig niet weer openen, maar de topics die erin hebben gestaan, staan nu weer op hun "normale" plek. Of je mag een nieuw topic openen in een gepast subforum.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij uitleggen waarom een mopje over de inwoners van Tessenderlo-Ham verwijderd wordt door de moderatie in je glimlach van vandaag nadat er al een halve pagina van dezelfde zever wél getolereerd wordt. Is het omdat het een bericht van MisterV is? Nochtans betreft het een spoiler- en flirtvrij bericht.

Echt mannekes, de rigide manier waarop hier gemodereerd wordt in Algemene discussies, Lounge en Zwam waar ge bij elk bericht moogt een flowchart aflopen waar ge de volgende repliek moet posten want "o wee mocht er iets in staan dat niet in het desbetreffende topic past" (toch wanneer de post afkomstig is van bepaalde leden...) contrasteert immens met P&A waar bepaalde figuren op steeds dezelfde manier discussies kunnen verzieken met dezelfde (non-)argumenten.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een mopje over de inwoners van Tessenderlo-Ham verwijderd wordt door de moderatie in je glimlach van vandaag nadat er al een halve pagina van dezelfde zever wél getolereerd wordt. Is het omdat het een bericht van MisterV is? Nochtans betreft het een spoiler- en flirtvrij bericht.

Echt mannekes, de rigide manier waarop hier gemodereerd wordt in Algemene discussies, Lounge en Zwam waar ge bij elk bericht moogt een flowchart aflopen waar ge de volgende repliek moet posten want "o wee mocht er iets in staan dat niet in het desbetreffende topic past" (toch wanneer de post afkomstig is van bepaalde leden...) contrasteert immens met P&A waar bepaalde figuren op steeds dezelfde manier discussies kunnen verzieken met dezelfde (non-)argumenten.
Er wordt al heel veel overgezet van Ergernissen naar Lounge, en zoals je zelf al terecht aangeeft, kon "een halve pagina van dezelfde zever" ook al naar daar. Alleen heeft de moderatie daar niet altijd de tijd voor, en is hier ook al wel meer dan eens aangegeven dat we niet de persoonlijke kuisploeg zijn omdat posters zelf geen flowchart willen aflopen.

En dan wordt ergens de grens getrokken en wordt een bericht weggehaald zonder daarbij nog eens dezelfde uitleg te geven als de x-aantal vorige keren. Kon die grens ook een post eerder liggen? Absoluut. En een rode tekst met "lounge, schattekes" kan misschien ook helpen. Maar inhoudelijk denk ik dat iedereen het ermee eens is dat dat Lounge was en geen Glimlachthread, acht uur na de laatste flauwe grap -die nog min of meer over het topic ging- en dan zelf nog wel een gradatie loungeriger dan de rest?
 
Er zijn een aantal eerder lacherige posts weggehaald. Let erop dat we in het relaties & intimiteit forum erop toezien dat vragen met meer sérieux worden besproken: https://www.beyondgaming.be/threads/regels-voor-relaties-intimiteit.29106/.
Zijn we nu echt al zo ver afgegleden dat we serieus moeten gaan reageren op de vraag van de OP? Sorry maar enig niveau mag wel om een thread te starten. Het is hier precies het joepie forum aan het worden op die manier.
 
Jullie lijken klaarblijkelijk te denken dat dé manier om met een account om te gaan waarvan je denkt dat het een troll is, toe te geven aan de troll en met lacherige reacties af te komen.

De regels in dat forum zijn wat ze zijn en die zijn duidelijk aangegeven. Een TS die diezelfde thread in lounge start, mag zich aan zwanzerij verwachten. Zolang de thread in relaties & intimiteit wordt gestart én een vraag bevat waar wel serieuze antwoorden op mogelijk zijn (en geloof het of niet, maar er zijn wel degelijk mensen waarbij de vuile was een topic van gêne is in hun huishouden), dan worden er serieuzere antwoorden verwacht.
 
Jullie lijken klaarblijkelijk te denken dat dé manier om met een account om te gaan waarvan je denkt dat het een troll is, toe te geven aan de troll en met lacherige reacties af te komen.

De regels in dat forum zijn wat ze zijn en die zijn duidelijk aangegeven. Een TS die diezelfde thread in lounge start, mag zich aan zwanzerij verwachten. Zolang de thread in relaties & intimiteit wordt gestart én een vraag bevat waar wel serieuze antwoorden op mogelijk zijn (en geloof het of niet, maar er zijn wel degelijk mensen waarbij de vuile was een topic van gêne is in hun huishouden), dan worden er serieuzere antwoorden verwacht.
Dit is inderdaad een hoogstaande reactie:
Kruisvlekken bv, van eerder-op-de-dag gefap bv. Daarbij komt nadien toch nog iets "vrij", nietwaar?

Maar inderdaad de regels zijn wat ze zijn. Gelukkig geeft men aan de slap gelul (sic) niet voor dat topic is. Men kan gerust de vraag stellen hoe anderen omgaan met accidentjes in de broek en de schaamte tegenover de partner op een volwassen manier en niemand zal daar ook mee gaan lachen (alle dat hoop ik toch dat men dit volwassen kan houden) maar als je dan als vraagsteller zelf wat zever ertussen gooit moet je niet verwachten dat anderen nog even serieus zullen antwoorden. Niet enkel van de personen die reageren mag je serieuze reacties verwachten maar ook van de vraagstellers.
 
Jullie lijken klaarblijkelijk te denken dat dé manier om met een account om te gaan waarvan je denkt dat het een troll is, toe te geven aan de troll en met lacherige reacties af te komen.
Een van de verwijderde posts zei "welkom terug TRUMP", waarop de account waarvan we dat denken reageerde met :love2:.

Ik bedoel, ik heb geen IP-adres nagekeken ofzo, maar dat is toch toevallig.

Verder mij allemaal goed hoor, maar ik vind het gewoon een vreemde keuze om zo'n thread "sérieux" toe te wijzen omdat het in een bepaald subforum staat, en compleet te verwachten reacties te verwijderen, in plaats van die thread dan te verplaatsen.
 
Het kan nog steeds dat de thread gewoon naar lounge verkast, maar dat is de oplossing die we vroeger wel eens te snel en gemakkelijkerheidshalve gebruikten. Nu willen we eerst threads een kans geven vooraleer na 10 posts meteen de knoop door te hakken en hem te verzetten. Er zijn natuurlijk grenzen aan de vragen die je daar kan stellen, maar hier zit nog een kans in dat er andere mensen wel iets over kwijt willen.

Mijn reactie in de thread staat los van de TS en betekent niet dat we dat niet verder bekijken.
 
Op deze manier gaan we binnen x jaar natuurlijk nooit kunnen teruglachen met anekdotes over hilarische topics.

Ik vind dit echt wel zeer streng hoor, zeker als de topicstarter er zelf in meegaat. Niemand word gepest of gekwetstst. We leven in een maatschappij waar (de echte) Trump alles mag zeggen en er mee wegkomt maar het plebs moet gepamperd worden.

Regels moeten er zijn maar het gevaar is dat we alles te au sérieux nemen. Laat het zuur van P&A niet doorsijpelen naar de rest van het forum aub.

Voila, mijn twee centen.
 
Als de TS lacherige reacties wil, mag hij de thread in lounge starten. Er staat een sticky in het relaties & intimiteit forum met de uitleg dat er strenger wordt gemodereerd (en hier is dat dus een beetje opkuis geweest he, geen warns).

Jullie beseffen misschien ook niet genoeg hoeveel reacties we in het verleden al hebben gehad dat er te veel van het lounge-sfeertje naar andere fora doorsijpelt. We proberen een forum te maken waar er voor beide soorten gesprekken een plaats is, en die is er nu.
 
Dat opsplitsen van topics is toch een beetje belachelijk aan het worden hoor. Ik krijg tegenwoordig regelmatig meldingen dat m’n post van het ene naar het andere is verhuisd.

Ook van zaken waarvan de discussie al is uitgestorven. Wat is daar het nut van eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan