De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Het vermogen dat uwe klever/ pussybike produceert telt niet mee voor uw W/kg eh.

Alle gekheid op een stokje met 5w/kg ben je los van uw gewicht wel meer dan een goed getrainde amateur. Daarmee kan je al met ambitie aan de slag in wedstrijdverband.
Zeker als je dan nog eens de factor time and energy invested in rekening brengt. Met andere woorden haal je dat zonder moeite en met 10u per week te fietsen dan is het niet ondenkbaar dat daar nog een lel bijkan en je dus ineens wel op een niveau komt waar het broodwinning kan worden.
Ik zit aan 12u per week en nog eens 2u krachttraining dus veel rek zit daar niet meer op. Ik denk dat je trouwens ferm onderschat hoe hoog het niveau de dag van vandaag in de kermiskoersen is. En dan bedoel ik natuurlijk niet de plaatselijke koersejes door de nevenbonden waar je hier en daar eens 50 euro kan winnen die ver verwijderd zijn van het niveau waar je echt geld kan verdienen.

De trainer is zopas verstuurd.
Ik vermoed dat hij hier eind deze week of begin volgende week wel zal zijn.

Voor de geïnteresserden:
MyWhoosh zou volgens hun marketing-e-mail nu ook virtueel schakelen ondersteunen. Ik ben benieuwd :)

De trainer is zopas verstuurd.
Ik vermoed dat hij hier eind deze week of begin volgende week wel zal zijn.

Voor de geïnteresserden:
MyWhoosh zou volgens hun marketing-e-mail nu ook virtueel schakelen ondersteunen. Ik ben benieuwd :)
Als da waar is koop ik mij die zwift ride voor op mywhoosh, eerst 100% zeker zijn dat het werkt

Er is een virtueel schakelen op mywhoosh.

en nog een stapje verder dat ik straks ga proberen.

Eerst mijn oude tablet (samsung tab s3) eens updaten en het ideale os vinden om mywhoosh beter te draaien.

Ander vraagje, heeft het zin om die dozen bij te houden van de zwift ride?

Heel tevreden hier van de aankoop van de zwift ride. Zit er bijna elke dag op.

Ook al geïnvesteerd in klikpedalen en schoenen en kledij.

Ben er ook achtergekomen voor die wat het willen proberen dat je de beta van qdomyos op github vindt om zo op mywhoosh virtueel te kunnen schakelen met zwift click. Allez dat ga ik vandaag eens proberen maar op zich niet direct nodig vermits ik met erg-mode trainingsplannen afwerk.

Nu nog een ventilator voor als het wat warmer wordt. Maar dat is voor op termijn.

Virtueel shiften op zwift is de shit jongens!

Zo veel aangenamer dan met mijn mtb-cassette.
Heel tevreden van de Jetblack Victory voorlopig. Hij rijdt een pak soepeler dan de Direto.
Gevoelsmatiig lijken de wattages goed overeen te komen.

Heel tevreden van de Jetblack Victory voorlopig. Hij rijdt een pak soepeler dan de Direto.
Virtueel shiften op MyWhoosh is ok jongens!

Pak minder responsief, en het voelt minder natuurlijk aan dan op zwift, maar het gaat.
Ik gebruikte gewoon mijn toetsenbord om te schakelen.

Hoe gaat dat in zijn werk? Of is dat enkel met die zwift fiets?

Hoe gaat dat in zijn werk? Of is dat enkel met die zwift fiets?
Neen, ik zit op mijn eigen fiets.
Die staat op een smart trainer die virtueel shiften ondersteunt. Shiften doe ij met een bijgeleverde remove, gewoon een plus en min-knop. De trainer past de weerstand aan op basis van de versnelling waar je in rijdt, alsof je dus een tand groter of kleiner schakelt.

That's it. Op de trainer zit de 'zwift cog', gewoon een tandwiel geflankeerd door wat plastic. Die is volgens mij niet nodig om gebruik te maken van virtueel shiften.

aaah ok. Ik dacht dat het mss een nieuwe feature was van zwift, maar als ik een andere trainer moet kopen om het te hebben ga ik het laten passeren :p

aaah ok. Ik dacht dat het mss een nieuwe feature was van zwift, maar als ik een andere trainer moet kopen om het te hebben ga ik het laten passeren :p
Op de website van zwift of van de fabrikant van jou rollen/smartrainer kan je vinden of ze het ondersteunen. Je gaat wel nog zo een remote moeten kopen dan.

Terug
Bovenaan