De Tesla thread

Hier een soortgelijk iets meegemaakt, maar was dan een gast van rond de 30 jaar die mij inhaalde op een weg van 90 km/u en boos zwaaide met zijn vuist naar mij toen hij mij passeerde... Begrijp nog altijd niet waarom, want reed op dat moment zelfs 95 à 100 km/u en kon dus niet zijn van irritatie dat ik niet snel genoeg zou doorrijden op die weg... dus dat moet wel "Tesla-haat" geweest zijn. :)

Eerlijk, ik vind de Model Y een prima gezinswagen, maar met de recente developments, heb ik toch spijt dat ik het geld niet heb uitgegeven aan een Europese autofabrikant. Op moment van aankoop (voor mij Q1 2023) was een Model Y gewoon 1 van de beste deals dat je kon doen op de EV-markt en het voor mij vertrouwde merk (BMW) was pakken duurder voor EV's. Maar ik ga nu ook geen onnozele "I Bought This Before Elon Went Crazy"-sticker plakken op mijn wagen... 😆

Over 3 jaar loopt mijn renting af en zou mijn kilometerstand op ongeveer 100.000 km moeten staan. Het zal wat van de toestand van de EV-tweedehandsmarkt afhangen of ik dan verder rij met de Model Y of toch voor iets anders ga.
Same.
Ik heb indertijd voor de Model Y gekozen omdat de levertijd van de bmw i4 toen op 18+ maand stond.

Als ik nu opnieuw zou kunnen kiezen zou ik waarschijnlijk voor een Audi a6 avant, i5 tourer, VW ID7 gaan, maar als die buiten budget lijken weet ik niet of ik niet alsnog een tesla zou kiezen. Ik ben geen fan van Musk, maar tis wel een super aangename wagen..

Same.
Ik heb indertijd voor de Model Y gekozen omdat de levertijd van de bmw i4 toen op 18+ maand stond.

Als ik nu opnieuw zou kunnen kiezen zou ik waarschijnlijk voor een Audi a6 avant, i5 tourer, VW ID7 gaan, maar als die buiten budget lijken weet ik niet of ik niet alsnog een tesla zou kiezen. Ik ben geen fan van Musk, maar tis wel een super aangename wagen..
Je koopt toch geen wagen omdat je fan bent van iemand? Je koopt een wagen omdat die het beste voldoet aan je noden. (prijs, kwaliteit, motorisatie)

Je koopt toch geen wagen omdat je fan bent van iemand? Je koopt een wagen omdat die het beste voldoet aan je noden. (prijs, kwaliteit, motorisatie)
Persoonlijk zou ik een Tesla nu links laten liggen vanwege de persoon Musk.

Ik zou dan weer niet mensen er op aanspreken die wel een Tesla kiezen, het is hun goed recht om daarmee rond te rijden.

Hebben jullie dat ook, of mss enkel de performance rijders.
Als je aan de lichten naast een supercar staat of toch iets met 350+pk, dat ik niet durf knallen omdat ik ze niet wil doen afgaan tegen een elektrische auto.

Raar hé dat ik daar mee bezig ben, maar ik vertrek dan gewoon vrij rustig waar ik anders wel zou launchen, bv op een expressweg als 1e aan de lichten.

Hebben jullie dat ook, of mss enkel de performance rijders.
Als je aan de lichten naast een supercar staat of toch iets met 350+pk, dat ik niet durf knallen omdat ik ze niet wil doen afgaan tegen een elektrische auto.

Raar hé dat ik daar mee bezig ben, maar ik vertrek dan gewoon vrij rustig waar ik anders wel zou launchen, bv op een expressweg als 1e aan de lichten.
Tot ge zoals mij eens een anonieme politiewagen niet ziet die tussen enkele wagens achter je zit...
Gelukkig konden ze ermee lachen want ik vertraagde weer zeer snel, ze hebben me wel ingehaald en eens goed in m'n ogen gestaart met enkele handgebaren dat ik me moest kalmeren... Natuurlijk was die BMW M niet in hun kielzog.

In ieder geval zijn al de andere keren zonder politie een afgang geweest voor die petrolheads.

En dan heb je ook nog de VW ID Buzz, ook al enekele keren aan de lichten gestaan en plankgas gegeven vs een andere bestelwagen, om dan aan de volgende lichten een korte babbel te doen.

Ook eens gehad aan de wisselaar Brugge E403 richting Oostende E40, op de oprit trok ik met de Tesla ferm op tot 180 ofzo, maar had de federale wegpolitie met hun splinternieuwe Volvo V90 die links op de autosnelweg pas op het laatste moment gezien. Gelukkig was een duimpje en glimlach genoeg. Had toen nog maar een week m'n Tesla dus was er even niet goed van.

Voor de ferme sensaties ga ik nu liever eens naar een pretpark op een zotte attractie, als ik toch eens de zotten uithangen, dan liefst zonder volk rond mij o_O

Laatst bewerkt:
Ik zou geen auto kopen omdat ik fan ben van iemand maar ik zou wel een auto niet-kopen omdat er geen fan van ben.

Blij te lezen dat ik toch niet de enige ben met wa Tesla-schaamte.
Ik rij nu ongeveer een jaar met mijn auto en ben super tevreden van de wagen opzich. Maar moest ik het nu opnieuw moeten doen, zou ik absoluut geen Tesla komen owv heel het Musk gedoe.
Gelukkig woon ik in een boeregat in West-Vlaanderen en wordt er (tot nu toe) nog niet scheef gedaan naar mij en mijn auto. Maar ik zou er oprecht van aangedaan zijn mocht er iemand plots op mijn auto krassen...
Dat ik mijn auto "moet" oprijden omdat het een renting is, vind ik opzich jammer. Ik moet toegeven dat ik al in mijn policy ben gaan kijken of ik die niet kan ruilen/vroeger stoppen...Nuja, het wordt nog 4j uitzitten en dan zien we wel zeker?

PS: ik hou me vast aan het idee dat iedere VW-rijder zich ook niet meer hoeft te schamen om dat Adolf H. uit Duitsland die ooit op de band heeft gezet.

Terug
Bovenaan