We gaan voor pvc.
Wel goed dat ik 3 offertes heb laten maken
We hebben een groot schuifraam. De eerste zei pvc. De andere 2 zeiden aluminium omdat moest het pc zijn, dat het na een tijdje kan buigen.
Een dubbele ook in alu omdat je met pvc niet mag mixen met kleuren (binnen en buitenkant ander kleur).

De eerste had enkel een korting van batibouw tem maandag. Daarna geen korting. Ze kunnen altijd een korting geven maar ze moeten het wel willen.

Pvc ramen nr alu ramen is ongeveer 5% duurder.

K ben enkel nog aan het twijfelen voor de rolluiken. Partner wilt boven overal rolluiken. Oftewel zijn het inbouw rolluiken maar dan zijn de ramen. ongeveer 18cm kleiner of ik zou moeten gaan voor rolluiken tegen de gevel maar das minder mooi. En k heb al langs 1 zijkant veel plastieken buizen door de airco's in de kamer.

Kleine update van mijn solo-bouwavontuur van het afgelopen jaar:

1. Maart-April-mei 2023: Afbraak/ruwbouwwerken hebben toch lang aangesleept (bestaande vloeropbouw bestond uit 2 lagen tegels/chappe en nog een oude tegel daaronder, bleek alsook dat ik een gedeelde riolering had met de buren. Vervolgens ook individuele aansluiting moeten maken.
  2. juni-juli: Aannemer ruwbouw -> poutrel in de gevel (open keuken), betonplaat, ramen met 3-voudig glas overal, nieuwe voor/achterdeur, 2 nieuwe veluxen. Ging vlot en zoals gepland. het nieuwe plat dak bijgebouw wat minder, maandenlang miserie gehad met lekken (bleek dat de dakwerkers de spatschermen op de dakkoepels waren vergeten monteren)
  3. augustus-september: aanleg technieken - buiten het feit dat ik 100x heen en weer heb mogen rijden naar de groothandel ging dit alsook vlot. Systeem D, nieuwe CV/sanitaire leidingen (fortuin betaald aan koppelstukjes wel), afvoeren, elektriciteit klassiek.
  4. oktober-november-december: vloer gelijkvloers geïsoleerd + vloerverwarming aangelegd en vervolgens mocht chapper komen. met behulp van metalstud-structuur 24 cm wol gestoken in het hellend dak, vervolgens een verloederde zolderruimte omgetoverd naar een mooie badkamer (met dank ook aan een kleine zelfstandige Oekraïnse vakman). Begin december is er gepleisterd. In het bouwverlof toch 2 weken dagelijks bijna 14 uur gyprocwerken uitgevoerd
  5. januari-februari-maart: Eindsprint in ingezet, betegeld in keuken en deze is vervolgens geplaatst, de beide trappen opgeschuurd en geölied., eerste schilderwerken op de verdiepingen gestart. Eind deze maand komt de warmtepomp en wordt de achtergevel nog geïsoleerd.
  6. Komende maanden: nog heel wat polyvalente zaakjes in orde brengen en afwerken, de grootste uitdaging nu nog is om toe te komen met mijn sterk vermagerde spaarrekening. Was een zeer lastige periode mentaal en fysiek (zo goed als elke verlofdag, volle weekends en enkele avonden in de week bezig geweest) maar zorgt alsook voor een enorme voldoening naarmate de eindstreep nadert.
Enkele sfeerbeelden: https://www.photo-pick.com/online/v6JwZ85g.link
Na 9 maanden wachten eindelijk goedkeuring ontvangen voor de verbouwpremies. Totaalbedrag: +- €30k🥳
Nu enkel nog wat kleinere zaken fixen, plintjes+schilderen en de premie voor IER in orde brengen

En dan mij beginnen vervelen en uitkijken naar een grotere bouw op aandringen van vriendin...🤡

Na 9 maanden wachten eindelijk goedkeuring ontvangen voor de verbouwpremies. Totaalbedrag: +- €30k🥳
Nu enkel nog wat kleinere zaken fixen, plintjes+schilderen en de premie voor IER in orde brengen

En dan mij beginnen vervelen en uitkijken naar een grotere bouw op aandringen van vriendin...🤡
Stevig! Link werkt wel niet meer precies :)

Wij ook volledige renovatie, maar wel maar 11k? Waarvoor meeste centen terug gekregen? :p

Terug
Bovenaan